Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Ik vind ergens wel dat veel gewoon goede pop nu ineens (te?) hoog ingeschat wordt omdat het ervoor door critici genegeerd werd. Niet dat dat per se slecht is maar soms moet iets niet meer zijn dan gewoon een goed nummer.

Is dat niet gewoon een soort overcompensatie om goeie pop te onderscheiden van de "Q-Music-achtige-pop" ?

Wordt goeie pop dan niet gespeeld op Q-Music?

Tgoh het zou mij verbazen dat je ik zeg maar wat Charlie XCX, Caroline Polachek of Kali Uchis op Q te horen krijgt. Probleem met pop is dat het gewoon heel breed is. Metejoor en The Weeknd spelen in het zelfde genre. :biglaugh:

Dat nummer van Polachek kon evengoed van Dua Lipa zijn wat mij betreft. Waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de intrinsieke kwaliteit van een goed popnummer. Maar ik denk niet die ganse discussie over pop hier nu op zijn plaats is :wink:.

Caroline Polachek - Bunny Is A Rider - 6
Høstsol - Din skördetid är nu kommen - 12

Deze was moeilijker dan verwacht. Die van Caroline Polachek heeft hier toch regelmatig heeft opgestaan versus een genre dat ik doorgaans mijd.
Maar Høstsol was eigenlijk nog een verrassend fijne ervaring, dus ga ik zeker nog eens beluisteren.
Mijn punten gaan echter toch naar de kwaliteitspop.

Caroline Polachek - Bunny Is A Rider - 7
Høstsol - Din skördetid är nu kommen - 13

Black metal heeft mij nooit echt gelegen als genre maar vond het hier toch net beter tegenover dat van Caroline Polachek.

Caroline Polachek - Bunny Is A Rider - 8
Høstsol - Din skördetid är nu kommen - 13

Ik heb het niet voor black metal, nooit gehad, maar ik begrijp niet welk probleem sommige fans van het genre lijken te hebben met de vocals? Anyway, ik vond het niet super slecht maar na een paar minuten wou ik wel dat het gedaan zou zijn. Als de tegenstander echt platte pop was geweest zoals hier meermaals beweerd wordt, dan had Din skördetid är nu kommen misschien nog een stem erbij gekregen. Maar Bunny is a Rider kwam vrij tot zeer goed binnen en ik zie mezelf misschien nog wel naar een volledig album van Polachek grijpen. Can't say the same about Høstsol.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 2
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 0

Heb Oranssi Pazuzu leren kennen dankzij de AOTW en ik vond het echt verrassend goed! Dan ook de nieuwe plaat van dit jaar beluisterd en voor mij behoort deze makkelijk tot de betere zware metalen van 2024. Ze doen echt toffe dingen om hun black metal 'toegankelijker te maken.

Puntje daarvoor dus

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 3
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 0

Oranssi Pazuzu :love: een van de interessantere black metal bands die op dit moment nog actief zijn. Leuk clipje ook, die had ik nog niet gezien.
Dat nummer van Weyes Blood vind ik eigenlijk ook niet slecht, maar misschien iets te zweverig :unsure:

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 4
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 1

Oranssi Pazuzu heb ik tig keer zien gehypet worden op mijn socials de afgelopen maanden (ik denk dat enkel Blood Incantation nog meer aandacht kreeg) maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen er zo zot van loopt. Allez het is speciaal en het klinkt niet zoals de 13 in een dozijn black metalband maar het klikt niet bij mij. Zeker het eerste deel vh nummer is totaal mijn ding niet. Eens het wat bombastischer wordt is het interessanter maar dan wordt het snel té.

Eindelijk staat er ook eens een heavy band waar ik niks aan vind tegenover iets dat me wel iet doet zodat ik niet by default voor de metalband stem. Weyes Blood is nu ook niet bepaald iets dat ik uit mezelf zou opzetten maar het heeft wel iets mooi en breekbaar. Heel aangename stem en de hele sfeer heeft me wel mee, al duurt het nummer misschien wel net iets te lang.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 5
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 1

Bij de vorige battle al vermeld dat ik niet hou van black metal maar als het op deze manier gedaan wordt... Fuck yeah! Hella track van Pazuzu.
Weyes Blood hoor ik eigenlijk best graag maar dit nummer raakte me niet, ook al is het wel mooi.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 5
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 2

Wat een creepy clip van dat eerste zeg. Weer 2 compleet verschillende nummers die beide niet 100% mijn ding zijn. Schiet mij nu niet dood, maar de BM van gisteren ging mij dan beter af. Hier kan ik de vocals echter niet af en het helemaal beluisteren was toch een beproeving. Ik ga deze keer voor het rustige Weyes Blood. Zweverige muziek is nu eenmaal meer mijn ding. :unsure:

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 6
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 2

Oranssi Pazuzu is echt vele malen interessanter dan Høstsol gisteren. Daar heb ik gisteren eerder uit noodzaak op gestemd. Hier was het echt met volle overtuiging. Dat wil overigens niet zeggen dat God Turn Me Into A Flower geen goed nummer is. Zoals @Sond zegt: het heeft iets moois en breekbaars. Maar Uusi Teknokratia blaast me echt omver.

Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 3

Twee nummers waar ik moeilijk doorkom en waarbij ik eerlijk gezegd moeite had om ze tot het einde te beluisteren. Minst storende was dan Weyes Blood.

Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 4

Oranssi Pazuzu is echt niks voor mij, dan vond ik de zware metalen van gisteren beter :unsure: Mooie stem van Weyes Blood, dus mijn stem gaat naar daar. Al is het beide niets dat ik uit mezelf zou opleggen, zal bij beide ook bij deze ene luisterbeurt blijven dus.

Oranssi Pazuzu toch één van de verrassingen van het jaar door de AOTW, Weyes Blood klinkt als een engeltje maar het kan me niet echt boeien om eerlijk te zijn.

Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia - 7
Weyes Blood - God Turn Me Into A Flower - 4

Terug
Bovenaan