Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 7
Kygo - Freeze - 0

Zoals eerder aangehaald ben ik absoluut geen metalfan, en al zeker niet van het deathmetal genre. Maar Blood Incantation is duidelijk eentje die het genre overstijgt. Hier ga ik nog enkele malen naar luisteren, elke nieuwe luisterbeurt haal ik wel iets nieuw uit dat lied. Dit in tegenstelling tot Kygo & Freeze, na 20 seconden heb je het in principe al gehoord en kan je makkelijk voorspellen wat er de volgende 8 minuten nog volgt.

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 9
Kygo - Freeze - 0

Zelfs moest het andere nummer geen pop zijn, ik denk dat de kans dat het van deze Blood Incantation zou winnen sowieso miniem is op dit forum (blij dat het niet tegen één van mijn nummers is). Ik kan zelf - behalve het rustige deel dan - niet meteen zeggen dat het mijn ding is, al is death metal dat sowieso niet. Ik kan er niet voor in de stemming raken, het is mij veel te intens.
Moet nu wel zeggen dat ik had gedacht dat die nog Kygo erger zou zijn, ik heb al slechter gehoord, maar aangezien ik het rustige gedeelte in het vorige nummer kon waarderen zal ik daar ook maar voor kiezen dan. :unsure:

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 10
Kygo - Freeze - 0

Onpopular opinion maar die Blood Incantation is imo helemaal geen goed album maar 5 vreselijk saaie nummers van mediocre death metal vol gezweef en gepingel om dan af te sluiten met de beste riff van het jaar. En het is dus het goeie nummer waar ik hier op mag stemmen dus wordt het plots wel makkelijk.
Kygo vond ik dan ook nog eens geen ruk aan dus dit is waarschlijnlijk 1 vd makkelijkste stemrondes.

Onpopular opinion maar die Blood Incantation is imo helemaal geen goed album
Kan niet zeggen dat ik het met je eens ben want ik vind het album wel degelijk goed, maar toch niet even goed als zijn reputatie doet vermoeden. Ik had meer verwacht gezien al die superlatieven waarmee gesmeten wordt. Ik ben aan het twijfelen om ze in Trix ter gaan zien volgend jaar.

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 11
Kygo - Freeze - 0

Kygo is niet echt... euh... keigoe.
Blood Incantation heeft hier de laatste tijd al vaker opgestaan, riffs riffs en nog eens riffs. Beetje trippen, en dan weer riffs!

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 12
Kygo - Freeze - 0

Bij mij was het lang geleden dat ik nog eens zo weggeblazen was door een plaat. Alles vloeit zo goed in elkaar: van zotte technische riffs en blastbeats naar rustige stukken, gedreven door synths en hints naar Pink Floyd. Dit nummer is echt het toppunt van de plaat.
Kygo zonder zang zou zo als soundtrack ofzo kunnen dienen. Maar echt veel meer dan dat vind ik er niet aan. En al zeker niet wanneer hij begint te zingen.

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 14
Kygo - Freeze - 0

Ik heb helemaal niks met death metal en vond Blood Incantation een sleur om uit te luisteren. Dat gezegd hebbende klonk het beter dan de platte yoghurt van Kygo.

Laatst bewerkt:
Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 14
Kygo - Freeze - 0

Is de correcte score op dit moment, voor moest het nog spannend worden hé

Volgende keer op tijd luisteren. :unsure:
Ik heb de afgelopen dagen ook wat clashes moeten missen.. Het is me niet gelukt om deftig de tijd te nemen om de twee nummers telkens eens goed, aandachtig te beluisteren.

Bij deze pik ik de draad weer op, en ik volg de meute in deze:
Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 15
Kygo - Freeze - 0

Weinig toe te voegen aan de consensus. Solide, al dan niet beetje overhypete metalplaat van Blood Incantation, maar ik heb hem toch al meermaals met plezier opgelegd. Riffs for days.

Kygo... Sja....

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 16
Kygo - Freeze - 0

Een oneerlijke strijd.
De eerste dertigtal seconden van 'Freeze' zijn best oké. De rest van de intro ietsje minder en dan gaat het steil bergaf met de vocals.
Zet het tegenover ander soortgelijke nummers en het zal wat punten krijgen.

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 17
Kygo - Freeze - 0

Puur voor het instrumentale. Het was weer een keuze voor het minst onaangename voor mij (sorry aan wie ze heeft genomineerd) :unsure:.

Terug
Bovenaan