Banggood leveren vanuit CZ of ES, extra kosten?

Chris_147

Well-known member
Ik heb interesse om een tablet op Banggood te kopen.
Vermits vanaf 1 juli invoerrechten altijd betaald moeten worden, vroeg ik me af hoe het zat met bestellingen die vanuit Tsjechië of Spanje verstuurd worden.
Moet ik daar nog extra kosten verwachten door de douane, of is de prijs die ik aan Banggood betaal mijn totale prijs?
 
Neen vanuit Spanje en Tsjechië niet, want dat zijn EU landen. Vanuit China wel. Heb het al een paar keer voor gehad op korte tijd nu. De douanekosten zijn echt niet min.
 
Wel raar, dat ze dezelfde prijs hebben voor CZ of ES. Ik zou toch verwachten dat Banggood dan invoerrechten moet betalen.
 
Neen vanuit Spanje en Tsjechië niet, want dat zijn EU landen. Vanuit China wel. Heb het al een paar keer voor gehad op korte tijd nu. De douanekosten zijn echt niet min.
kosten vallen best goed mee hoor , onlangs op een bedrag van 475euro een 44.5euro invoer/douanekosten betaald (pakje kwam via standaard ali expres verzendmethode via china)
 
Probleem is dat er een deel vaste kosten zijn denk ik, waardoor goedkope dingen ineens relatief vrij duur worden.
 
dat kan best zijn dat vele dingen ineens duurder zijn , in mijn geval was het nog steeds goedkoper dan als ik in eu zou besteld hebben
als ik me niet vergis is dit hieronder de nieuwe kosten lijst dus denk alsnog dat het merendeel nog cheaper uitkomt dan Eu

24 euro voor douaneformaliteiten voor niet-vrijgestelde zendingen met een waarde tot 150 euro. 32 euro voor douaneformaliteiten voor niet-vrijgestelde zendingen met een waarde boven 150 euro.
 
kosten vallen best goed mee hoor , onlangs op een bedrag van 475euro een 44.5euro invoer/douanekosten betaald (pakje kwam via standaard ali expres verzendmethode via china)
In mijn geval ging het om twee oude Asus B85M-K bordjes. Aangekocht voor € 73,78 via Ali express. € 43,83 douane en taks op mogen betalen. € 24 is inderdaad standaard voor douaneformaliteiten. Wat al meer dan genoeg extra is, maar zij maken ook een schatting van de BTW die ik hierop zou betalen binnen de EU. Een grote klucht natuurlijk, want die bordjes waren al tweedehands. Je koopt dus beter een tweedehands moederbord in eigen land.

Voor jou kwam het voordelig uit omdat je aan een hoger bedrag zat en ze hebben er niet te veel extra bij gerekend. Voor mij werd het een dure grap voor maar 2 oude bordjes :)
 
Laatst bewerkt:
kosten vallen best goed mee hoor , onlangs op een bedrag van 475euro een 44.5euro invoer/douanekosten betaald (pakje kwam via standaard ali expres verzendmethode via china)
Vallen mee?

Wij overlaatst 48€ moeten betalen voor een boek uit US dat als gift werd verstuurd. En het was effectief een gift.
 
Terug
Bovenaan