Auto huren op vakantie

In Spanje verschillende keren gehuurd met Goldcar, Hertz en één keer met Avis.

Goldcar altijd heel tevreden geweest. Ik neem altijd wel full package qua verzekeringen en tanken, dat is het minste gedoe. Ooit een upgrade gehad van wagen omdat mijn categorie niet binnen was. Één keer raar geluid bij de remmen gehad, wel tripje van een half uur moeten maken maar werd ook gewoon omgeruild naar een andere wagen.

Avis miserie mee gehad. Auto gehuurd voor één dag om in de bergen te gaan rijden. Hoop en al 80km gereden. Naar het tankstation gegaan en er kon maar x-aantal liter terug bij want ik had amper gereden.
Dag later hebben ze mij een volle naftbak + servicekosten aangerekend.
Via kantoor en mail kwam er weinig schot in de zaak. Via sociale media was het op een dag in orde.

Mijn tips:
- Huur van grote maatschappijen (zoals Goldcar) en lees goed op voorhand alles na
- Neem het pakket wat u comfortabel lijkt, maar ik betaal liever 100 euro meer dan met een franchise van 1500 te zitten
- Hou altijd rekening met het doel. Is het 1x over en weer van de luchthaven naar jou verblijfplaats en terug? Dan kan je een kleine dagen nemen. Ga je rondtrekken? Geef iets meer aan een hogere categorie van wagen..
 
Ik ga in september naar Italië (Brindisi) met wat vrienden en normaal rij ik zelf naar daar, maar deze keer is het wat te ver.

Ik twijfel tussen Sunnycars (sowieso all-in) en Discovercars (+ full coverage). De eerste valt 110 EUR duurder uit dan de laatste voor exact dezelfde wagen.

Als ik naar de voorwaarden kijk komt het in se op quasi hetzelfde pakket neer. Het komt aan op zaken zoals dat je bij Sunnycars een kleinere borg dient te betalen en dat zij alles in uw plaats regelen met de verhuurder als je wat voor hebt. Klopt dit of zie ik iets over het oog? Die borg is op zich geen probleem aangezien je met full coverage werkt voor eigen risico's dusja.

Maar ik vraag het hier toch even na voor het geval ik iets over het hoofd zie door alle uitvouwmenuutjes en pop-ups waar alle informatie over verspreid is.
 
Voor business reizen is het altijd Hertz of Avis (beide met gold / preferred kaart) omdat ze met deze twee werken, maar privé al meermaals Sunnycars gebruikt, tot volle tevredenheid. Het no-risk concept is een hele geruststelling, zeker in bepaalde locatie, waar de grote verhuurders bijna met een vergrootglas je auto "inspecteren" bij het terugbrengen.
 
Ik ga in september naar Italië (Brindisi) met wat vrienden en normaal rij ik zelf naar daar, maar deze keer is het wat te ver.

Ik twijfel tussen Sunnycars (sowieso all-in) en Discovercars (+ full coverage). De eerste valt 110 EUR duurder uit dan de laatste voor exact dezelfde wagen.

Als ik naar de voorwaarden kijk komt het in se op quasi hetzelfde pakket neer. Het komt aan op zaken zoals dat je bij Sunnycars een kleinere borg dient te betalen en dat zij alles in uw plaats regelen met de verhuurder als je wat voor hebt. Klopt dit of zie ik iets over het oog? Die borg is op zich geen probleem aangezien je met full coverage werkt voor eigen risico's dusja.

Maar ik vraag het hier toch even na voor het geval ik iets over het hoofd zie door alle uitvouwmenuutjes en pop-ups waar alle informatie over verspreid is.
Ja dat klopt. We zijn juist terug van vakantie en hadden voor eerstemaal via discovercars geboekt. Opmerkelijk goedkoper dan sunnycars. Alles vlot verlopen. Bij rental Company hadden ze 1200 op mijn visa geblokkeerd en op einde teruggestort. Kan me niet herinneren hoeveel borg ik vorig jaar moest betalen toen we via sunnycars boekte.
 
:oink:

Hertz, chrome, incognito mode, firefox en chrome op de vriendin haar computer allemaal een verschillend aanbod en prijzen.

Als ik ingelogd als gold plus member of wat het ook is ging kijken waren er 3 opties. Kijken zonder al dat gedoe.. meer opties en goedkoper. Zelfde opties kost het dubbel op de vriendin haar computer.. wat?
 
Terug
Bovenaan