Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

The Mystery Lights - Purgatory - 3
Beach House - Once Twice Melody - 0

Beach House ook een mooi nummer hoor maar meer in the mood voor wat garage.

The Mystery Lights - Purgatory - 4

Ik ben wel dan van het hele dreampop gebeuren maar Beach House heeft hier nog nooit geklikt, vreemd want op papier zou dat moeten.

Dan gaan we voor The Mystery Lights, compleet onbekend maar gewoon muziek zonder poespas.

The Mystery Lights - Purgatory - 5

Beide goede nummers, maar Purgatory ligt meer in mijn stijl van smaak dus puntje voor hun.

Voor wie fan is van Purgatory, zeker het album eens beluisteren. Niet alle nummers klinken als de titeltrack, het is vooral ook bezwerend zoals de laatste minuut van dit nummer, dat dan ook mijn favoriete deel is van de track. :) De reden dat ik dan niet één van die nummers heb gekozen is omdat mijn andere nominatie al bezwerend genoeg is, dus ik wilde ook wat meer een "rocker".

Beach House - Once Twice Melody - 1

Ik vind ze aan elkaar gewaagd, dus een sympathiestem voor Beach House

Beach House - Once Twice Melody - 2

Grote Beach House fan en dit vind ik een geweldig nummer van hun maar The Mystery Lights vond ik ook aangenaam!

Beach House - Once Twice Melody - 3

Zeer aangenaam verrast door Purgatory, ga ik sowieso vaker opleggen. Maar Beach House doet voor mij exact wat het probeert gedaan te krijgen. Live ook zeker de moeite (volgend jaar in AB op 1 juni, see y’all there forumites). Ik wou sowieso iets van dit album nomineren maar vind zowat elke track even goed als de andere, dan toch maar simpelweg voor de titeltrack gegaan.

The Mystery Lights - Purgatory - 6

Ik vind ze aan elkaar gewaagd, dus een sympathiestem voor Beach House
Moest de link eerder deze week niet fout geweest zijn, ik had er absoluut op gestemd.
In dit geval ga ik toch op mijn eigen nummer stemmen omdat het meer mijn ding is, maar Beach House is sowieso één van de nummers uit de lijst die wat is blijven hangen (al weet ik niet zeker of ik het uit mezelf zou opleggen).

Zeer aangenaam verrast door Purgatory, ga ik sowieso vaker opleggen.
Exact hetzelfde hier. De eerste keer dat ik dit hoorde was ik meteen verkocht, want ik wist op voorhand helemaal niet wat ik zou te horen krijgen. Ik had totaal niet vibes bij de bandnaam, noch bij het artwork, dus dit horen was echt wel van mijn sokken geblazen worden, en dan had ik nog niet gezien dat het dit jaar was uitgebracht. :unsure:
Jij en de andere Goat-fans moeten trouwens zeker eens naar Can't Sleep Through The Silence op dit album luisteren. :)

The Mystery Lights - Purgatory - 8

Twee coole nummers! Edoch, er zijn nog betere nummers dan de titelsong te vinden op Once Twice Melody en The Mystery Light waren dan weer een ontdekking! Puntje voor die laatste dus. Deed me een beetje aan Allah Las denken, maar die grijpen zelf ook terug naar die 60s en 70s vibes.

The Mystery Lights - Purgatory - 9
Beach House - Once Twice Melody - 4

Mystery Lights is een leuke ontdekking, maar ik ben een sucker voor de droompop van Beach House en de magie van die titeltrack

The Mystery Lights - Purgatory - 10
Beach House - Once Twice Melody - 4

Mystery Lights liggen mij meer. Goeie riffkes goed drumwerk, goeie zang. Dreampop heb ik dan weer altijd wat te zweverig geworden, Beach House is daar geen uitzondering op.

The Mystery Lights - Purgatory - 10
Beach House - Once Twice Melody - 5

Beide heel goede nummers maar mijn voorkeur gaat vandaag naar de chille vibe van Beach House.

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 0
Sons Of Kemet - Hustle ft. Kojey Radical - 1

Op papier ligt Earthless mij meer maar aan de uitvoering scheelt wat. Intro is te lang, de riffs zijn best goed maar varieren te weinig om 20 minuten te vullen en dat maakt dat het bij een tweede luisterbeurt nooit echt episch meer aanvoelt. Dan liever Sons of Kemet

Blijkbaar heb ik dit album van Sons of Kemet helemaal gemist toen die uitkwam? Uitstekende single in elk geval, maar ben toch iets meer fan van vroege SoK denk ik.
Earthless’ laatste heeft me destijds helemaal omvergeblazen en doet dat nog steeds, al moet ik lange periodes inlassen tussen luisterbeurten.

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 1
Sons Of Kemet - Hustle ft. Kojey Radical - 1

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 1
Sons Of Kemet - Hustle ft. Kojey Radical - 2

Ik heb het sowieso al niet voor te lange nummers. Als de intro van 6 en een halve minuut dan eigenlijk gewoon wat aankabbelt moet ik toegeven dat mijn focus al half verdwenen is. Daarna wordt het wel beter en zitten er toffe stukken in. Ik ben wel geen fan van de mix... tijdens de solo (die heel goed is, maar wat lang duurt) vind ik de rythmn gitaar te hard naar de achtergrond verdwijnen, terwijl die eigenlijk veel interessanter is om naar te luisteren.

Sons of Kemet is nu ook niet bepaald mijn ding maar door de combo van die baslijn halfweg en het feit dat ik geen zin heb om binnen enkele weken terug 20 minuten te moeten luisteren naar Earthless krijgt het mijn stem.

Earthless - Night Parade Of One Hundred Demons Pt. 1 - 2
Sons Of Kemet - Hustle ft. Kojey Radical - 2

Earthless :love: al vind ik het niet het beste nummer van dat album, voornamelijk door de intro die inderdaad wel wat lang aansleept, maar het blijft wel een fantastisch werkje.
Sons of Kemet is helemaal mijn ding niet daarintegen.

Terug
Bovenaan