Atletiek: de moeder aller sporten

Onze laatste loopster, hoe zwak seg. Ik denk dat als we dit met 3 lopers afwerken we beter zouden eindigen.
Ik had er nog nooit van gehoord, en nu blijkt waarom.

Je hebt er vooral nog nooit van gehoord omdat je nooit atletiek kijkt waarschijnlijk 😅. Dit seizoen de snelste Belgische op de 400m en 400mH en BK op de 400mH

Ponette eigenlijk altijd top op de aflossingen.

Niet veel aan te doen gewoon ...
Zelf als Bolingo kon lopen ging de tijd maar 1" sneller zijn - Want Naomie haar positie stond nooit ter discussie

Je hebt er vooral nog nooit van gehoord omdat je nooit atletiek kijkt waarschijnlijk 😅. Dit seizoen de snelste Belgische op de 400m en 400mH en BK op de 400mH

Ponette eigenlijk altijd top op de aflossingen.

Niet veel aan te doen gewoon ...
Zelf als Bolingo kon lopen ging de tijd maar 1" sneller zijn - Want Naomie haar positie stond nooit ter discussie
Bolingo loopt meer dan seconde sneller als PR
Daarnaast heb je dan dat die op haar top wel zou kunnen profiteren van de draf en haal je mss een medaille

Maar anderzijds hebben ook de Amerikanen en Britten verre van hun beste team opgesteld

Wat mij betreft mag het ook gewoon afgeschaft worden

Maar anderzijds hebben ook de Amerikanen en Britten verre van hun beste team opgesteld

Is dan ook een B nummer waar de reserve van de reserve aan mee mogen doen. Geen enkel land die kans maakt op een medaille in de reguliere 4x400m stelt zijn snelste team op.

Bolingo loopt meer dan seconde sneller als PR
Daarnaast heb je dan dat die op haar top wel zou kunnen profiteren van de draf en haal je mss een medaille

Het is 1" 36 honderdste , toch een beetje meer verschil dan 1" 😅, daarnaast gingen ze wel Ponette uit het team gehaald hebben en niet VDB die trager heeft gelopen.

Een PR-niveau bolingo hebben we dit jaar zeker nog niet gezien, zat ook ver uit de buurt in Rome en Glasgow. Bolingo zou waarschijnlijk rapper zijn dan de 2 meisjes maar zeker geen PR - niveau dit jaar , daarvoor heeft ze teveel miserie gehad.

Als Bolingo dan eens een 4x400 kan lopen is ze in mijn ogen vaak ook minder naar haar niveau dat dat ze individueel loopt (mss door vermoeidheid?)

Een Bolingo die echt hetzelfde niveau loopt als haar NR in een aflossing , dan kon het heel misschien.

Met de 3 van Bol erbij ...
Ok, dat was niet super duidelijk voor mij dan.
Soit, ik blijf bij mijn punt dat je met Van Den Broeck als slotloopster helemaal nergens heengaat. Die 4 seconden zijn voor 75-80% op haar conto en ze heeft geen eindspurt. Waar Ponette op niemand in haar stint meer dan een seconde toegeeft loopt VDB quasi de slechtste split in haar stint en verliest ze anderhalve seconde op gelijk welk ander relevant team. Ik begrijp het tactisch ook niet dat je schijnbaar probeert om als eerste aan de slotronde te beginnen en daar dan iemand zet waar de rest zo makkelijk op kan jagen.

Ik heb de race teruggekeken en bij de laatste wissel vroeg ik mij af (ik ken die Naomi niet echt) hoe ze hier in hemelsnaam nog vierde zijn geworden.

Ok, dat was niet super duidelijk voor mij dan.
Soit, ik blijf bij mijn punt dat je met Van Den Broeck als slotloopster helemaal nergens heengaat. Die 4 seconden zijn voor 75-80% op haar conto en ze heeft geen eindspurt. Waar Ponette op niemand in haar stint meer dan een seconde toegeeft loopt VDB quasi de slechtste split in haar stint en verliest ze anderhalve seconde op gelijk welk ander relevant team. Ik begrijp het tactisch ook niet dat je schijnbaar probeert om als eerste aan de slotronde te beginnen en daar dan iemand zet waar de rest zo makkelijk op kan jagen.
Jij kent duidelijk niets van 4x400
Als je achteraan loopt moet je elke keer naar buiten om af te lossen en leg je dus meer afstand af
Vdb loopt idd niet goed maar ze is uiteindelijk maar 0.5s trager dan Ponette maar die had meer voordeel van slipstream (omdat haar tegenstanders trager waren dan die van VDB)

Dus nee die 4 sec zijn totaal niet op haar conto te schrijven, Bol loopt fenomenaal en de andere hun PR is ook bijna 2sec sneller als het hare

Ik heb de race teruggekeken en bij de laatste wissel vroeg ik mij af (ik ken die Naomi niet echt) hoe ze hier in hemelsnaam nog vierde zijn geworden.
Dat is toch duidelijk: omdat die andere gewoon veel sneller lopen (en vdb nu eenmaal geen snelle starter is, te weinig topspeed)

Gemengde aflossingen gewoon terug schrappen, absoluut geen meerwaarde
In zwemmen 4x100 medley gemengd dat is ook gewoon belachelijk bv

Al die gemengde nummers zijn gewoon dwaas. Meeste landen sturen daar toch wat B atleten naar toe. Juist hetzelfde met die mixed disciplines op WK wielrennen.

Jij kent duidelijk niets van 4x400
Als je achteraan loopt moet je elke keer naar buiten om af te lossen en leg je dus meer afstand af
Vdb loopt idd niet goed maar ze is uiteindelijk maar 0.5s trager dan Ponette maar die had meer voordeel van slipstream (omdat haar tegenstanders trager waren dan die van VDB)

Dus nee die 4 sec zijn totaal niet op haar conto te schrijven, Bol loopt fenomenaal en de andere hun PR is ook bijna 2sec sneller als het hare
En wat zijn jouw adelbrieven dan die ervoor zorgen dat je oneindig veel meer kennis hebt van de 4x400?
Mijn punt was gewoon dat VDB niet goed was en je bevestigt dat hier eigenlijk gewoon...

En wat zijn jouw adelbrieven dan die ervoor zorgen dat je oneindig veel meer kennis hebt van de 4x400?
Mijn punt was gewoon dat VDB niet goed was en je bevestigt dat hier eigenlijk gewoon...
Heb er een tiental gelopen in mijn leven

VDB loopt gewoon op haar niveau, iets sneller dan haar PR maar met vliegende start loop je normaal wel iets sneller
Alleen haar PR is gelopen in Madrid op 600m hoogte wat extra voordeel oplevert

PR vorig jaar was nog stukje trager

Die herkansingen blijft maar iets vreemd, zeker omdat je dan nog op afstanden soms toch snelste tijden hebt die doorstoten
Zou er nog niemand gedacht hebben: 'Ik wandel in de reeks en zet alles op de herkansing'?

Doom vlotjes door. Sacoor zat in een zwaardere reeks en gaat niet meteen door. Al lijkt mij als hij straks in de herkansingen nog iets sneller kan lopen dat die halve finale wel gaat lukken.

Ik verwacht geen medaille voor Doom maar als zijn lichte blessure niet erger wordt dan moet de finale toch het 'doel' zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan