Badkamer renovatie

Aja ok, idd dat geborsteld koper is een heel stuk duurder dan gewoon chrome kraantjes bv. Onze badkamer heeft ook gene WC dus dat scheelt ook weer euro's.

Ik zie ook wel grote verschillen. We hebben een vrij klein bad (80 x 170 of zoiets) en dat kostte ca 1/4e van het uwe (Villeroy en Boch). De kranen zijn van Grohe geloof ik en kostte de helft van de uwe.

Aja ok, idd dat geborsteld koper is een heel stuk duurder dan gewoon chrome kraantjes bv. Onze badkamer heeft ook gene WC dus dat scheelt ook weer euro's.

Ik zie ook wel grote verschillen. We hebben een vrij klein bad (80 x 170 of zoiets) en dat kostte ca 1/4e van het uwe (Villeroy en Boch). De kranen zijn van Grohe geloof ik en kostte de helft van de uwe.
Pas op da’s de volle pot. Daar kregen 25% korting omdat mijn vader vaste klant is. Weet dat vakmannen makkelijk 40% korting krijgen.

We gaan bij hen omdat we zeker zijn van goed materiaal en gratis levering. Daarbovenop hebben we samen onze badkamer ontworpen. Dus we gaan met hen via de aannemer die onze hoofd badkamer gaat doen.

We hebben drie badkamers en in de andere twee doen we wel alles zelf en daar bestellen we gewoon online. Ik heb twee volledige douchecabines van 80x80x220 gekocht voor 1100 incl. levering.

Laatst bewerkt:
Hier is ook al he kraanwerk van het merk hotbath in het matzwart. Daar betaal je wel wat meer voor dan een normale Grohe kraan. Onze badkamer is een kleine 12m² en was 15k inclusief plaatsing (inloopdouche, wc, wastafel, bad met jets).

Ik heb een badkamer toch ook fors onderschat qua potentiële kostprijs, vooral als je naar een iets fijnere / minder standaard afwerking wil. Uiteindelijk geef je daar zoveel aan uit als je zelf wil en voor mij is de badkamer na de keuken toch 1 van de belangrijkste ruimtes in huis.

Bij ons is het 9m2 (douche, toilet en dubbele wastafel) en dat zal ook vlot 25k zijn.
Dat is stevig en kan zeker een pak goedkoper maar is dan wel bv maatmeubel met keramiek blad, (inbouw)kranen Hotbath geborsteld koper (getwijfeld aan Vola maar je moet toch ergens de grens trekken :unsure:), gietvloer incl naadloze inloopdouche en ook alle wanden in zelfde materiaal, en glazen douchewanden van vloer tot plafond ipv bv 2m hoog en armen.

Ik ben trouwens ook wel gaan kijken bij bv Van Marcke of Facq en goedkoop vond ik dat ook niet bepaald...

Ik had een offerte van Van Calster voor 21k, zelfde offerte bij een lokale zelfstandige was 13k.
De meubelen kwamen in beide gevallen van bij X2O, alleen de tegels kwamen van bij Van Calster zelf, die heb ik uiteindelijk bij Impermo gekocht.

Ik heb een badkamer toch ook fors onderschat qua potentiële kostprijs, vooral als je naar een iets fijnere / minder standaard afwerking wil. Uiteindelijk geef je daar zoveel aan uit als je zelf wil en voor mij is de badkamer na de keuken toch 1 van de belangrijkste ruimtes in huis.

Bij ons is het 9m2 (douche, toilet en dubbele wastafel) en dat zal ook vlot 25k zijn.
Dat is stevig en kan zeker een pak goedkoper maar is dan wel bv maatmeubel met keramiek blad, (inbouw)kranen Hotbath geborsteld koper (getwijfeld aan Vola maar je moet toch ergens de grens trekken :unsure:), gietvloer incl naadloze inloopdouche en ook alle wanden in zelfde materiaal, en glazen douchewanden van vloer tot plafond ipv bv 2m hoog en armen.

Ik ben trouwens ook wel gaan kijken bij bv Van Marcke of Facq en goedkoop vond ik dat ook niet bepaald...
Hier zijn we bij de badkamer ook al buiten budget gegaan voordat we nog maar begonnen zijn. Zo een grote wastafel volledig uit steen is niet gelachen.

Over een paar weken naar de sanitairwinkel (ECK-brio) en ik hou mijn hart al vast :p

Terug
Bovenaan