Battle Royale: the 1990's - nominaties (OG BR regels - poging 2)

Bonzaaaaaai tsja tjsaaa tsjaaaa (The fly is dead dacht ik), draaiden we in jeugdhuis soms voor de fun als iedereen goed teut was. Want ging wat sterk tegen de stijl in daar.

Benieuwd of we nog The Chemical Brothers en The Prodigy en Fatboy Slim etc gaan zien. En Daft Punk ...

Er komt een moment dat iedereen een laatste keer danst. Moge het nog veraf zijn voor ons allen. Als ik de keuze heb welk nummer, dan word het deze classic. Zoveel een dansvloer zien vullen in de vroege uurtjes van de avond. Of het feestje terug op gang brengen wanneer het wat begon af te zwakken.

Het heeft alles wat een mens nodig heeft om te shaken. Infectieuse baslijn. Bleeps. Bloops. Schreeuwende diva. Die felle 4 stap hoge synth. Pure dansvloer magie.

@Obi-Jan dansen is een ritmische expressie van vreugde die veelal ietwat syncroon gebeurt met de muziek.

Ik ben geen al te grote De La Soul fan, zeker niet in vergelijking met pakweg Tribe maar dit nummer veranderde veel! J Dilla op de beat trouwens!

Leve eurodance. Het was dit of Gala - Let a Boy Cry, maar bij de onderstaande song ga ik wacko in de auto. Third pick was Ixxel - Drop that Beat.

Te veel opties, was opsplitsing 90-94 en 95-99 geen idee geweest? Dacht nog The KLF te nomineren, maar toch maar deze:

#51 dus

Ik was eerst aan het twijfelen tussen 3 doom metal nummers om te nomineren. Maar dan bedacht ik me dat het hier toch vol metal haters zit en het waarschijnlijk toch geen zin heeft
:unsure:
Dus dan ga ik toch maar voor een heel ander genre en een nummer dat een zeer grote persoonlijke betekenis voor mij heeft.
Hij ontbrak ook al in de 80s BR dus nu mag hij er toch zeker bijzitten.

Vrouwen zijn veel te weinig vertegenwoordigd hier. En omdat het morgen Pride is. Geen Amyl en Lambrini Girls zonder de Riot Grrrl beweging.

Er komt een moment dat iedereen een laatste keer danst. Moge het nog veraf zijn voor ons allen. Als ik de keuze heb welk nummer, dan word het deze classic. Zoveel een dansvloer zien vullen in de vroege uurtjes van de avond. Of het feestje terug op gang brengen wanneer het wat begon af te zwakken.

Het heeft alles wat een mens nodig heeft om te shaken. Infectieuse baslijn. Bleeps. Bloops. Schreeuwende diva. Die felle 4 stap hoge synth. Pure dansvloer magie.

@Obi-Jan dansen is een ritmische expressie van vreugde die veelal ietwat syncroon gebeurt met de muziek.
Zaaaa-li-ge keus!!! Kijk al uit om deze richting kwartfinale en verder te stemmen.

Die Steve Gurley remix is ook echt een dikke bom, UKG ❤️

Terug
Bovenaan