Battle Royale: the 1970's - nominaties

Ik ging eigenlijk The Big Ship kiezen maar ik wil geen afdankertje van FlyingHorseman zijn.
Dan ging ik Humpty Dumpty kiezen maar ik wil geen afdankertje van Shiftyke zijn.
En het 26 minuten durende eerste deel van Keith Jarrett zijn Koln Concerto is misschien wat te veel gevraagd van de arme mensen hier.

Dus we gaan voor de hartverscheurende 10 minuten durende gitaarsolo van Eddie Hazel.
Amai zalig, ik was net deze gaan kopiëren op youtube om hier te plakken als tweede pick hihi.

Tweede nominatie toegelaten? Dan graag deze:

Dit nummer heeft al een paar keer in mijn hoofd gezeten vandaag. Het is niet iedereen gegeven om met een lange adem + falsetto(?) ook nog eens compleet op het ritme van de muziek te zingen. Zeer fijn om naar te luisteren. (Mijn pa was hier destijds verzot op zei hij. :) )
Een typische 70s classic, maar dankzij dit gegeven springt hij toch wel uit die classics. Eén van de vergeten hits. Een mix van prog en hardrock?

EDIT: net een zeer recente live clip gezien. Die mens kan op zijn oude dag dus nog praktisch even goed in falsetto zingen.

Laatst bewerkt:
Nominatie 2:

Als Gaye erin zit, dan moet Withers volgen.

Een derde nomi laat ik aan me voorbij gaan.

Shortlistje van andere keuzes:
Meu Refrigerador Não Funciona - Os Mutantes.
Dancing Girl - Terry Callier.
Drink of Water - Ambrosia.
Burning Love - Elvis.
Too Much Heaven - Bee Gees.

Terug
Bovenaan