Auto Autofinanciëring: leasing/renting/lening/cash/...

Welke autofinanciëring formule heb jij?

  • Financiële leasing

    Stemmen: 4 9,3%
  • Operationele leasing

    Stemmen: 3 7,0%
  • Financiële renting

    Stemmen: 8 18,6%
  • Lening

    Stemmen: 11 25,6%
  • Cash

    Stemmen: 17 39,5%

  • Totaal aantal stemmers
    43
Hier ook gewoon van de rekening gehaald en betaald. Nogal old school opgegroeid dat ge "voor nen auto nie leent jong".
Of dat altijd het slimst is ben ik nog niet uit se
 
Hier ook gewoon van de rekening gehaald en betaald. Nogal old school opgegroeid dat ge "voor nen auto nie leent jong".
Of dat altijd het slimst is ben ik nog niet uit se

Met de lage rentes van vandaag de dag is lenen imo de betere keuze.
 
Opgelet want BTW recup en kosten aftrekken zijn 2 verschillende zaken.
- BTW op auto's: 50% recupereerbaar.
- aftrek van kosten: percentage aftrekbaarheid is is afhankelijk van een formule (aandrijving & CO2 zijn daar belangrijk in)

Dank voor je antwoorden. Ik doelde dus op BTW recup voor alle duidelijkheid. De niet-terugvorderbare BTW zal je dus wel (voor een deel) in kosten kunnen steken, maar toch.
 
Met de lage rentes van vandaag de dag is lenen imo de betere keuze.
Zal vooral van persoonlijke voorkeur afhangen. Leen je dan hou je een grotere buffer. Betaal je dan is het zo dat je elke euro maar eenmaal kan uitgeven.
Leen je zonder dat je het geld hebt dan neem je misschien een risico (of misschien ook niet natuurlijk). Op het einde van de rit betaal je toch hoe dan ook hoor.

Als het op materiële zaken aankomt is de Vlaamse risicoaversie niet verkeerd.
 
Zal vooral van persoonlijke voorkeur afhangen. Leen je dan hou je een grotere buffer. Betaal je dan is het zo dat je elke euro maar eenmaal kan uitgeven.
Leen je zonder dat je het geld hebt dan neem je misschien een risico (of misschien ook niet natuurlijk). Op het einde van de rit betaal je toch hoe dan ook hoor.

Als het op materiële zaken aankomt is de Vlaamse risicoaversie niet verkeerd.

Ahja, belangrijke nuance: dat advies is voor mij enkel straightforward indien je het geld liggen hebt. Dan zie ik eigenlijk niet in waarom je het met hedendaagse rentes allemaal ineens de deur uit zou gooien.

Het geld niet liggen hebben en veel gaan lenen voor een dure wagen, dat is nog een andere discussie...
 
Het geld niet liggen hebben en veel gaan lenen voor een dure wagen, dat is nog een andere discussie...
Ik wil ze geen brood geven diedat doen :p
Geen enkel probleem als de afbetaling een peulschil is op de inkomsten. Maar als je moet gaan werken of een flexi-job moet gaan doen om uw wagen te betalen dan begeef je u op gevaarlijk gebied.
 
Hier enerzijds een firmawagen en anderzijds geleend voor mijn vrouw haar wagen. De helft zelf betaald en de helft geleend (afbetaling aan 170 euro per maand/4 jaar) aan 0,85%.
 
Lening via Mozzeno.

Aangezien ik toen alleen maar tijdelijke contracten had (op projectbasis - wel al vijf jaar aan een stuk, maar ja) kreeg ik moeilijk een lening bij een bank. Dan maar zo gedaan, en héél tevreden van.

Ik denk dat ik toen zelf €1000 betaald heb en de overige €5600 geleend heb.
 
Lening aan 0.65% bij beobank.
Ontleend bedrag was 13.000 en komt op een 215 euro intrest op 5 jaar. Kan je niet voor sukkelen imo.
Had de 13.000 wel op mijn rekening staan maar kan die nu op de beurs beleggen.
 
Hier toch ook contant betaald. Als je het geld hebt staan,leen je toch uw eigen geld? En dat je op de beurs meer redement kan halen kan kloppen,maar ik bengm beurs expert dusja...
 
Financiële renting ook hier. Kwam beter uit met de zaak.

Zat wel een serieus verschil op tussen via de garage (allez, hun kreditinstelling wat dan Bank Van Breda was) en de eigen bank (ING). Eigen bank was in het totaal bijna 10% goedkoper.
 
Terug
Bovenaan