Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

giphy.gif

ØXN - Cruel Mother - 6
Phoebe Bridgers - I Know The End - 1

Geen idee wat mensen bedoelen met 'niet meer dan een intro' ivm Cruel Mother. Er zit een prachtige evolutie in en samen met de zang en tekst worden ongezien intense niveaus gehaald. Dat album is een absoluut meesterwerk, hopelijk kunnen ze dat niveau behouden met hun volgende release...
Phoebe Bridgers uiteraard ook een goed nummer, hoor ze wel graag maar dit is nu wat men bedoelt met "no contest".

ØXN - Cruel Mother - 8
Phoebe Bridgers - I Know The End - 1

Simpelweg meer mijn ding. Het ander is zeker niet slecht, al is dit niet iets dat ik uit mezelf zou opleggen. Het einde heeft mij wel wat verrast, maar ik vond het uiteindelijk teveel een kakofonie.

ØXN - Cruel Mother - 8
Phoebe Bridgers - I Know The End - 2

De opbouw is fantastisch, maar de zaagstem hekelt me.
Liever een zingende Bridgers, ondanks het geschreeuw op het einde. En, als we sommigen moeten geloven, is het einde nabij en is haar nummer toepasselijker deze periode.

ØXN - Cruel Mother - 9
Phoebe Bridgers - I Know The End - 2

Beide kon ik smaken maar Cruel Mother intrigeerde meer.
Sowieso luister ik vandaag naar de rest van hun repertoires, want had nooit eerder van beide artiesten gehoord.

ØXN - Cruel Mother - 10
Phoebe Bridgers - I Know The End - 3

I Know The End is ook een heel goed nummer en ik had haar graag de ronde zien overleven maar... Cruel Mother staat op mijn album van het jaar 2023, dus het is een gemakkelijke keuze.

ØXN - Cruel Mother - 11
Phoebe Bridgers - I Know The End - 3

Allebei heel goed maar Phoebe Bridgers was de laatste jaren iets te alomtegenwoordig dus deze keer een puntje voor de underdog. Die hier wel afgetekend aan winnen is en dus niet echt een underdog is blijkbaar.

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 1
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 1

Heerlijk album van Larry June, het is er alleen het weer niet voor. :unsure:

Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 1

Heerlijk album van Larry June, het is er alleen het weer niet voor. :unsure:

Of juist op zo'n donkere druilerige dag

Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 2

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 2
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 2

Nummer 1 is kort en krachtig. Mooie opbouw en er is veel in te ontdekken. Het nummer geeft me energie.

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 2
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 3

SRC vond ik slaapverwekkende lounge, tweede keer dat Al de chemist langs komt en hier hoor je waarom hij één van dè beatkokers van de jaren '20 is ondanks zijn leeftijd

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 3
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 3

Mooi nummer van SCR. Tweede weer niet mijn ding.

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 3
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 4

SRC voelde wat oppervlakkig aan en had mij niet helemaal mee in de opbouw. Kan er niet echt de vinger op leggen.

The Alchemist ken ik, maar Larry June nog niet. Eens wat van opzoeken, want fijn nummer

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 4
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 4

(Oei, nogal stom voor de mensen die deze nummers hadden genomineerd dat er nog zo weinig stemmen zijn. (In het vervolg misschien Kerstdag zelf overslaan moesten we dit nog eens doen ooit?))
Snel gekozen, al vind ik de hiphop ook best cool.

Terug
Bovenaan