Avowed

Deftige reviews precies. Nu nog een paar dagen wachten op de gamepass versie. :p
Premium editie met 5 dagen early access is wel kut

Half uurtje gespeeld en vind het wel aangenaam.
Heel mooi ook en performantie gewijs geen issues met alle toeters en bellen aan. (pc)

Dit weekend eens een goed stuk spelen voor ik terug Kingdom deliverence 2 verder opneem. :)

Slechter dan DA: Veilguard zal het alleszinds niet zijn :D.

Ze durven wel om deze net na Kingdom Come Deliverance 2 uit te brengen.
Denk dat dit hun verkoopcijfers wel een serieuze deuk zal geven, te meer omdat deze via gamepass ook te spelen is.

Ik snap die mindere reviews niet echt goed, of het zou ondertussen moeten gepatched zijn.

Al zeker niet met bait titels als "A broken mess", dat is echt overdreven van wat ik ervaar.
En we weten allemaal als er iets heel negatiefs is dat zich dat binnen een half uur manifesteert op de steam reviews, wat ook niet het geval is.
(very positive)

Ik heb nu een uur of 8 gespeeld en heb tot nu toe echt nog niets van die ergernissen ervaren.
Nog geen enkele bug gehad of gezien. Iedere quest kunnen afwerken, geen softlocks en helemaal niets moeten reloaden.
Maar misschien is dat pas later in het spel en zijn mijn 8 uren nog niet voldoende om de issues op te merken.

En dan heb ik het puur over de performantie, bugs en game mechanics.
Niet over de hele woke discussie want dat boeit me geen reet als ik een spel goed vind.
Het hele coral-reef sfeertje en bijhorende maskertjes, fluo kleurtjes en gedragingen zijn nu ook niet mijn favoriete setting maar daar kijk ik door als ik een spel graag speel.

Ja de voice acting is geen top tier maar ook helemaal niet slecht, en dat de graphics zouden tegen vallen op pc snap ik ook niet.
Ik vind die niet minder dan pakweg Dragon age of KD2 om nu gewoon 2 andere recente rpg's op te noemen.

Ik heb gisteren ook een uur of twee op de xbox x versie gespeeld en daar vond ik het wel stukken minder mooi en performant, maar wellicht ook omdat ik net uren vlot op de pc versie had gespeeld.

Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso weinig waarde hechten aan een review die start met : it is broken.

Zeker als het dan ook nog eens een review is van een early release. Zonder de day zero patches... en een klein amendement op basis van wat die las in de patch dat er niet aanwezig was valideert die review helemaal niet.

Ik zou sowieso weinig waarde hechten aan een review die start met : it is broken.

Zeker als het dan ook nog eens een review is van een early release. Zonder de day zero patches... en een klein amendement op basis van wat die las in de patch dat er niet aanwezig was valideert die review helemaal niet.
Early release is ook maar een marketingterm natuurlijk. 13 februari is gewoon de officieuze release day en de mensen die geen 20 euro extra willen betalen moeten 5 dagen wachten.

Early release is ook maar een marketingterm natuurlijk. 13 februari is gewoon de officieuze release day en de mensen die geen 20 euro extra willen betalen moeten 5 dagen wachten.
Dat vind ik niet. Early access is gewoon betalen om beta tester te zijn. Zowel voor dit spel als alle andere.

Als je naar de game releases van de afgelopen 10j kijkt, hebben 1/3e tot de helft een day one patch gekregen. Als er early access was, soms zelfs meerdere patches tijdens early acces + day one.

Zie bijvoorbeeld dit artikel van 10j geleden: https://kotaku.com/more-than-a-third-of-2014-s-big-budget-games-got-day-on-1686398805

Het is niet gewoon wachten, early access is in veel gevallen gewoon een laatste beta-test + in geval van live service game ook nog een test van de servers. En mensen betalen daar blijkbaar graag voor...

Als er na de early release geen specifieke patch komt zou ik nog kunnen volgen.
Al doelde ik bij de early release niet op die 5 dagen eerder toegang die je kan hebben tot het spel als je 20€ of zo spendeert maar eerder op het feit dat het een review versie was. Waarbij de bugs die voor een launch versie gewoon niet geadresseerd zijn.

Om dan daar een conclusie op te baseren lijkt mij verkeerd, zeker in de huidige toestand meerdere patches nodig hebben om alle bugs eruit te krijgen.

Desondanks als je andere bronnen bekijkt lijkt het allemaal nog wel serieus mee te vallen.

Dat vind ik niet. Early access is gewoon betalen om beta tester te zijn. Zowel voor dit spel als alle andere.

Als je naar de game releases van de afgelopen 10j kijkt, hebben 1/3e tot de helft een day one patch gekregen. Als er early access was, soms zelfs meerdere patches tijdens early acces + day one.

Zie bijvoorbeeld dit artikel van 10j geleden: https://kotaku.com/more-than-a-third-of-2014-s-big-budget-games-got-day-on-1686398805

Het is niet gewoon wachten, early access is in veel gevallen gewoon een laatste beta-test + in geval van live service game ook nog een test van de servers. En mensen betalen daar blijkbaar graag voor...
Er zijn ook uitzonderingen slay thé Spire Hades, maar zoals je aangeeft profiteren veel devs door er gewoon early Acces op te plaatsen jammer genoeg.

Patch van +/- 3 gb -> 1 uur om te downen... lijkt dat men bij xbox de populariteit ervan een beetje onderschat hebben :p. (nu opengesteld in onze contreien op Gamepass)

Zijn er mensen die al ver genoeg gevorderd zijn om een vergelijking te maken met Outer Worlds, Obisdians andere first person RPG?
Ik vond The Outer Worlds een zeer genietbare RPG maar was niet al te ambiteus, met nogal repetitieve vijanden en weinig quests.

Voorlopig val ik niet achterover van het aantal quests. (maar zit nog in paradis, denk ik)
De vullingsgraad naar het vinden van nuttige zaken lijkt mij wel ok. Al voelt het voorlopig wel niet aan dat er een massale voorraad is zodanig dat je eender wat kan upgraden naar uw goesting.

Zelfs als je enorm buiten de normale paden gaat en op onderzoek gaat dan heb je nog niet enorm veel materiaal om upgrades te doen. Of zo voelt het wel aan. Wel genoeg om de missies het aantal skulls te doen laten zakken.

Ik denk wel dat er meer quests zijn dan tijdens outer worlds. Of dat verschil significant is kan ik mij eigenlijk voorlopig niet voor het hoofd halen.

Terug
Bovenaan