Bandentopic

Hier trouwens nu een 3000km op Michelin pilot sport 4S'en

Met voorsprong de beste banden die ik ooit gehad heb.

Waar kopen jullie uw banden ? En wanneer vervang je best de banden? Volstaat het om tot aan de indicator op te rijden?

ik doe 25k km per jaar maar heb zomer- en winterbanden dus ongeveer 50/50 per set.

Ik bij mijn lokale bandencentrale, ga daar al zeker 10 jaar.
Vervang je banden best voor dat ze aan de indicator komen, zeker voor winterbanden. Bij zomerbanden kan het iets minder kwaad.

Hier overlaatst van sluis naar brugge gereden op runflat. Snelheid op 40 a 50 kph gehouden.

Ging wonderbaarlijk goed.
Onder de indruk van de bridgestones tbh

Zijn er hier nog mensen die privé winterbanden aanschaffen? Zo ja, hoe gaan jullie te werk? Stockage en werk laten uitvoeren door een bandencentrale? Hebben jullie 2 paar velgen die gelinkt zijn aan de zomer- & winterband zodat dit niet opnieuw gekalibreerd dient te worden?
Waar op te letten bij aanschaf?
Alle tips welkom.

Zijn er hier nog mensen die privé winterbanden aanschaffen? Zo ja, hoe gaan jullie te werk? Stockage en werk laten uitvoeren door een bandencentrale? Hebben jullie 2 paar velgen die gelinkt zijn aan de zomer- & winterband zodat dit niet opnieuw gekalibreerd dient te worden?
Alle tips welkom.
Ik.
Stockage en plaatsen door de bandencentrale.
2 sets velgen. De originele set liggen winterbanden op en aftermarket velgen met zomerbanden
Waar op letten? Snelheidsindex van de winterband niet te laag nemen en probeer binnen de tolerantie te blijven als je een andere maat zou nemen zodat je ermee naar de keuring kan gaan.

Alle tips welkom.
Ik heb hier een tweede set velgen met winterbanden thuis liggen (niet privé, maar dat doet er niet toe gok ik).
Ik heb nog een momentsleutel (zonder zou het ook nog moeten lukken) en krik gekocht, en doe de wissels gewoon zelf. Dat materiaal betaalt zichzelf wel terug op den duur, en ik moet geen afspraak bij de bandencentrale meer maken zo. Kwa tijd zal het niet veel schelen: ik ben langer bezig dan de bandencentrale, maar moet er niet meer naartoe rijden.

Voor welke banden en velgen laat ik mij adviseren bij de bandencentrale. Ik ben op 2 plaatsen prijs gaan vragen, en door hun antwoorden had ik vrij rap door waar ik het beste advies kreeg. Vanaf nu ga ik dus altijd naar daar.

Alle tips welkom.
Heb 2 sets velgen. 1 met winterbanden (standaard velgen) en 1 met zomerbanden. Liggen gestockeerd bij mijne garagist (sinds iemand mijn krik uit mijn gang thuis heeft gepikt kan ik het niet meer zelf doen).

Qua aanschaf van velgen en banden, heb ik gewoon zelf wat opzoek werk gedaan wat zou passen.

Alle tips welkom.
Winterset (velg en band) en zomerset (velg en band) voor de X5M. Heb altijd zelf deze gestockeerd bij mij thuis en vervangen, echter is dat niet meer te doen. Opkrieken en vervangen enz, lukt me niet meer. Dus nu de banden naar de Donckers in Wijnegem gebracht en zij stockeren deze voor mij en geven me seintje wanneer ik ze moet vervangen.

Voor de Turbo S heb ik maar 1 type band en velg en dat is de zomer. Is een 315 vanachter en met centerlock dus dat krijg ik er niet van af, en als het sneeuwt dan is het even wat driften of met de jeep en deze terug zijn pyjama aan en de garage in.

Iemand ervaring met michelin sport cup 2 als zomerband? Heb nu sportcontinental ssr als zomerband,vind deze maar matig. Van de contintal wintercontact ben ik wel content.

Iemand ervaring met michelin sport cup 2 als zomerband? Heb nu sportcontinental ssr als zomerband,vind deze maar matig. Van de contintal wintercontact ben ik wel content.
Heb deze nog gehad, waren eigenlijk wel goeie banden die niet te extreem duur waren. In regen en nat ook nog cava

De voorste af-fabriek geleverde Michelin Primacy 3 banden hebben na bijna 70k km toch wel hun beste tijd gehad. Was van plan om Primacy 4 te laten leggen maar misschien is het al interessanter om direct voor crossclimate+ te gaan aangezien ik toch geen winterbanden meer steek op de huidige wagen. Iemand ervaring met beide?

