Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Molybaron - Set Alight - 0
King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 1

Molybaron nog nooit van gehoord, soort van Imagine Dragons van de Aldi geluid dat me weinig zei, de Gizzards scoren met Hawkwind/Motorpsycho achtige vibes.

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 2

Molybaron vond ik ronduit vreselijk. Crossfitmetal ofzo? Idk, ik begrijp voor het eerst @willydrama zijn vergelijking met een andere artiest, ik hoor er ook ID in en die vind ik al erg slecht…
King Gizzard een persoonlijke favoriet hier, sierde de top van mijn Spotify Wrapped dit jaar en The Dripping Tap neemt een speciale plek in hun wel zeer indrukwekkende output, het kondigde een nieuw begin aan voor de band. Covid lockdown achter de rug, een drummer minder in de groep en meer vrijheid om gewoon los te gaan en jammen. Reuzeschijf, als deze het tornooi wint zal ik zeer blij zijn. 🚰💧

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 3

Molybaron 2 jaar geleden op Werchter gezien met hun toen meest recente release en de nummers daarop waren echt veel beter dan wat hier nu gekozen is. Geen slechte band maar wel een minder nummer voor mij.

KIng Gizzard hun druiper is daarentegen dan weer een wilde rit van 18 minuten die wel blijft boeien en gewoon van jam stuk tot jam stuk gaat alsof het niks is en toch nog een structuur weet te behouden. En die combo is wel vrij indrukwekkend.

Molybaron - Set Alight - 1
King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 3

Dripping Tap is net niet saai door het vrij hoge tempo, 'dull' timbre all over, drummer stuck in a (boring) loop. Wellicht anders als je wel graag 'grijze' gitaren, harmonica en keys hoort, want het samenspel is wel ok op sommige momenten van die 18 minuten.

Set Alight is niet veel beter, maar hier verlies ik minder tijd en heb ik meer gehoord. Stem is wat te gelikt/'stout', maar de instrumenten klinken goed samen.

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 6

Die van Molybaron klinkt echt heel erg generiek.

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 8

Molybaron vreselijk generische muziek. Beetje saai. En om dan tov King Gizzard te komen, tjah, weinig aan te doen, vrees ik. :unsure:

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 10

Ja sorry, maar Molybaron is echt een van de laatste dingen die zelf ik zou opzetten. The Dripping Tap was dan weer 18 minuten lang plezier.

Een ideetje voor het gebruiksgemak (@Kid_C en @shiftyke): misschien kan de eerste die post voor een nieuwe battle de 2 YouTube-video's plaatsen in zijn post? Zo moeten we niet naar de eerste pagina terug gaan om dan de links te openen naar de 2 video's (en bijhorende reclame).
Kan natuurlijk zijn dat de 2 video's net in de laatste post op een pagina staan (en dat vanaf de volgende dus ook moet teruggegaan worden naar de vorige pagina) maar die eerste pagina staat al vol met video's en dat laadt soms lang en op de smartphone geeft dat precies soms wat problemen :unsure:.

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 11

Same here. Die Molybaron is aan de eerste noten te horen al iets dat ik nooit zelf zou opzetten. King Gizzard is ondanks het genre een band die nog niet is blijven hangen bij mij, maar vanaf dit nummer losbarst kan het mij zeker en vast bekoren. (Hoe komt het trouwens dat zij er twee keer in staan? :unsure: )

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 12

Zonde in feite. 'Dragon' zie ik morgen meer kans maken om ver te geraken en nu gaan we met twee nummers zitten van hen.
Goed nummer, daar niet van, maar ik zag liever een stevigere tegenstander dan 'Set Alight'.
In een ideale wereld was het vandaag tegen Brutus en konden zij doorgaan i.t.t. 'Dripping Tap'.
Hoe komt het dat zij er twee keer in staan? :unsure:
Omdat hun discografie een tiende van alle muziek wat werd uitgebracht de afgelopen vijf jaar overspant.
Neen, goed gekozen, zeker? Staat nergens in de regels dat je niet twee keer zelfde artiest mocht kiezen. Een iemand had een extra The Smile weggedaan, dus kudos.

King Gizzard & The Lizard Wizard - The Dripping Tap - 12

Zonde in feite. 'Dragon' zie ik morgen meer kans maken om ver te geraken en nu gaan we met twee nummers zitten van hen.
Goed nummer, daar niet van, maar ik zag liever een stevigere tegenstander dan 'Set Alight'.
In een ideale wereld was het vandaag tegen Brutus en konden zij doorgaan i.t.t. 'Dripping Tap'.

Omdat hun discografie een tiende van alle muziek wat werd uitgebracht de afgelopen vijf jaar overspant.
Neen, goed gekozen, zeker? Staat nergens in de regels dat je niet twee keer zelfde artiest mocht kiezen. Een iemand had een extra The Smile weggedaan, dus kudos.
Absoluut niet akkoord ; Dripping Tap > Dragon imo. Ik ben nog niet zo zeker wat de algemene consensus zal zijn moesten deze 2 nummers tegen elkaar uitkomen.

Ik had een 2e The Smile weggedaan, de twee nummers waren ook vrij gelijkaardig, dit itt. de lizards

Absoluut niet akkoord ; Dripping Tap > Dragon imo. Ik ben nog niet zo zeker wat de algemene consensus zal zijn moesten deze 2 nummers tegen elkaar uitkomen.
Bwoah, op dit forum lijken me er meer fans te zijn van het hardere werk en in 'Dragon' deden ze dat zeer goed.
De lengte speelt acht minuten in het nadeel tegenover 'Dragon' :crazy:.
Liever een 'Motor Spirit' gezien, maar bon...

Terug
Bovenaan