Battle Royale: the 1970's - nominaties

Gun ze hun nominatie in de seventies toch maar. We weten allemaal dat iedereen in het volgende decennium het onderspit zal moeten spitten tegen Rick Astley.
Samen met Total eclipse of the heart van Bonnie Tyler.

Wanneer dien we eens een BG karaoke? Ik kom wel enkel op het podium na vijf Duvels.

De seventies clash is nog niet eens begonnen en ik kan het weer niet laten van al aan de eighties te denken.
De seventies zijn al best gevarieerd, maar 80s is nog erger op dat gebied. Ik kan echt véél uit dat tijdperk waarderen: NDW (hoort Falco daar ook bij?), stoner & doom (al is dat in elk tijdperk :unsure: ), een aantal reggae-platen (alsook de zogeheten "white reggae" van Fischer-Z), wat oldskool hiphop, de zeer leuke post-punk met een orgeltje van The Stranglers, en nog wat NWOBHM, thrash en goth rock.
Mensen die beweren dat de 80s een slecht tijdperk is hebben echt geen idee volgens mij.
:unsure:
80’s heb ik gewoon haat liefde relatie mee. Het meeste dat ge opnoemt is geweldig maar tegenover elk van die platen kan je minstens 1 platte synthesizerpop of foute hair metal plaat zetten. En die kan ik dan weer echt niet horen

80’s heb ik gewoon haat liefde relatie mee. Het meeste dat ge opnoemt is geweldig maar tegenover elk van die platen kan je minstens 1 platte synthesizerpop of foute hair metal plaat zetten. En die kan ik dan weer echt niet horen
Jazeker, maar die twee zullen dan ook de reden zijn dat sommige mensen ervan uitgaan dat het geen goed tijdperk is op muzikaal gebied en dat is toch wel zonde. :unsure:
Ik heb als 15-jarige snotneus ook een hair metal periode gehad. :unsure:

Judee Sill - The Kiss

Vrouwen zijn erg ondervertegenwoordigd in deze lijst, het deed pijn om tussen deze en Linda Perhacs (Hey, Who Really Cares? (check it!)) te kiezen. Deze is iets experimenteler, steengoed nummer.

Idem. Ik twijfelde tussen meer exotische of of vrouwelijke vertegenwoordiging. Het is het eerste geworden. En anders werd het Carole King (omdat Patti Smith en Kate Bush er al tussen staan)

Nogmaals Earth & Fire, Frumpy en Amon Düül II (sommige nummers) als tips voor meer vrouwelijke vocals. Of hebben jullie het echt over vrouwelijke solo artiesten?

Patti Smith
Carole King
Joni Mitchell (stond ook op mijn mini-shortlist)
Debbie Harry
Kate Bush
Aretha Franklin
Betty Davis
Alice Coltrane
Laura Nyro
Emmylou Harris
Janis Ian
Roberta Flack
Linda Ronstadt
...

Zonder echt er over na te denken. Heel erg veel straffe artiestes. Maar uiteindelijk is dit wel nog een decennium waarin vrouwen veel minder kansen kregen, dus ergens ook wel logisch dat de meeste nominaties voor mannen zijn. Ik heb alvast ook niet speciaal een van mijn favorieten aan de kant geschoven voor inclusiviteit (hoewel er een paar het wel tot op mijn shortlist geschopt hebben)

Patti Smith
Carole King
Debbie Harry
Kate Bush
Aretha Franklin
Betty Davis
Alice Coltrane
Laura Nyro
Emmylou Harris
Janis Ian
Roberta Flack
Linda Ronstadt
...

Zonder echt er over na te denken. Heel erg veel straffe artiestes. Maar uiteindelijk is dit wel nog een decennium waarin vrouwen veel minder kansen kregen, dus ergens ook wel logisch dat de meeste nominaties voor mannen zijn. Ik heb alvast ook niet speciaal een van mijn favorieten aan de kant geschoven voor inclusiviteit (hoewel er een paar het wel tot op mijn shortlist geschopt hebben)
Als ik naar mijn boekenkast kijk zijn het toch ook meestal mannen. Voor een stuk en zeker voor de oudere periode is dat omdat vrouwen minder kansen kregen om zich te ontwikkelen als schrijfster maar ook bij hedendaagse boeken zijn dat vaak mannen en misschien komt dat gewoon omdat ik ... een man ben? Zelfde dus ook met muziek, mijn genres trekken nu eenmaal meer mannelijke artiesten aan. Er bestaan uiteraard gewéldige frontvrouwen maar ze zijn wel in de minderheid.

Patti Smith
Carole King
Debbie Harry
Kate Bush
Aretha Franklin
Betty Davis
Alice Coltrane
Laura Nyro
Emmylou Harris
Janis Ian
Roberta Flack
Linda Ronstadt
...

Held.

Echt enorm veel straffe muzikantes in de 70s!

In mijn zoektocht naar een 3e nominatie nog deze interessante dame tegengekomen
Al ken ik dit nummer wel vaag denk ik.. of denk ik aan een cover? Hoedanook ik zit momenteel vast op Boogie Wonderland als 3e keuze

En natuurlijk de Synt Queen haarzelve
Maar nagenoeg niets van gelicenseerd naar streamers en "enkel" de Clockwork OST en Sonic Seasonings voor de 70's wat toch wel beide enorm vooruitdenkende albums zijn

Genoeg Soul, Motown en Disco tho
Beetje reverb op deze en mijn hart breekt elke keer

Terug
Bovenaan