Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Wet Leg - Chaise Longue - 11
Bob Dylan - I Contain Multitudes - 6

Zoals hierboven gezegd, chaise longue klikt op een aangenaam eenvoudige manier

Edit: ik lees nu de post hierboven en sorry

Low - More - 0
Vampire Weekend - Prep-School Gangsters - 1

Geen megafan van beide maar ik vond More met momenten echt een heel vreemd nummer en weet niet goed wat ik er van moet denken. Prep-School Gangsters kwam er bijgevolg iets sterker uit.

Low - More - 1

Geen discussie in deze, Hey What is waarschijnlijk één van de platen van het afgelopen decennium en mogelijks zelfs langer.

More heeft die waanzinnige riff en catchy lalala, enige jammere is dat het nummer slechts twee minuten duurt. Gelukkig zit dit album tot de nok gevuld met heerlijke nummers.

Eentje voor Mimi :love:

Low - More - 2

Hier ook een easy keuze, More is een fantastisch nummer. Ik vond dat album van Vampire Weekend goed maar dit vind ik een van de minste nummers er op. Ik had waarschijnlijk Classical in de plaats gekozen.

Low - More - 2
Vampire Weekend - Prep-School Gangsters - 2

Twee zeer goede nummers, keuze is niet zo gemakkelijk voor mij. Uiteindelijk laat ik me leiden door de lengte. More is uniek en zeer awesome, maar jammer dat het zo kort is. Misschien komt het door de genres waar ik veel naar luister die meestal uit langere composities bestaan, dat ik wat meer tijd nodig heb of wil hebben om in een nummer te settelen. Van Prep School Gangsters kon ik wat langer genieten.

In ieder geval blij met de keuzes want dit zijn twee bands die ik al lange tijd wil ontdekken maar nog niet de tijd voor genomen heb.

Low - More - 2
Vampire Weekend - Prep-School Gangsters - 3
Twee zeer goede nummers, keuze is niet zo gemakkelijk voor mij. Uiteindelijk laat ik me leiden door de lengte.
Idem. More lijkt voor mij deel van een nummer te zijn in plaats van een nummer op zich. Misschien dat het meer tot uiting komt in album context?
Ik vind het in ieder geval wel een heel cool en intrigerend nummer. Maar het voelt helaas wat onaf aan.

Low - More - 3
Vampire Weekend - Prep-School Gangsters - 3

Hmm moeilijk, het zijn beide nummers die me niet volledig meehebben.
More is wel het meest intrigerende nummer van de 2, daarom dat dat nummer mijn stem krijgt, maar het is inderdaad zeer kort, waardoor het voor mij bijna meer als een interlude aanvoelt ipv een echt nummer. Ik vermoed ook wel dat het beter zal werken in albumcontext, dus misschien toch eens tijd nemen om het volledige album eens op te zetten.
Prep-School Gangsters is dan een iets toegankelijker nummer, het is ook wel goed, maar het spreekt mij dan toch minder aan ofzo.

Low - More - 4
Vampire Weekend - Prep-school Gangsters - 3

Twee goeie nummers, maar wel worlds apart. Ik hou van het enthousiaste van Vampire Weekend (en de strijkers in dit nummer), maar tegenover Low is het geen eerlijke strijd. More raakt je midscheeps en blijft in uw hoofd ronddwalen...

Low - More - 5

Zoals altijd bij Vampire Weekend heb ik er met plezier naar geluisterd en ga ik er nooit meer aan denken.

More is 1 van de meest indrukwekkende muzikale mokerslagen ooit. Langs 1 kant is het zo goed dat je wil dat het langer duurt, langs de andere kant is dat ook wel deel van de reden dat het zo lang blijft hangen denk ik. Meer hebben ze niet nodig onm die riff onherroepelijk in uw ziel te kerven.
Nog getwijfeld tussen More en Days Like These, dat een iets conventionelere structuur heeft en waarschijnlijk behapbaarder is om zo vlug eens te beluisteren, maar we zijn hier niet om vrienden te maken dus de brutale impact van More heeft het toch gehaald.

Low - More - 6

Ik vond More al goed toen ik het vorige week twee weken geleden hoorde, maar wilde Prep-school uiteraard ook een kans geven. De muziek is best goed, maar de vocals zijn mij veel te glad, dus ik ga voor het eerste.

Low - More - 6
Vampire Weekend - Prep-school Gangsters - 4

Gestemd op het gene in mijn hoofd binnen komt als een effectief nummer en niet als een interlude midden in een album.
Feit is wel dat het een coole interlude is want ik heb zin om het hele album eens te spelen.

Low - More - 7

Zo, dat nummer van Low kwam wel binnen. Maximale impact.
Vampire Weekend vind ik ook altijd wel leuk klinken maar heb precies al beter nummers van hen gehoord.

Low - More - 8

Vampire Weekend...iedere keer als ik daar een nummer van hoor krijg ik spontaan zenuwtics. Een springerige sound gecombineerd met die vocals en het gevoel alsof er ieder ogenblik een banjo gaat invallen: ik pas.
Meer van Low, aub, en dat ze hoog mogen eindigen.

Low - More - 8
Vampire Weekend - Prep-school Gangsters - 5

More is meer een goed idee dan een goed nummer, dus Vampire Weekend, een band die na al die jaren nog steeds in dezelfde speeltuin blijft touwtjespringen.

Low - More - 8
Vampire Weekend - Prep-school Gangsters - 6

Geen fan van het storende geluid van 'More'.
'Prep-school Gangsters' is ook niet super, maar is meer fun en verdient om gelijk te komen.

Low - More - 9

Wat me hier nu wel opvalt is dat het nog niet echt is gegaan over de kracht van de stem van Mimi Parker, wat voor mij toch de grootste kracht is van More. Ja sure die riff komt binnen, maar het is de combinatie van die zwaar distorted synth/gitaar en de stem die het memorabel maakt.

Vampire Weekend is in feite ook uitstekend maar ze leggen het in deze clash wel af tegen Low.

Low - More - 11

Twee keer indierock die lamlendig op het gemoed wil werken, twee keer niks voor mij. Door de recentste Low plaat geklikt en "More" is imo één van de mindere nummers, maar in deze strijd toch maar het punt gegeven.

Low - More - 13

More gaat voor mij door merg en been. RIP Mimi.

Terug
Bovenaan