Bring Me The Horizon - Kool-Aid - 3
Wind Rose - Trollslayer - 5
Er is hier al discussie geweest over stemmen op eigen nummer, maar zover ik kan volgen is het toegelaten. Kool Aid heb ik opgedragen.
Ik heb BMTH pas in 2020 leren kennen. Dat heeft stillaan moeten groeien want er was niet meteen een klik. In die 4 jaar zijn ze uitgegroeid tot mijn favoriete band, naast Slipknot. Ik heb ze ondertussen ook 3x live gezien, waarvan de laatste keer op Mainsquare festival in Arras, Frankrijk. Dat heeft een serieuze indruk nagelaten en is één van de beste optredens die ik ooit gezien heb.
Kool Aid vind ik één van de beste nummers van hun nieuwe album. Relatief hard, met een boodschap, knappe vocals en vooral de 'you should've KNOWNNN' op 't laatste kom ik maar niet beu, ondanks het nummer 283 keer afgespeeld te hebben in 2024 volgens mijn Spotify.
Wind Rose - Trollslayer staat hier vollen bak te blazen uit de speakers in huis. Ik kende het niet, ook de band niet. Ik heb een zwak voor dergelijke 'fantasy metal'. Heel tof nummer ook. Waardige tegenstander godverdomme. Geen ramp om daarvan ten onder te gaan. Had een band als Portland gewonnen van Kool Aid dan smeet ik mijn laptop bij de buren. Maar goed, elk z'n goesting.