Battle Royale: the 1970's - nominaties

Rory zat er al in, Wish You Were Here niet. Ik voeg die morgen nog toe!

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield die youtubelinks waren ook zo in de vorige threads met de eerste ronde, toen klaagde je dat niet alle links embedded waren (wat niet kan, er staat een max op). Ik zou van werk veranderen, mijn gsm van 5 jaar oud laadt die zonder problemen. :unsure:
Zal de combo met anderen hun links zijn (ook geen fan van de IPhone though)

Edit: met oude telefoon lukt het wel. Ge hebt bij Sultans of Swing Bohemian Rhapsody geplakt.

Laatst bewerkt:
Negen pagina's en tenzij ik ik hem over het hoofd zag, geen MJ uit Off the Wall?
Zelfs geen MJ-mention? Of Tom Waits?
Off The Wall stond ook op m'n shortlist maar die heeft het helaas ook niet gehaald.

Ik moest daarnet ook aan Shuggie Otis denken met Freedom Flight, wat een nummer is dat ook. :love:

Nog dik getwijfeld over MJ. Maar de grote inspiratie James Brown primeert. MJ krijgt zeker zijn spotlight nog in de 80's.

Buiten Aretha Franklins album Young, Gifted and Black (Bernard ‘Pretty’ Purdie on drums!) ken ik eigenlijk weinig muziek van deze dames. De namen quasi allemaal maar buiten soms een hitje zijn ze mij onbekend, en hetgeen ik van hen ken geeft me geen reden om hun discografie uit te pluizen.
Het is een vrij uitgebreide lijst met allerlei genres op dus is het ook wel logisch dat het niet allemaal je ding gaat zijn. Ik heb bijvoorbeeld Linda Ronstadt ook vermeld, iemand die toch wel belangrijk is voor country maar dat is een genre waar ik zelf amper naar luister (geldt in mindere mate ook voor Emmylou Harris).

Patti Smith: eerste vier albums zijn echt fantastisch, die zou ik je blind aanbevelen.
Alice Coltrane: spirituele jazz in navolging van haar man John, zeer de moeite als je A Love Supreme goed vindt (maar dacht dat dat minder je ding was)
Carole King: fantastische songschrijfster die veel hits voor anderen gemaakt heeft, Tapestry is een geweldig popalbum, iedereen zou dat toch minstens één keer moeten gehoord hebben.
Joni Mitchell: een van de weinige vrouwen die zich staande wist te houden te midden van de bekendere mannelijke singer-songwriters van de 60's en 70's. Blue en Court and Spark zijn topalbums maar eigenlijk is heel haar output tot eind jaren 70 heel sterk.
Kate Bush: acquired taste want nogal arty pop. Associeer ik ook wel grotendeels met de 80's
Betty Davis: ex-vrouw van Miles Davis, hij vond haar iets te wild voor hem (en als Miles het al zegt), maakte nasty funk/soul.

Soms mis ik AOTW toch. Er zijn van die nummers die je eigenlijk niet apart kunt nomineren omdat ze deel uitmaken van een heel album. (Vooral in de prog is dit zo.)

Al de hele dag naar verschillende nummers aan het beluisteren om te proberen een beslissing te nemen.

Kanshebbers:
Amon Düül - Paramechanical World
Amon Düül II - Surrounded By The Stars (vrouwelijke zang)
Eloy - Castle In The Air
Eloy - Future City
Eloy - Land Of No Body
Frumpy - Good Winds (vrouwelijke zang, al liet ik me destijds een hele tijd vangen door haar erg diepe stem)
Hawkwind - Lost Johnny
Stray - Time Machine

Nog vijf vrije plaatsen. Spannend, waar blijven die laatste eerste en/of tweede nominaties. Als ze uitblijven, evt. alle derde nominaties aanvaarden en met een randomizer de laatste plekken invullen?

Ik denk aan 4 kerels die zich ooit voor een videoclip als vrouw hebben verkleed en wel wat schoon liekes hebben gemaakt
Jimi is ontgoocheld en herinnert je aan het album Band of Gypsys.

Ik had er nog een hoop kunnen nomineren ... Jungleland van Bruce, Heart of Gold of Old Man of Hey hey, my my van Young, Dreams of The Chain van Fleetwood Mac, ... Ik kan elke minuut van gedacht veranderen, maar Bruce is the boss. Heb het geluk gehad hem twee keer live te zien, en Badlands is dan altijd een van de absolute hoogtepunten.

Terug
Bovenaan