Film Asteroid City

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
oXEb7Jd.jpg


Wes Anderson's nieuwe zal op 16 juni inslaan.

The itinerary of a Junior Stargazer convention is spectacularly disrupted by world-changing events.

Obviously there will be lots of stars to gaze at;

kPEkdDm.jpg





 
Laatst bewerkt:
Jammer genoeg geen Bill Murray, maar die had corona, dus is het Steve Carell geworden, wat zeker geen slechte vervanging is!
 
iemand deze al gezien? Ben net terug en vond het eigenlijk niet zo'n hoogvlieger. :/

Isle of Dogs < Asteroid City < Fantastic Mr Fox < Bottle Rocket < Darjeeling Limited < French Dispatch < The Life Aquatic < Rushmore < Royal Tenenbaums < Moonrise Kingdom < Grand Budapest Hotel

:eek:

Nu het blijft een ok film maar naar mijn mening toch wel één van z'n minste. Zonde. Met zo'n cast en asteroid city als onderwerp lagen mijn verwachtingen ook misschien wat te hoog. Misschien mis ik iets cruciaals maar ik vrees dat deze hoedanook in mijn persoonlijke Anderson rankings onderaan zal blijven lummelen.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar dan nog vraag ik me af hoe het kan: ik had dus werkelijk nog nooit van Wes Anderson gehoord. Ben nochtans een redelijke (ok, geen super) filmliefhebber. Ook het lijstje met films hierboven. Enige waar ik al van gehoord heb, maar dan eigenlijk ook alleen de titel, is The Life Aquatic.
Zit Anderson zo buiten de mainstream dat hij vooral onder een cultpubliek bekend is ? Anderzijds ben ik Asteroid City wel al tal van keren tegengekomen, artikels in de pers, item in het VRT nieuws, reclame op Facebook... Dus misschien is het gewoon puur toeval dat hij eigenlijk altijd compleet buiten mijn radar gebleven is ?
EDIT: ook aan de casts van zijn andere films te zien en het tal van Oscar nominaties, is het echt wel bizar dat ik zo een blinde vlek had.
 
Laatst bewerkt:
iemand deze al gezien? Ben net terug en vond het eigenlijk niet zo'n hoogvlieger. :/

Isle of Dogs < Asteroid City < Fantastic Mr Fox < Bottle Rocket < Darjeeling Limited < French Dispatch < The Life Aquatic < Rushmore < Royal Tenenbaums < Moonrise Kingdom < Grand Budapest Hotel

:eek:

Nu het blijft een ok film maar naar mijn mening toch wel één van z'n minste. Zonde. Met zo'n cast en asteroid city als onderwerp lagen mijn verwachtingen ook misschien wat te hoog. Misschien mis ik iets cruciaals maar ik vrees dat deze hoedanook in mijn persoonlijke Anderson rankings onderaan zal blijven lummelen.

Ik vond het ook niet zo goed! Heb die 2 weken terug gezien in avant-première. Ik vond Tom Hanks ook niet echt 'passen' in het Wes Andersonwereldje.

Asteroid City (2023)

Het niveau van The Royal Tenenbaums haalt Wes Anderson al lang niet meer, maar het was een vermakelijke film met die mooie, typische cinematografie van hem. De Studio Skoop zat wel lekker vol. :clap:
 
Normaal wel fan van Wes Anderson films. Maar deze gisterenavond gaan kijken en nee...'t was em niet hé.
 
Ook gisteren gaan kijken. Lang geleden dat ik nog in de cinema ben geraakt, maar nieuwe Wes Anderson ga ik altijd graag zien. Het is zeker niet zijn beste, maar ik kan er wel van blijven genieten. Ik schaal hem persoonlijk ook hoger in dan French Dispatch van 2j geleden. Toch wel echt een aantal heel amusante scènes in deze.

Die ranking van @DaFreak ziet er best accuraat uit. Mijn Anderson top 3 is Grand Budapest (of course), Moonrise Kingdom en Life Aquatic.
 
 
Het zal wel aan mij liggen, maar dan nog vraag ik me af hoe het kan: ik had dus werkelijk nog nooit van Wes Anderson gehoord. Ben nochtans een redelijke (ok, geen super) filmliefhebber. Ook het lijstje met films hierboven. Enige waar ik al van gehoord heb, maar dan eigenlijk ook alleen de titel, is The Life Aquatic.
Zit Anderson zo buiten de mainstream dat hij vooral onder een cultpubliek bekend is ? Anderzijds ben ik Asteroid City wel al tal van keren tegengekomen, artikels in de pers, item in het VRT nieuws, reclame op Facebook... Dus misschien is het gewoon puur toeval dat hij eigenlijk altijd compleet buiten mijn radar gebleven is ?
EDIT: ook aan de casts van zijn andere films te zien en het tal van Oscar nominaties, is het echt wel bizar dat ik zo een blinde vlek had.
Ik heb dat een paar jaar geleden voor gehad. Zo eens per ongeluk op een The Grand Budapest Hotel gebotst, en het verschil in stijl tov zowat alle andere films valt wel snel op.
Dan eens wat andere films gekeken, en die zijn eigenlijk allemaal goed en leuk om te kijken.

