Baldur's Gate III: patch #7 brengt Barbarian-klasse (en meer) met zich mee

Het Belgische Larian Studios wist dankzij de Divinity-serie uiteindelijk wereldberoemd te worden, met de Divinity: Original Sin-games als uitblinker voor het grotere publiek. De industrie dacht er blijkbaar hetzelfde over, want ze kregen toestemming om (na meer dan twintig jaar) een volwaardige sequel tot stand te brengen voor een uiterst geliefde RPG-franchise! Baldur's Gate is natuurlijk een role-playing game van jewelste, en in deeltje drie maak je net als voordien tal van keuzes maken die het verloop van het verhaal beïnvloeden, evenals de reacties tijdens dialogen, de statistische specialisaties van je zelf ontworpen personage en nog veel meer.

Baldur's Gate III is echter op één manier praktisch het buitenbeentje van de reeks: in tegenoverstelling tot diens voorgangers, is dit vervolg momenteel nog een Early Access-titel. "Business as usual" voor Larian Studios, aangezien ze dit ook voor hun vorige projecten deden, maar kortom betekent dit dus dat het spel tot ten vroegste 2023 veel veranderingen gaat ervaren. Iets wat men recent bewees met patch nummer 7, een update met enkele noemenswaardige features! Eén van de meest voornaamste toevoegingen is een nagelnieuwe speelbare klasse, namelijk de bloeddorstige Barbarian. Aan de gameplay werd eveneens gesleuteld: de ontwikkelaars introduceerden geïmproviseerde wapens, waardoor je eender welk voorwerp (of zelfs monsters!) kunt gebruiken, evenals een aantal nieuwe werpbare wapens zoals dolken of speren. Men verbeterde eveneens het stealth-aspect, om nog maar te zwijgen over hoe het Room Portal-systeem het exploreren van omgevingen des te spannender maakt.

De developers blijven hun fans trakteren, want ook de presentatie werd grondig onder handen genomen. De Head-up Display van de User Interface onderging een ware metamorfose, met als doel om alles te stroomlijnen zonder belangrijke informatie op te offeren. Bovendien besloot men om de visuele effecten (zoals animaties) van spreuken mooier te maken, met behulp van hun nieuwe motion capture studio in Kuala Lumpur. Als kers op de taart informeerde Larian Studios ons dat ongeveer 700 cutscenes werden verfijnd zodat ze meer cinematisch ogen. Concrete details (tot in de kleinste puntjes) omtrent al dit goeds kun je in de officiële patch notes lezen, indien je meer wilt weten.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan