Basis desktop pc 500€

ikbenben

Well-known member
Crowdfunder FE
Mijn ouders hun huidige pc is stelletjes aan aan vervanging toe. Aangezien zij deze toch enkel maar gebruiken voor internet, mails en wat Office documenten te bekijken vind ik niet dat hier veel geld moet aan besteed worden.
De pc moet geschikt zijn voor Windows 11 en toch liefst met 8GB geheugen en een 2TB SSD, verdere specs zijn niet echt heel belangrijk.
Zelf samenstellen is geen probleem, dat kan ik gerust zelf wel. Idem voor Windows 11 en alle software.
 
Ik zou meer richting dit kijken, is vast ook met 2TB te krijgen, maar anders kun je er een goedkopere sata SSD bijkopen:

Beelink GTR7 Mini PC

Klein, handig en meer dan voldoende power. Je kan ook voor ander model gaan, of een NUC.
 
Veel te duur allemaal, gewoon zelf iets samenstellen ga je een heel stuk goedkoper uitkomen, je moet zelfs geen aparte gpu kopen.
 
Laatst bewerkt:
Bv dit is al een stuk goedkoper en nog steeds overkill

Wat kan goedkoper:
Cpu cooler -€15 (DeepCool AG200)
Geheugen -€16.5 (1x G.Skill DDR4 Aegis 8GB 3200Mhz)
Psu -€11.4 (DeepCool PF450 power supply unit 450 W)

Mb zou ook nog goedkoper kunnen

 
Laatst bewerkt:
Bv dit is al een stuk goedkoper en nog steeds overkill

Wat kan goedkoper:
Cpu cooler -€15 (DeepCool AG200)
Geheugen -€16.5 (1x G.Skill DDR4 Aegis 8GB 3200Mhz)
Psu -€11.4 (DeepCool PF450 power supply unit 450 W)

Mb zou ook nog goedkoper kunnen
Thx! Voor het gemak ben je idd beter met een prebuild maar als je alles zelf samenstelt kom je gewoon goedkoper én beter uit.

Ik had trouwens zelf al een beetje proberen uitzoeken en had dit al :

Kan je niet gewoon de stock AMD koeler gebruiken?
 
Veel te duur allemaal, gewoon zelf iets samenstellen ga je een heel stuk goedkoper uitkomen, je moet zelfs geen aparte gpu kopen.
Dat is zeker goedkoper maar als je bijvoorbeeld een DELL desktop koopt dan kan je de garantie aanspreken indien er iets aan mankeert. Als je zelf iets samenstelt mag je eerst zelf gaan uitzoeken wat er scheelt want jij hebt de PC samengesteld.

Voor mezelf stel ik ook altijd zelf iets samen maar voor andere mensen (ook dichte familie) doe ik dat nooit meer. Maar is hoe je het zelf wil :)
 
"gewoon wat internet, mails en office documenten"

"...gewoon SSD van 2TB nodig en 8GB RAM"

Wat is er mis met een SSD van 256/512GB?

Zoiets? https://www.2dehands.be/v/computers...m2083953538-dell-optiplex-3060-16gb-ssd-256gb 220€
i5-8500 16GB 256GB SSD, kan je nog altijd een andere SSD zelf insteken.

Ik ben zelf een IT job en ik heb ook maar een HP Prodeskje met i5-7500T micro dan nog, met 16GB ram en 256GB SSD.
Van dat geld dat je uitspaart voor uw 2TB schijf kan je een deftig 1TB / profiel onedrive abonnement nemen.
 
"gewoon wat internet, mails en office documenten"

"...gewoon SSD van 2TB nodig en 8GB RAM"

Wat is er mis met een SSD van 256/512GB?

Zoiets? https://www.2dehands.be/v/computers...m2083953538-dell-optiplex-3060-16gb-ssd-256gb 220€
i5-8500 16GB 256GB SSD, kan je nog altijd een andere SSD zelf insteken.

Ik ben zelf een IT job en ik heb ook maar een HP Prodeskje met i5-7500T micro dan nog, met 16GB ram en 256GB SSD.
Van dat geld dat je uitspaart voor uw 2TB schijf kan je een deftig 1TB / profiel onedrive abonnement nemen.
Omdat ik er af en toe eens wat series en films opzet ;)
Hun huidige pc heeft een 128GB SSD en die staat nu bijna constant in de rode zone van beschikbare ruimte, dus dat is sowieso te klein.
Momenteel hebben ze een extra HDD met alle media bestanden maar aangezien ik het zelf zo simpel mogelijk wil maken voor hun door 1 schijf te gebruiken, zou ik toch liever wat extra ademruimte hebben toekomst gericht.

Op zich is die pc uit die link wel voldoende maar dan met een grotere SSD (ofwel met de huidige HDD overgebouwd).
 
Deze lijkt mij anders ook wel ok :

Zit al Windows 11 en Office 2021 op en met de extra uitbreiding naar een 1TB SSD zou dit wel moeten volstaan.
Deze is het uiteindelijk geworden met de upgrade naar de 1TB SSD.
 
Terug
Bovenaan