Autonieuws

Vingerafdruk waren ze bvb 2 jaar na Motorola.
App drawer
Swipen als keyboard

Zijn zo 3 voorbeelden die ik nog weet (wel moeten opzoeken welke smartphone als eerste een vingerafdrukscanner had).

En de belangrijkste natuurlijk: uniforme laadkabels :D
Heb die vingerafdruk van Motorola nooit gebruikt. Maar er waren in 2017 nog voldoende toestellen waar de vingerafdruk scanner gewoon niet goed werkte.
Dat terwijl de 5s en zeker de 6s al een uitermate goede scanner hadden.
App drawer is niet achterlopen is gewoon een keuze van de opbouw van het OS. Zelfs nu heb je nog geen app drawer zoals je dat kent bij Android.

En ik zie niet goed wat er niet uniform is aan een lightning-connector. Veel uniformer dan dat wordt het niet.

Merken die de lightning-connector gebruiken: Apple.
Merken die USB-C ge ruiken: AL de rest.
Ja want USB-C dat is echt wel iets super om te hebben! :ironic:

Leuk zo een universele poort. Minder leuk als het zoveel kopzorgen oplevert. Zo heb ik een laptop met twee USB-C poorten. Slechts eentje werkt om te laden en slechts eentje is Thunderbolt 3. De andere is een 3.0. Sta je daar dus met een poort die een heel stuk trager is, maar wel dezelfde connector gebruikt.
Of nog beter een USB-C kabel kopen die slechts 2.0 ondersteunt en enkel slow charging kan, nee top hoor!

Of nog beter een USB-C kabel kopen die slechts 2.0 ondersteunt en enkel slow charging kan, nee top hoor!

Maar het gaat meestal wel. Als ik de mijne niet bij de hand heb, gebruik ik die van m'n vrouw, en dan kan ik ook laden. Trager, maar nog altijd snel genoeg.

Mja, je kan nu alles gaan minimaliseren waar Apple maar later mee was, maar dan kan ik dat ook met zaken waar Apple eerst mee was he. Dat is dan subjectief, we zijn hier objectief bezig.

Nog zo'n zaken... Groot scherm. Steve Jobs ooit: niemand gaat dat kopen. Onze klanten willen dat niet.
Wireless charging. Always On Display. Widgets. Deftige implementatie van notificaties (al dan niet actionable). De lijst is lang.

Maar het gaat meestal wel. Als ik de mijne niet bij de hand heb, gebruik ik die van m'n vrouw, en dan kan ik ook laden. Trager, maar nog altijd snel genoeg.

Mja, je kan nu alles gaan minimaliseren waar Apple maar later mee was, maar dan kan ik dat ook met zaken waar Apple eerst mee was he. Dat is dan subjectief, we zijn hier objectief bezig.

Nog zo'n zaken... Groot scherm. Steve Jobs ooit: niemand gaat dat kopen. Onze klanten willen dat niet.
Wireless charging. Always On Display. Widgets. Deftige implementatie van notificaties (al dan niet actionable). De lijst is lang.

We gaan natuurlijk wel compleet off-topic, maar goed ik wil nog wel eens reageren hierop :P

Ik geef u geen ongelijk hoor, het is zeker zo dat ook Apple wel meerdere fouten heeft gemaakt of verkeerde inschattingen heeft gemaakt.

Maar veel zaken die jij opnoemt en die andere opnoemen zijn vooral keuzes die gemaakt zijn bij de opbouw van het OS.
Je moet in feite al starten bij het feit dat iOS anders is opgezet dan Android, en dus ook anders werkt. Het werkt gewoon op zijn eigen manier, dat moet je liggen dat geef ik toe.

Dat scherm dat was inderdaad een misvatting dat mensen dat niet wouden. Langs de andere kant is het ook zo dat grote schermen niet heilig zijn, er zijn nog voldoende mensen die graag een compactere smartphone willen. En daar speelt Apple dan weer mooi op in door hun normale modellen niet te bombastisch te maken, en nu met hun mini gewoon een compacte smartphone op de markt heeft.
Maar vooral een compacte smartphone die gewoon even krachtig is dan zijn grotere broer, iets wat andere fabrikanten gewoon niet doen.

Always on display, tgoh is dat niet meer een gimmick? Ik zie daar persoonlijk weinig meerwaarde in, in feite enkel maar nadelen.

Weet niet goed wat je bedoelt met implementatie van notificaties, maar ik heb de indruk dat dit gewoon altijd vlot en duidelijk is en was.
Maar wederom kan je Android en iOS op dat vlak ook niet 100% vergelijken.
Zo heeft iOS al jaren 3D touch wat veel zaken sneller en vlotter moet laten gaan, super handig maar werkt op een andere manier dan de zuivere widgets van Android.

Wat voor jou belangrijk is of eerder gimmick, alweer, dat is persoonlijk he. Ja, AOD vind ik gigantisch handig, ik wil niet zonder. Op een OLED kost dat quasi niets qua batterij, maar je hebt er wel direct nuttige info mee zonder je telefoon te unlocken. Ik kan geen enkel nadeel bedenken, welke nadelen zijn er voor jou aan? Je kan het overigens ook uitzetten als je het echt niet wil.
En ja, de notificaties op Android hebben heel lang voor gelopen, dat was lang een punt van kritiek voor iOS.

En natuurlijk is dat allemaal keuze. Het is ook maar een greep uit een veel langere lijst. Het punt is gewoon dat Apple, net zoals veel andere fabrikanten, soms voor en soms achter loopt qua features. Of anders gezegd: daar maken ze niet het verschil voor hun user base.

Gordon Murray is toch echt wel een speciaal geval

De aandacht voor detail is echt wel waanzinnig. Ik ben eens benieuwd of deze wagen dezelfde impact heeft als de mclaren F1 indertijd.

Er zou een grafiek moeten zijn van hoeveel pk er per jaar op de baan wordt gezet. Die grafiek gaat in '22 en '23 serieus pieken.

Wat een raketten eigenlijk en dat zijn dan nu de 'standaard' leasebakken geworden. :biglaugh:

Ik zou eens willen weten hoeveel ongelukken daarmee gebeuren.
Zoveel vermogen, zo vlot beschikbaar voor de modale man is een recipe for disaster :P

Er zou een grafiek moeten zijn van hoeveel pk er per jaar op de baan wordt gezet. Die grafiek gaat in '22 en '23 serieus pieken.

Wat een raketten eigenlijk en dat zijn dan nu de 'standaard' leasebakken geworden. :biglaugh:

Niet alle EV's zijn even snel

Ik denk niet dat er zoveel werknemers een M50 kunnen nemen? Model 3 performance al helemaal niet. Dat is meestal de SR of LR nog dat je ziet als opties.

Terug
Bovenaan