Film Barbie

Hoewel ik de discussie boeiend vind, gaat die meer passen in P&A. Je mag hier verder over de pros en cons van de film discussiëren als je het politieke erbuiten laat. Verder vind ik het gebruik van "randdebielen" met insinuatie naar gebruikers hier niet gepast. Dus laat dat maar weg.
 
Kunnen we op dit forum niet gewoon posts met het woord 'woke' in automatisch verwijderen? Ik zie geen nadelen.
De meest woke opmerking van dit topic!

Gisteren gaan kijken en ik heb me geen seconde verveeld, hoog tempo met belachelijk veel jokes. Het was exact wat ik ervan verwacht had, niet meer, niet minder. Merci Greta. :love:

Vraag van een collega was: kan je je kinderen meenemen naar deze film? Ik weet niet wat te antwoorden, thoughts?
 
De meest woke opmerking van dit topic!

Gisteren gaan kijken en ik heb me geen seconde verveeld, hoog tempo met belachelijk veel jokes. Het was exact wat ik ervan verwacht had, niet meer, niet minder. Merci Greta. :love:

Vraag van een collega was: kan je je kinderen meenemen naar deze film? Ik weet niet wat te antwoorden, thoughts?
Er zit niks in dat ik KNT zou noemen dus op dat vlak is het een go. De oppervlakkige jokes zullen ze ook wel snappen maar dubbele lagen en de maatschappijkritiek dan weer niet, al zal ook veel afhangen van de leeftijd van de kids
 
Hoe kan het zelfs dat deze film zo populair is? Of zelfs goed is? Ik had van een Barbie film de grootste hoop kitscherige str*nt verwacht. Maar nu ben zelfs ik triggered om hem te gaan zien. :oi22:
 
Ik had eigenlijk ook totaal geen interesse in deze film, want buiten dat mijn zus er mee speelde en dat het eens groot drama was toen mijn kleine broer eens de haren van een van haar barbies had geknipt, heb ik helemaal niets met Barbie. Maar door de reviews en de hype heb ik nu toch ook wel zin om te gaan kijken.

Mijn vrouw totaal niet. Die blijft iets hebben van 'Barbie? Serieus?'. :p
 
Weggegooid geld. En weggegooide tijd.
Voor wie vrouwenrechten vanzelfsprekend zijn is dit een beetje opzichtig opendeuren intrappen.

Enig plusje is de kleurrijke fotografie.
 
Vraag van een collega was: kan je je kinderen meenemen naar deze film? Ik weet niet wat te antwoorden, thoughts?
Eerste vraag is toch wel "hoe oud zijn de kinderen?"

Ik zou gewoon de PEGI rating volgen, niet omwille van geweld of drugs of whatever (dat is imo uw taak als ouder om te kiezen en kaderen voor uw kind), maar gewoon "is het plezant voor hun".
10 a 11 lijkt mij echt het minimum.
 
Gisteren ook gaan kijken, had er iets compleet anders van verwacht. Amper moeten lachen en wat een saaie zit 🥱
 
Ik vond hem wel fijn om te zien. De balans tussen humor en maatschappijkritiek zat goed en hij (zij/hen? :unsure:) kwam niet te prekerig over ondanks een aantal zeer expliciete boodschappen. Robbie deed dit geweldig maar vooral Gosling vond ik hierin schitteren.

Following 'Barbie,' Mattel is planning 17 more movies based on its famous toys and brands — here they all are

Na een overload aan superheldenfilms zie ik echter een nieuwe stortvloed aan live-actionfilms komen met bekende merken en producten. Greta Gerwig heeft deze goed afgeleverd, maar ik vrees dat Hollywood een nieuw dingetje heeft gevonden waarmee het op safe kan spelen. En ik zie al een hoop gezaag afkomen omdat Lena Dunham de Polly Pocketfilm wil regisseren, dus de mods hier gaan werkzekerheid hebben.
 
Uit nieuwsgierigheid ook eens gaan zien met vrienden.
Ik wist niet goed wat ik er van moest verwachten na de hele hype errond, maar om eerlijk te zijn, vond ik de film wat teleurstellend.
De maatschappijkritiek vond ik iets teveel in your face en ondanks de goede acteerprestaties van Margot Robbie en Ryan Gosling, kon de humor me echt niet smaken. Misschien komt dat ook doordat ik de laatste jaren echt geen Will Ferrell meer kan zien zonder mij kapot te ergeren en voor iemand die niet vaak naar de cinema gaat en afgelopen maand er 4 keer terecht gekomen is, mij zat af te vragen of het allemaal men geld wel waard was (hoe duur is dat geworden). Ook nooit echt in contact gekomen met Barbiepoppen in men jeugd, dus geen nostalgiefactor.
Ik wil het binnen een paar jaar nog wel eens een kas geven, maar ik vrees ervoor of het zal beteren.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren gaan zien en was verrast dat hoewel de film al even uit is, de zaal toch stampvol zat en bijna iedereen roze aanhad :p
Ik vond dat er wel heel veel goede moppen in zaten,
zoals die beachvolleybal scene uit top gun die na gedaan werd.

Naar het einde toe wat prekerig, dat stuk met
Ruth in die witte ruimte begon wat te ostentatief te worden in vergelijking met de absurditeit van de rest van de film

maar bon, al bij al goed geamuseerd.
Ik beeld me in dat er veel knipogen zijn die je koud laten als je nooit iets van Barbie gekend hebt, maar langs de andere kant waren er ook moppen waarvan ik betwijfel of iedere vrouw die doorhad als je niet met popcultuur in het algemeen bezig zijt.

Voor wie geen Barbie affiniteit heeft raad ik de Barbie aflevering van The Toys That Made Us op Netflix aan, bon alle afleveringen van die docureeks zijn goed maar dus ook die van Barbie, en laat je niet afschrikken door het onderwerp, het is een boeiende en grappige aflevering :)
 
Ik vraag me trouwens ook af hoe Mattel toestemming voor bepaalde zaken gegeven heeft want er wordt ook heel wat met hun gelachen
 
De film is net ontzettend mild voor Mattel? Ze hebben geen slechte bedoelingen in de film, ze wisten gewoon niet beter. Het had evengoed het meer realistische verhaal kunnen zijn van een competent bedrijf dat met veel plezier de problemen die de film behandelt mee in stand houdt, omdat het hen geld oplevert. Die film zou uiteraard minder enthousiast door Mattel onthaald worden.

Echt bijtende kritiek op de kapitalistische constructies blijft zelfdzaam in studiofilms. Zoals zo dikwijls is de slechterik 'het systeem' alsof het een soort abstracte alomtegenwoordige kwade geest is, en niet een kleine groep rijke mannen die dag na dag telkens weer zeer bewust kiezen om de wereld een slechtere plaats te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de film gezien, snap de hype onder de ladies wel, maar ik vond het gewoon slecht, op Margot Robbie na. Amper grappig, man-bashing a volonté en heb me meermaals betrapt op een geeuw doordat ik het ronduit saai vond. Hier zat veel meer in.
 
Terug
Bovenaan