Basketbal

Sorry, maar dat commentaar van Vandegoor daar móet je gewoon negatief over zijn. :unsure:

De Cats waren matig, Meesseman niet in haar 'normale' superdoen. Teveel gemiste driepunter alweer. Maar het dan toch nog over de streep getrokken, toch knap.

1 kwart de 3 andere gewoon ondergaan, en je mag niet negatief zijn als het slecht gaat ik supporter ook voor de cats maar met alle respect Spanje verdiende meer.
Ze hebben ook in 4e Quart meer punten gescoord dan Spanje (die ook meer fouten hebben gemaakt in dat quart)

Iemand die weet wat er aan de hand was bij 5 seconden voor het einde waardoor België terug balbezit kreeg. Zal wel een fout geweest zijn, maar iemand met meer kennis die weet welke precies.

VDG was hilarisch met zijn verontwaardiging waarom de Cats niet voor een 3 punter gingen op het einde.

Heeft het beste team dit EK gewonnen? Qua ervaring en mentale weerbaarheid: JA. Dit is zeker niet de eerste stunt van dit team (Herinner je nog tegen Japan?)

Qua spelniveau? NEEN. Spanje was de betere / beste ploeg maar ze misten nog dat tikkeltje ervaring (het is nog een jonge ploeg) ze hebben zich op het einde laten vangen door een geslepen Belgische Team en zelf hebben ze ook gefaald door plots met krampen op te spelen.

Dus is het verdiend? Ja zeker, de winnaar heeft altijd gelijk he. Het is wel heel jammer voor Spanje maar ze mogen ook in de eigen spiegel kijken.

Iemand die weet wat er aan de hand was bij 5 seconden voor het einde waardoor België terug balbezit kreeg. Zal wel een fout geweest zijn, maar iemand met meer kennis die weet welke precies.
Ik vermoed travel violation call.

VDG was hilarisch met zijn verontwaardiging waarom de Cats niet voor een 3 punter gingen op het einde.
Dat was dan ook correct. Een tweepunter was een veel groter risico.

Een loopfout, of zoals @Lots02 zegt een "travel violation".

De cats waren niet op hun best, verre van zelfs, maar verdomme ze bewijzen wel waarom je nooit mag opgeven tot de laatste seconde. Enkel door te blijven vechten worden ze uiteindelijk kampioen. Ja, de Spaanse dames maken opt einde heel wat ongelukkige foutjes maar als de cats mentaal hadden opgegeven hadden ze het zeker niet meer gehaald.

Moeilijke discussie hé, als ze voor een driepunter gaan en scoren verkleint het risico omdat het verschil direct een punt groter is, maar tegelijk is het risico op missen veel groter terwijl de easy lay up met twee punten quasi gegarandeerd is (zoals gebleken). De tweepunter bleek te juiste keuze, want ze zijn kampioen geworden. En statistisch gezien waren de driepunters bij de cats niet goed, dus ik denk echt niet dat ze dat risico moesten nemen. Maar over zoiets kan je echt wel blijven discussieren natuurlijk.

Laatst bewerkt:
3 punter kan idd ook, maar het ging mij meer om de reactie van VDG die leek uitschijnen dat de 3 punter de enige juiste keuze is/was. Liep al te roepen "3 punter" toen Allemand haar drive inzette en zijn "weet ze dat" was de kers op de taart.

Jammer dat Xhaet niet de vaste commentator is. :(

'weet ze dat' en 'waarom geen driepunter'. Hoeveel Europese basket matchen heeft die gast eigenlijk gezien?
Als ge een snelle 2punter kunt maken, maak je die, en ga je asap foulen en hopen op een miss. Gebeurt vaker in europees basket.

'weet ze dat' en 'waarom geen driepunter'. Hoeveel Europese basket matchen heeft die gast eigenlijk gezien?
Als ge een snelle 2punter kunt maken, maak je die, en ga je asap foulen en hopen op een miss. Gebeurt vaker in europees basket.
Maar dat was hier niet bewust de bedoeling. Dat zie je aan Allemand haar reactie.
Het is achteraf wel goed uitgedraaid natuurlijk.

Delaere wist niet hoe het met de score zat, dus dat ze zoiets niet wist, kan perfect zijn.

Zelf gaan kijken naar de kantine van het zwembad in Ieper, was vol emoties :). Zoon kan niet wachten tot hij in augustus aan de trainingen terug kan beginnen, met als coach: Hanne Mestdagh!

Ik ben zo blij dat ik de Belgian Cats zoveel mogelijk bekijk. Ik weet niet waarom, maar dat is altijd spektakel op een of andere manier.
Dat is echt een team die énorm nauw aan elkaar samenhangt met een superster, waardoor die onmogelijke matchen toch nog winnen. Die zijn in staat te verliezen tegen FC Jakkemakke, maar te winnen tegen prime USA.
Back to back EK kampioen, te gek voor woorden.

Antonia De Goatelaere :bow:

Wow, wtf. Gisteren toen ik thuiskwam zag ik online dat het best spannend was in Q4. Dus dacht, zal ook kijken, op een paar minuten tijd wordt het echter al 63-51 voor Spanje en ben ik maar gestopt met kijken. Misschien goed ook gezien de bad luck die ik bracht door te kijken :D

Dat gezever van dat de beste ploeg niet heeft gewonnen. Spanje begint slordig te spelen met slechte passes en loopfouten en België houdt het hoofd koel en benut/bestraft die fouten. 3 punter van Linskens en positie van Delaere om die slechte pas aan te pakken en er iets mee te doen is gewoon kei goe é.

Was dat eigenlijk logisch dat Van Loo haar laatste vrije worp expres miste op het einde?

Want als die erin ging stonden ze 3 punten voor en moesten de Spaanse al een driepunter scoren in 0,6 seconden om maar gelijk te komen.

Bal gaat binnen => Spanje heeft de bal op een gecontroleerde manier
Bal gaat niet binnen => Spanje moet eerst nog die bal onder controle krijgen vooraleer ze er iets mee kunnen doen.

Op sporza.be staat een filmpje met Amerikaans commentaar en daar zeiden ze ook op voorhand dat de 2de bal opzettelijk ging gemist worden

Sorry, 't is op hln. https://www.hln.be/meer-sport/kijk-...e-commentator-bijna-zn-stem-verloor~aecb6475/

Laatst bewerkt:
Bal gaat binnen => Spanje heeft de bal op een gecontroleerde manier
Bal gaat niet binnen => Spanje moet eerst nog die bal onder controle krijgen vooraleer ze er iets mee kunnen doen.

Op sporza.be staat een filmpje met Amerikaans commentaar en daar zeiden ze ook op voorhand dat de 2de bal opzettelijk ging gemist worden
En als Spanje na die 2de vrijworp die zou worden gescoord nog een time-out kon nemen (weet niet of ze nog één hadden?) kunnen ze aan de middenlijn starten. Dan nog is 0.6s om te scoren niet veel, maar je hebt alvast meer kans dan na de rebound van die gemiste 2de vrijworp. De klok start ook pas bij een inworp wanneer de bal onder controle is, als je dan dus wat geluk hebt en iemand goed bereikt kan die nog wel scoren.

Terug
Bovenaan