Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Blood Incantation - The Message [Tablet III] - 18
Kygo - Freeze - 1

Allemaal pussies hier. 4 seconden gebrul en gedrum en ze durven al niet meer verder te luisteren naar wat zeemzoetige pop. Begint wat slap maar tegen het einde echt nog wel leuke productie.

Fontaines D.C. - Starburster - 1
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown - 0

Romance is de plaat van het jaar, Starburster het beste nummer daarop. Dat ritme in Chatten zijn zang is fenomenaal en die ademteugen tussendoor maken het gewoon nog beter. Ook muzikaal is dat nummer gewoon af, de gitaar tussendoor, de drums en die piano hier en daar dragen allemaal samen toe aan een zalig nummer.

Yo La Tengo was ook wel goed met momenten. Gitaar was best boeiend maar de bas en drum was wat monotoon waardoor het nummer ook wat saai wordt, de lengte helpt ook niet echt.

Laatst bewerkt:
Fontaines D.C. - Starburster - 2
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown - 1

Met mijn grote zwak voor psychedelische muziek zal deze keuze geen verrassing zijn. :)

Fontaines D.C. - Starburster - 3

Romance duurt me te lang voor zo weinig variatie te hebben maar op zichzelf is Starbuster wel echt een goed nummer.
Yo La Tengo heeft een heel toffe gitaarsound maar is me wat te langdradig. Het kabbelt zo maar verder zonder dat er nog iets interessant gebeurd.

Fontaines D.C. - Starburster - 4

Best moeilijke keuze. Yo la tengo zeer interessante ontdekking, ik kende het niet maar zal het toch eens verder moeten ontdekken. Maar mijn stem gaat toch naar de banger van het jaar :music:

Fontaines D.C. - Starburster - 4

Best moeilijke keuze. Yo la tengo zeer interessante ontdekking, ik kende het niet maar zal het toch eens verder moeten ontdekken. Maar mijn stem gaat toch naar de banger van het jaar :music:
Yo La Tengo is geweldig goed, zeker eens dieper induiken.

Fontaines D.C. - Starburster - 5
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown - 2

Stevige battle, Yo la Tengo was me ook onbekend.

Fontaines D.C. scheel gedraaid dit jaar, absolute topband. Weinig bands zo vernieuwend als hen. Moet ze dringend eens live zien te checken.

Fontaines D.C. - Starburster - 6

Yo La Tengo is genietbaar, maar kan niet op tegen de postpunk-heren.
(Licht)agressieve punk van het VK scoort altijd goed.
Ik voorspel een kwartfinale voor 'Starbuster'.

Fontaines D.C. - Starburster - 7

Yo La Tengo is tof, maat Starburster is één van de beste nummers van de voorbije jaren. Daar kan weinig tegenop.

Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown - 3

Vind eigenlijk weinig aan Fontaines D.C. Ben niet echt mee met de hype denk ik. :unsure:

Dan vond ik Yo La Tengo veel plezanter om te luisteren.

Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown - 4

Starbuster is goed maar niet fantastisch. Sinatra Drive Breakdown vind ik veel intrigerender.

Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown - 5

Niet verwacht maar uiteindelijk nog een gemakkelijke keuze. Starburster klinkt wel leuk maar blijft te lang op hetzelfde elan doorgaan. Sinatra Drive Breakdown is bijna dubbel zo lang maar blijft het hele nummer boeien. Goed nummer!

Fontaines D.C. - Starburster - 8

Hier een stem voor Starburster, het is toch een nummer dat ik vaker zou spelen dan dat van Yo La Tengo.

Sinatra Drive Breakdown was wel een interessant nummer dus denk dat ik wel eens wat dieper in de discografie van YLT ga duiken.

Beide erg goede nummers maar dit jaar kan je niet omheen Fontaines DC imo! Dit nummer van YLT was eigenlijk niet hoe ik me de band voorstelde, misschien moet ik eens door hun discografie gaan.

Fontaines D.C. - Starburster - 9

YLT vond ik instrumentaal best goed beginnen maar de stem vind ik niet krachtig genoeg. Starbuster is een toppertje al schat ik Fontaines niet zo hoog in als de meute.

Fontaines D.C. - Starburster - 10
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown 5

Fontaines D.C. - Starburster - 10
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown 6

Het zal afhangen van de goesting van de dag, want Starburster heb ik al grijsgedraaid en is een fantastische uppercut. Maar ik ga gewoon schaamteloos op mijn eigen nummer stemmen.
Wel mooi dat dat het sommigen inspireert om hun oeuvre verder te ontdekken. Dat was bij mij dus ook zo met dit nummer, dus op dat vlak heeft het wel een grotere impact gehad dan Starburster.

Fontaines D.C. - Starburster - 11
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown 6

YLT sleepte te lang aan, FDC ook goeie productie op de drums

Was toch verboden om op eigen nummer te stemmen ? Anders had ik Billie Eilish laten winnen

Terug
Bovenaan