Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture - 6
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake - 5

Geen duidelijke winnaar, want vond 89 Earthquake een beetje saai, maar I gotta say, ik vond Slow Rolling Camera nog saaier

Magick Potion - Pagan - 0
Public Service Broadcasting - The Fun Of It (ft. Andreya Casablanca) - 1

Vandaag geen zin in de Led Zep tribute van Magick Potion, PSB is heel luchtig maar valt te smaken.

Public Service Broadcasting - The Fun Of It (ft. Andreya Casablanca) - 2

PSB begon voor mij iets te veel als een Last Dinner Party kloon maar bouwt mooi op en wordt best een fris en luchtig nummer naarmate het vordert. Magick Potion niet slecht maar doet inderdaad weinig origineel met 70's hard rock.

Public Service Broadcasting - The Fun Of It (ft. Andreya Casablanca) - 3

Zeer grote fan van PSB zoals gekend. Maar ja, dansbare archiefsamples, wat wil je als historicus nog meer? :woohoo: Hun nieuwste plaat - een ode aan Emelia Earhart - is misschien wel hun sterkste tot nog toe en waarbij deze The Fun of It hun meest toegankelijke nummer ooit is. Heeft hier in elk geval al eindeloos op repeat gestaan :love:

Public Service Broadcasting - The Fun Of It (ft. Andreya Casablanca) - 4

Pagan klinkt een beetje te standaard? Als dat het juiste woord is.

The Fun Of It is fris, helemaal mijn ding qua sound en songopbouw. Puntje voor hun dus.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al van het begin dacht had ik beter een andere band/nummer gekozen. Toen ik het nummer nomineerde vond ik het nog erg goed, maar nadien minderde dit. Ik wilde het nog aanpassen, maar alles was al in een lijst gezet. Ach ja.

PSB is niet slecht, maar ook niet helemaal mijn ding. Op mijn eigen nummer stemmen ga ik nu niet doen, want dat is toch verloren moeite volgens mij.

Public Service Broadcasting - The Fun Of It (ft. Andreya Casablanca) - 5

Van PSB kon ik al erg genieten bij de AOTW. En ook dit nummer was best leuk om te horen.
Het nummer van Magick Potion blijft wat ter plaatse trappelen. Had nog een gitaarsolo verwacht maar kwam er niet.

Magick Potion - Pagan - 2
Public Service Broadcasting - The Fun Of It (ft. Andreya Casablanca) - 5

PBS werkte maar half voor mij tot het wat loskomt naar het einde toe. Dat was een explosie van genot.
Uiteindelijk toch een puntje voor de uncanny recreatie van late 60s early 70s. De hard rock uit die periode mag misschien wat overplayed zijn, maar ik heb er een zwak voor.

Uiteindelijk toch een puntje voor de uncanny recreatie van late 60s early 70s. De hard rock uit die periode mag misschien wat overplayed zijn, maar ik heb er een zwak voor.
Overplayed? (Als je het over de bekende bands hebt ben ik het hier wel mee eens.)
De rest van dit album heeft wat weg van een echte bluesy Black Sabbath. Daarom koos ik het nummer dat niet dat typische riffje heeft, maar er zit dan weer wat minder in. Toch vind ik het wonderbaarlijk dat deze muziek dit jaar is gemaakt en gewoon klinkt als 1970. Als je het niet weet, je valt toch een beetje omver.
De vocalist vind ik ook erg goed, al klinkt hij beter op de andere nummers.
Aangezien je er een zwak voor hebt, lijkt me dit album een aanrader voor jou.

We hebben drie gelijkstanden dus nog drie clashes die we moeten oplossen voor het einde van het jaar. De regels blijven hetzelfde, iedereen mag zijn stem uitbrengen.

Als we opnieuw eindigen met een gelijkstand dan zal ondergetekende een euro opwerpen waar de eerste band kop en de tweede band munt is. :unsure:

Morgen starten de drie clashes.

Laatst bewerkt:
We hebben drie gelijkstanden dus nog drie clashes die we moeten oplossen voor het einde van het jaar. De regels blijven hetzelfde, iedereen mag zijn stem uitbrengen.

Als we opnieuw eindigen met een gelijkstand dan zal ondergetekende een euro opwerpen waar de eerste band kop en de tweede band munt is. :unsure:

Morgen starten de drie clashes:

27/12
Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia -
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower -

28/12
Billie Eilish - Therefore I Am -
Billy Woods x Messiah Music - Pollo Rico -

29/12
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake -
Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture -
27 december is vandaag. Also: dus we spelen terug dezelfde clashes als de eerste keer? Is het niet logischer die 6 wat door elkaar te schudden? Dan is de kans op een winnaar groter denk ik.

We gaan mixen. Dit zijn de clashes:

28/12
Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia -
Billie Eilish - Therefore I Am -

29/12
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower -
Slowly Rolling Camera - Widest Possible Aperture -

30/12
Larry June & The Alchemist - 89 Earthquake -
Billy Woods x Messiah Music - Pollo Rico -

Terug
Bovenaan