Ik vraag me wel af wat die films nu opbrengen. Want ofwel doet die cast dat quasi gratis, ofwel is er een gigantische groep liefhebbers ofzo. Maar zo'n cast krijgen ze niet samengesteld voor boxoffice toppers, en Wes Anderson heeft voor bijna elke film zo'n cast...
 
Ik heb dat een paar jaar geleden voor gehad. Zo eens per ongeluk op een The Grand Budapest Hotel gebotst, en het verschil in stijl tov zowat alle andere films valt wel snel op.
Dan eens wat andere films gekeken, en die zijn eigenlijk allemaal goed en leuk om te kijken.

Ik vraag me wel af wat die films nu opbrengen. Want ofwel doet die cast dat quasi gratis, ofwel is er een gigantische groep liefhebbers ofzo. Maar zo'n cast krijgen ze niet samengesteld voor boxoffice toppers, en Wes Anderson heeft voor bijna elke film zo'n cast...

IK denk dat veel voortkomt uit de goede reputatie die Anderson heeft , zowel als creatief visionair als sterk regisseur. Je zal over hem geen verhalen horen zoals een David o Russel over tiraniek gedrag op de set.

Je merkt dat mensen duidelijk aan hem blijven plakke en dat er een soort loyaliteit is. Een Schwartzman, Bill Murray, Adrien Brody, Jeffrey Wright of Edward Norton zie je dus om die reden steeds opduiken bij Anderson. Zijn films zijn ook gewoon erg creatief en uniek qua opzet, wat zorgt dat het ook fijn op het cv van een acteur staat. Ik kan me zo inbeelden dat een Scarlett Johansson, Tom Hanks of Steve Carell niet het onderste uit de kan wilden halen bij onderhandelingen rond hun fee omdat ze gewoon graag met Anderson wilden werken. Dat zijn gewoon acteurs die in het verleden al kleinere films gedaan hebben uit liefde voor het vak.
 
Ik heb dat een paar jaar geleden voor gehad. Zo eens per ongeluk op een The Grand Budapest Hotel gebotst, en het verschil in stijl tov zowat alle andere films valt wel snel op.
Dan eens wat andere films gekeken, en die zijn eigenlijk allemaal goed en leuk om te kijken.

Ik vraag me wel af wat die films nu opbrengen. Want ofwel doet die cast dat quasi gratis, ofwel is er een gigantische groep liefhebbers ofzo. Maar zo'n cast krijgen ze niet samengesteld voor boxoffice toppers, en Wes Anderson heeft voor bijna elke film zo'n cast...
Kan je online heel makkelijk vinden hoor. Bvb in Wikipedia in de openingstabel staat al budget en box office.

Zijn meeste films zijn wel winstgevend (box office > budget). Steve Zissou - mijn persoonlijke favo - was denk ik de enige flop.
Enorm duur zijn zijn films ook niet, meestal rond de 20-30 miljoen.
 
Kan je online heel makkelijk vinden hoor. Bvb in Wikipedia in de openingstabel staat al budget en box office.

Zijn meeste films zijn wel winstgevend (box office > budget). Steve Zissou - mijn persoonlijke favo - was denk ik de enige flop.
Enorm duur zijn zijn films ook niet, meestal rond de 20-30 miljoen.
Maar aan 20-30 miljoen, gaat die cast nooit hun volledige prijs gevraagd hebben he. Tom Hanks heeft 8 miljoen verdiend aan Elvis...
Als je dan deze prijzen ziet:
 
Maar aan 20-30 miljoen, gaat die cast nooit hun volledige prijs gevraagd hebben he. Tom Hanks heeft 8 miljoen verdiend aan Elvis...
Als je dan deze prijzen ziet:
Euh ja, dat kan?
Zijn ook veel factoren om in acht te nemen hé. Grootte van rol (groter in Elvis VS AS), welk deel krijgt hij van de winst, andere credits (producer bvb), en inderdaad ook hoe graag ze de film willen doen zoals @Killjoy zei.
 
In een interview dat deze week in De Morgen stond zei hij dat veel van die acteurs voor hem ondertussen vrienden zijn geworden dat zal hem ook wel helpen. Na al die blockbusters lijkt het mij voor A level acteurs ook wel is leuk om aan zo iets kunstzinnig maar kleinschalig deel te nemen zoals hier.

Enige dat ik wel heb met zijn films: ik doe echt geen moeite meer om namen van personages te onthouden bij French Dispatch en Asteroid city. Daarvoor zijn ze echt gewoon met teveel in zijn andere films ging het nog wel.
 
Terug
Bovenaan