Maar het gaat meestal wel. Als ik de mijne niet bij de hand heb, gebruik ik die van m'n vrouw, en dan kan ik ook laden. Trager, maar nog altijd snel genoeg.
Mja, je kan nu alles gaan minimaliseren waar Apple maar later mee was, maar dan kan ik dat ook met zaken waar Apple eerst mee was he. Dat is dan subjectief, we zijn hier objectief bezig.
Nog zo'n zaken... Groot scherm. Steve Jobs ooit: niemand gaat dat kopen. Onze klanten willen dat niet.
Wireless charging. Always On Display. Widgets. Deftige implementatie van notificaties (al dan niet actionable). De lijst is lang.
We gaan natuurlijk wel compleet off-topic, maar goed ik wil nog wel eens reageren hierop
Ik geef u geen ongelijk hoor, het is zeker zo dat ook Apple wel meerdere fouten heeft gemaakt of verkeerde inschattingen heeft gemaakt.
Maar veel zaken die jij opnoemt en die andere opnoemen zijn vooral keuzes die gemaakt zijn bij de opbouw van het OS.
Je moet in feite al starten bij het feit dat iOS anders is opgezet dan Android, en dus ook anders werkt. Het werkt gewoon op zijn eigen manier, dat moet je liggen dat geef ik toe.
Dat scherm dat was inderdaad een misvatting dat mensen dat niet wouden. Langs de andere kant is het ook zo dat grote schermen niet heilig zijn, er zijn nog voldoende mensen die graag een compactere smartphone willen. En daar speelt Apple dan weer mooi op in door hun normale modellen niet te bombastisch te maken, en nu met hun mini gewoon een compacte smartphone op de markt heeft.
Maar vooral een compacte smartphone die gewoon even krachtig is dan zijn grotere broer, iets wat andere fabrikanten gewoon niet doen.
Always on display, tgoh is dat niet meer een gimmick? Ik zie daar persoonlijk weinig meerwaarde in, in feite enkel maar nadelen.
Weet niet goed wat je bedoelt met implementatie van notificaties, maar ik heb de indruk dat dit gewoon altijd vlot en duidelijk is en was.
Maar wederom kan je Android en iOS op dat vlak ook niet 100% vergelijken.
Zo heeft iOS al jaren 3D touch wat veel zaken sneller en vlotter moet laten gaan, super handig maar werkt op een andere manier dan de zuivere widgets van Android.