Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 5
Run The Jewels - Ooh La La - 4

Ooh la la heeft een wat irritant refrein, Aquamarine klinkt beter in mijn hoofd.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 6

Keuze was snel gemaakt. Ik ben meer voor de coole en chille vibe van het eerste nummer.

Dit vind ik een lastige. Beide hebben een erg leuke flow en kiezen is verliezen in dit geval.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 7

Eerste moeilijke

Maar het komt hier uiteindelijk neer op Dangermouse vs Preemo. En dan is het toch wel Preemo.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 7
Run The Jewels - Ooh La La - 5

Cheat Codes is me wel volledig ontglipt dus wel fijn luistervoer voor vandaag. Violas and Lupitas♥️

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 8

Inderdaad moeilijke keuze, maar Danger Mouse brengt me net iets meer in de flow.

Ook alvast een tussenstandje

Screenshot 2024-11-29 at 12.01.55.png

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 9

Cheat Codes is fenomenaal! Sowieso shoutout naar Run The Jewels ook, maar deze is voor Danger Mouse & Black Thought.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 10

Vervang het door 'Holy Calamafuck' van RTJ4 en het worden zes stemmen tegen negen. 'Ooh La La' doet me minder dan de rest van dat album.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 10
Run The Jewels - Ooh La La - 6

Ik vind beide nummers best te pruimen. Het is een keuze tussen het meer laidback Aquamarine vs de meer urgente energieke Ooh La La. Het is close, maar ik gun mijn punt aan die laatste. Had zelf niet zo'n problemen met het "irritante refrein".

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 11
Run The Jewels - Ooh La La - 6

Ah, 2 nummers uit een genre waar ik echt niks mee heb. Ik ga er ook vanuit dat de lyrics belangrijk zijn in hiphop maar ik heb precies weinig zin om elk nummer tig keer te horen tot die volledig doordringt dus ik heb het puur op gevoel gedaan.

Aquamarine heeft een heel chille beat en wat een poppy refrein. RTJ is wat agressiever qua beat en voelt gewoon wat opgewekter aan dus zou eigenlijk mijn punt moeten krijgen maar het 'ooh la la' refrein is vreselijk. Gewoon daarom ga ik voor Aquamarine, al hebben beide nummers nu niet direct gezorgd dat ik het volledige album wil horen.

Run The Jewels - Ooh La La - 7

Close call, twee heerlijke tracks maar ik ga voor Ooh La La. Ik vond het refrein ook helemaal niet zo irritant, ik hield nochtans m'n hartje vast na de comments hier. Nee, zeer goed nummer, erg meeslepende beat en doet me eraan denken dat ik as the blazes naar dit hele album moet luisteren. Dat laatste geldt ook voor Cheat Codes, btw. De laatste tijd meer naar hip hop aan het luisteren dus ik ram deze er zeker nog tussen voor die fase voorbij is.

Run The Jewels - Ooh La La - 8

Moeilijke keuze, ik ga voor RTJ omdat ik dit nummer sneller als losstaand nummer in een playlist zou steken dan Aquamarine.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 12

Stemmen op eigen nominaties is dan wel toegelaten, maar dat betekent niet dat het hier een vanzelfsprekende keuze was. Van RTJ heb ik alle studioalbums in huis en ik heb heel wat liefde voor dat project, maar laat dit geselecteerd nummer nu net datgene zijn waar ik niet 100% wild van ben.
RTJ 4 is ook niet mijn favoriet album, maar dat heeft niets met de muziek te maken; eerder met de minder kwalitatieve gatefold van de vinylversie. Die is een merde om in een deftige staat te houden :sop:

Puntje dus voor DM&BT. Topschijf.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 13

Eerste keer eigenlijk dat ik echt twijfel. Beiden hebben een goeie groove en erg genietbaar. Uiteindelijk voor het eerste gegaan omdat het iets meer laidback is en wat meer soulvibes heeft.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 14

Het is van kill your darlings vandaag. Aquamarine vind ik een betere track dan Ooh La La dus de keuze valt voor hen.

Nu Trump terug aan de macht is hoop ik wel dat er een retehard album van RTJ komt. We need this.

Danger Mouse & Black Thought - Aquamarine - 15

Allebei heel goed maar Ooh La La had ik al misschien iets te vaak gehoord.

Terug
Bovenaan