Nu post ik vandaag in deze thread over mijn band, en ik merk ineens dat hij van 3,0 bar naar 1,8 is gezakt. Stop ik langs de baan zit daar een vijs ingedraaid zeker :S

De voorste af-fabriek geleverde Michelin Primacy 3 banden hebben na bijna 70k km toch wel hun beste tijd gehad. Was van plan om Primacy 4 te laten leggen maar misschien is het al interessanter om direct voor crossclimate+ te gaan aangezien ik toch geen winterbanden meer steek op de huidige wagen. Iemand ervaring met beide?
Persoonlijk veel meer fan van de Vredestein Quattrac. Fijnere band met meer weggevoel. Zeer slijtvast ook. En meer grip in normale omstandigheden.

Heb zowel de crossclimate als quattracs gehad en ik zweer bij die laatste.

Ik.
Stockage en plaatsen door de bandencentrale.
2 sets velgen. De originele set liggen winterbanden op en aftermarket velgen met zomerbanden
Waar op letten? Snelheidsindex van de winterband niet te laag nemen en probeer binnen de tolerantie te blijven als je een andere maat zou nemen zodat je ermee naar de keuring kan gaan.
Thanks aan al de antwoorden. ‘Probleem’ is hier dat er bij aankoop 2de hands wagen er 4seizoens banden op lagen. Vind het wat te zot om deze weg te doe en zowel zomer- als winterbanden te kopen.. ik veronderstel dat ik dan best een extra set winterbanden aanschaf ipv zomer? Puur qua veiligheid voor als het sneeuwt vb?
met der tijd als die 4seizoens aan vervanging toe zijn komen er dan wel zeker zomers op.
Iemand advies hierbij?

Hangt een beetje van je rijstijl af en of je het er voor over hebt om een extra set velgen te kopen. Anders blijf je best gewoon bij all seasons.

Alle tips welkom.
Ik heb me iets na de aankoop van m'n auto een set winterbanden op velg (700€) gaan halen bij de lokale bandencentrale. Die hebben zij dan geplaatst en uitgelijnd.

Ik stockeer die gewoon thuis in de garage/hangar op zo een staander. En elke keer het tijd is voor de wissel doe ik da op het gemak thuis. Heb zelf ook een compressor om de banden op te pompen als het nodig zou zijn.

Hoeveel bar/druk zetten jullie eigenlijk op je banden? Ik weet dat dit afhankelijk is van auto en type maar toch.

Vorige week een melding op het dashboard dat de druk te laag was. Die varieerde tussen 2,2 en 2,5 (linksvoor). Rechtsvoor ook, maar daar gaf die geen foutmelding voor.

Vereiste druk schommelde ook tussen 2,7 en 2,9 voor tot 3 bar achter.

Volgens men pa was 2,5bar genoeg, ik heb er nu 2,7 opgezet, melding is weg maar het lijkt precies wat gokken

Persoon van de bandencentrale vond 2,9-3,0 ook al wel best veel ook al stond dit in de deur

Hangt af van het type wagen, het gewicht, en dan ook nog de luchtdruk en temperatuur. Richtwaardes staan vaak wel ergens aangeduid aan de tankdop of aan de bestuurdersdeur.
Ik steek meestal rond de 2,5 bar. Zit tussen de standaard opgegeven waarde voor 1/2 personen en de eco waarde. 2,5 bar is ook de waarde die mijn bandenboer by default steekt.
Dat gezegd zijnde, 2,7 tot 3 bar lijkt mij aan de hoge kant maar kan voor uw wagen perfect normaal zijn.

Laatst bewerkt:
Hoeveel bar/druk zetten jullie eigenlijk op je banden? Ik weet dat dit afhankelijk is van auto en type maar toch.

Vorige week een melding op het dashboard dat de druk te laag was. Die varieerde tussen 2,2 en 2,5 (linksvoor). Rechtsvoor ook, maar daar gaf die geen foutmelding voor.

Vereiste druk schommelde ook tussen 2,7 en 2,9 voor tot 3 bar achter.

Volgens men pa was 2,5bar genoeg, ik heb er nu 2,7 opgezet, melding is weg maar het lijkt precies wat gokken

Persoon van de bandencentrale vond 2,9-3,0 ook al wel best veel ook al stond dit in de deur
P. Turbo S
achterkant 3.2
voorkant 2.6

X5M
achterkant 2.9
voorkant 2.5
Ik baseer me altijd op het gewicht met baggage en volgeladen. Dan zijn we zeker. Ik blaas men banden uiteraard op als ze koud zijn. Soms geen keuze als ik aan het rijden ben en dan doe ik er altijd 0.3 erbij.

Terug
Bovenaan