Battle Royale: the 1970's - nominaties

't was wel verdomd moeilijk om er maar twee te kiezen. Er staan er nog een stuk of 100 op m'n lijst :D
En dan nog ben ik hier al zaken tegen gekomen waarvan ik denk: "verdomme, dat ik daar niet op gekomen ben".
Zoals Bedemon of Maggot Brain, beiden totaal ontgaan dat die uit de '70s komen.

We zitten nog maar aan 53 van de 64 als ik eens vlug tel?
Voorlopig zie ik Maggot Brain als grootste kanshebber. Nina Hagen's Unbeschreiblich Weiblich is voor mij de grootste verrassing.

Had aan Microsoft Copilot en Duck.ai gevraagd om de lijst van genomineerden samen te stellen maar er ontbraken heel wat nummers en er werden ook andere youtube links gegeven :crazy: Hopelijk ken je een betere en efficiënte manier Kid_C, want anders is het nogal een karwei.

We zitten nog maar aan 53 van de 64 als ik eens vlug tel?
Voorlopig zie ik Maggot Brain als grootste kanshebber. Nina Hagen's Unbeschreiblich Weiblich is voor mij de grootste verrassing.

Had aan Microsoft Copilot en Duck.ai gevraagd om de lijst van genomineerden samen te stellen maar er ontbraken heel wat nummers en er werden ook andere youtube links gegeven :crazy: Hopelijk ken je een betere en efficiënte manier Kid_C, want anders is het nogal een karwei.
I'm used to it. :unsure: Dit is het vervelendste om op te maken maar erna zijn we vertrokken. Morgen terug thuis en heb ik terug een laptop, dan maak ik een tussenstand op.

Dit nummer heeft al een paar keer in mijn hoofd gezeten vandaag. Het is niet iedereen gegeven om met een lange adem + falsetto(?) ook nog eens compleet op het ritme van de muziek te zingen. Zeer fijn om naar te luisteren. (Mijn pa was hier destijds verzot op zei hij. :) )
Een typische 70s classic, maar dankzij dit gegeven springt hij toch wel uit die classics. Eén van de vergeten hits. Een mix van prog en hardrock?

EDIT: net een zeer recente live clip gezien. Die mens kan op zijn oude dag dus nog praktisch even goed in falsetto zingen.
"The best British band ever to come out of America". Hun teksten zijn dan ook nog eens hilarisch. Ik raad de zeer amusante documentaire The Sparks Brothers aan om een goed overzicht van hun carrière te krijgen - geregisseerd door Edgar Wright!

Al veel classic stuff hier uit de 70s. Ik zwier deze zweterige Deutschers ertussen voor diegene die het nog niet kennen.
Sunbirds ,met drumgod Klaus Weiss, iets tussen jazz, fusion, rock, en psych. Dit is de perfecte balans voor me.

"Spanish Sun" is 12 min durende track, ik wou niet onderdoen aan Maggot Brain.
Luid te beluisteren.

Al veel classic stuff hier uit de 70s. Ik zwier deze zweterige Deutschers ertussen voor diegene die het nog niet kennen.
Sunbirds ,met drumgod Klaus Weiss, iets tussen jazz, fusion, rock, en psych. Dit is de perfecte balans voor me.

"Spanish Sun" is 12 min durende track, ik wou niet onderdoen aan Maggot Brain.
Luid te beluisteren.
Ik viel bijna van mijn stoel en dacht door de cover al dat het hier om Eloy ging, ook Duitsers. :unsure: (Ook een band die ik hier overweeg trouwens, ook al weet ik nu al dat de vocals 9/10 niet in de smaak gaan vallen.) Dit ziet en klinkt goed/interessant!
Ik had deze cover wel sowieso al eens gezien volgens mij.

Laatst bewerkt:
Is Sultans of Swing al genomineerd ?

Ik weet het, is zo mainstream als het kan maar blijft gewoonweg een bijzonder goed nummer.

Bij deze dus mijn enige nominatie

Is Sultans of Swing al genomineerd ?

Ik weet het, is zo mainstream als het kan maar blijft gewoonweg een bijzonder goed nummer.

Bij deze dus mijn enige nominatie
Ik had hem al genomineerd, maar als jij geen andere hebt wil ik wel iets anders nomineren! En nog shame in "mainstream" hé, dat wil gewoon zeggen dat veel mensen het geluk hebben het beste nummer van de 70's te kennen :cool:

De seventies clash is nog niet eens begonnen en ik kan het weer niet laten van al aan de eighties te denken.
De seventies zijn al best gevarieerd, maar 80s is nog erger op dat gebied. Ik kan echt véél uit dat tijdperk waarderen: NDW (hoort Falco daar ook bij?), stoner & doom (al is dat in elk tijdperk :unsure: ), een aantal reggae-platen (alsook de zogeheten "white reggae" van Fischer-Z), wat oldskool hiphop, de zeer leuke post-punk met een orgeltje van The Stranglers, en nog wat NWOBHM, thrash en goth rock.
Mensen die beweren dat de 80s een slecht tijdperk is hebben echt geen idee volgens mij.
:unsure:

Terug
Bovenaan