Scifo
Active member
pff das nog juni.Ge kunt tot 2 maanden voor de vervaldatum al naar de keuring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
pff das nog juni.Ge kunt tot 2 maanden voor de vervaldatum al naar de keuring.
Das wel met behoud van oorspronkelijke datum.pff das nog juni.
Ik zou liever februari - maart opteren. Dus ik kan volgend jaar gewoon in maart 2023 gaan en dat wordt het jaar erop maart 2024?Als je die echt wil doen verschuiven, moet je meer dan 2 maand te vroeg gaan. Ga je liever in december? Ga dan gewoon in december, het jaar er op moet je dan tussen oktober en december gaan. Let wel: enkel als je niet te laat gaat. Als je nu de keuring zou overslaan bijvoorbeeld, dan blijft de datum zoals ze is.
Inderdaad, zolang je deze zomer geweest ben.Ik zou liever februari - maart opteren. Dus ik kan volgend jaar gewoon in maart 2023 gaan en dat wordt het jaar erop maart 2024?
Ok, interessant. merci.Inderdaad, zolang je deze zomer geweest ben.
Waarom zou je niet meer door de keuring raken?Euro 5-diesels geraken moeilijk door de keuring door nieuwe uitstoottest
Sinds 1 juli 2022 maken de keuringscentra in ons land gebruik van een nieuw meettoestel voor de uitstoot van diesels met Euronorm 5 (2009 – 2014) of recenter. De zogenaamde deeltjesteller is veel nauwkeuriger en auto’s waarvan de roetfilter slecht werkt of werd verwijderd, lopen voortaan...www.autonieuws.be
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220713_92833114
Alé hup, ik geraak nimmer door de keuring met die nieuwe uitstoottest op mijne euro 5 2013 Berlingo. Auto verpatsen naar het buitenland is precies nog de "goedkoopste" optie. Wat een klucht alweer in dit apenland -.-
3 opties wellicht:Waarom zou je niet meer door de keuring raken?
Dus heb je een slecht werkende roetfilter?3 opties wellicht:
- een hoop producten in de benzinetank toevoegen om te cleanen
- roetfilter reinigen 500€
- nieuwe roetfilter plaatsen 2000€
Maar diesel is sowieso ook al nimmer geschikt voor mij want de auto staat teveel stil of te korte afstanden. Probleem zal toch weer optreden anders elk jaar.
Vorig jaar nochtans probleemloos door de keuring met de oude testDus heb je een slecht werkende roetfilter?
Nochtans is die test het probleem niet hoor.Vorig jaar nochtans probleemloos door de keuring met de oude test
Meh met hun afspraak systeem moet je voor je uw groene kaart krijgt al een afspraak gemaakt hebben, dan is uw systeem gefaald.
Buiten dat ik de vorige 15 jaar nooit miserie had met op tijd op de keuring te geraken. Wat voor dwaze vergelijkingen ook alweer, de keuring is verplicht en er staan boetes op, plus ge kunt Nie kiezen waar ge gaat, plus georganiseerd door de overheid uit, net zoals die oproepbrief.
Ik moet @Brecht toch wel gelijk geven hoor.
Ja je moet niet wachten op die uitnodiging maar als je een afspraak maakt sta je net zoals voorheen zonder afspraak gewoon 45min aan te schuiven hoor.
Afspraak heeft het dan over bijvoorbeeld rij 4 maar als je toekomt is het allemaal eender waar je aanschuift.
Doe dan gewoon zonder afspraak zoals vroeger want het komt op hetzelfde neer.
Voordat afspraken verplicht waren liep dat vlot, zonder wachttijd en was je op 20min buiten met een afspraak.
Dan had je er dus effectief nut van, nu moet je dat regelen maar praktisch heeft het geen enkel nut dat je die afspraak hebt.
Bon, onze beide wagens hun keuringsbewijs vervalt in november. Ik dacht van er op tijd bij te zijn en al een afspraak te maken voor beide wagens begin november. Nu blijkt dat je bij die planningstool van SBAT (keuring Oost-Vlaanderen) maar tot één maand op voorhand een afspraak kan inplannen, en eens het zo ver is zitten die dagen natuurlijk bijna allemaal vol. Waarom maken ze dat toch niet wat ruimer, zodat je na de keuring onmiddelijk al een nieuwe voor volgend jaar kan vastleggen.
Euro 5-diesels geraken moeilijk door de keuring door nieuwe uitstoottest
Sinds 1 juli 2022 maken de keuringscentra in ons land gebruik van een nieuw meettoestel voor de uitstoot van diesels met Euronorm 5 (2009 – 2014) of recenter. De zogenaamde deeltjesteller is veel nauwkeuriger en auto’s waarvan de roetfilter slecht werkt of werd verwijderd, lopen voortaan...www.autonieuws.be
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220713_92833114
Alé hup, ik geraak nimmer door de keuring met die nieuwe uitstoottest op mijne euro 5 2013 Berlingo. Auto verpatsen naar het buitenland is precies nog de "goedkoopste" optie. Wat een klucht alweer in dit apenland -.-
Die oude test meet roetdeeltjes, maar de recente wagens stoten die al veel minder uit. De nieuwere meet de zeer schadelijke fijne deeltjes.Vorig jaar nochtans probleemloos door de keuring met de oude test