Assassin's Creed Shadows

Hoe zit dat trouwens met dat 'kiezen' tussen beide hoofdpersonages? Bij kiezen tussen man of vrouw zat daar in principe weinig tot geen impact op (alleszins niet qua gameplay), maar hoe zit dat bij Shadows?

Hoe zit dat trouwens met dat 'kiezen' tussen beide hoofdpersonages? Bij kiezen tussen man of vrouw zat daar in principe weinig tot geen impact op (alleszins niet qua gameplay), maar hoe zit dat bij Shadows?

De vrouw is wat meer stealth en de man is wat beter voor het hack en slash heb ik gelezen.

Ook verschillende wapens (in begin).

Is althans wat ik heb gezien uit de review.

Bij vorige delen koos je of je hoofdpersonage een man of vrouw was. Nu gaat het om 2 hoofdpersonages die steeds in het verhaal gaan komen. Enkel kan je nu switchen tussen beide personages. Geeft toch wel wat afwisseling qua gameplay!

Ik weet zelfs niet of je echt kan kiezen. Ik dacht dat het gewoon story afhankelijk switchte.
Ik zit na iets meer dan 20 uren spelen nog altijd met het vrouwelijke character te spelen. :)
En ik gebruik zelden stealth. Dus is zeker geen must als je liever door alles hack & slashed.

Bij vorige delen koos je of je hoofdpersonage een man of vrouw was. Nu gaat het om 2 hoofdpersonages die steeds in het verhaal gaan komen. Enkel kan je nu switchen tussen beide personages. Geeft toch wel wat afwisseling qua gameplay!
Dus ik ben niet verplicht van 1 te kiezen en dat een ganse game vol te houden, maar ik kan zoals in GTA V switchen?

Dus ik ben niet verplicht van 1 te kiezen en dat een ganse game vol te houden, maar ik kan zoals in GTA V switchen?
yep voor zover ik heb begrepen kan je gewoon switchen, in het begin moet je wel spelen met een bepaald chr tot je de 2de tegenkomt dacht ik.

Systeem gelijk Syndicate dan? Over het algemeen kan je daar kiezen met wie je speelt, maar sommige missies moeten met 1 bepaald personage worden gedaan.

Het duurt even, maar na x uur kan je gewoon vanuit het inventory scherm met 1 knop gewoon switchen tussen beide. (Je kan het zelfs uitbuiten, als je wanted bent met A, kan je gewoon switchen naar B). En inderdaad hier en daar wel missies die met 1 bepaald personage moeten gespeeld worden.

Klopt, er zijn bepaalde stukken die je verplicht met 1 van de 2 moet spelen, maar voor de rest kan je gewoon wisselen tussen de 2 karakters die allebei een aparte rol in het verhaal hebben.

De eerst 10 uur speel je wel bijna uitsluitend met Naoe.

En wat zijn de algemene bevindingen ?
Zit nog niet zo ver, volgens mij een 8-tal uren kunnen spelen. Heb Yasuke dus nog niet vrijgespeeld.

Grafisch en qua wereld heel erg knap. Combat lijkt mij een pak uitgebreider als bij Valhalla, veel meer moves in het algemeen en dan nog eens aparte moves per wapen e.d.

Stealth zou ook veel uitgebreider zijn, maar ik merk aan mezelf wel dat ik lang niet alle opties gebruik. Bijvoorbeeld lichten verdoven om meer stealthzones te creëren heb ik eigenlijk nog niet gedaan.

Amuseer mij er wel echt mee.

Idem hier, zo'n 12 uur gespeeld.

Je moet wel echt stealthy doen bij Naoe, als er plots 3 man rond je staan kan het zijn dat je vlug het loodje zal leggen :) (ik toch)
Ik gebruik bijna het paard nauwelijks, gewoon te voet de prachtige omgevingen bewonderen ...

Blijkbaar kan je er in je hideout ook een beestenboel van maken. Vanaf je een dier 'pet', kun je hem plaatsen in je hideout. Gisteren een mini-piglet toegevoegd :biglaugh:

Amuseer mij toch ook echt wel terug.

Stealth zou ook veel uitgebreider zijn, maar ik merk aan mezelf wel dat ik lang niet alle opties gebruik. Bijvoorbeeld lichten verdoven om meer stealthzones te creëren heb ik eigenlijk nog niet gedaan.
Idem, bijna nog geen stealth gebruikt. Alles gaat vlotjes neer met Naoe met goeie armor en wapen. (geel)
Momenteel met die Death whisperer als wapen. (legendary Kusarigama)

Ondertussen iets meer dan 20 uurtjes gespeeld. Al enkele keren met Yasuke gespeeld, is eens leuk om voor de brutere combat te gaan. Om te exploren minder, omdat het klimmen etc, slomer gaat (wat logisch is met zo een reus) en zo een kamp met stealth clearen vind in persoonlijk toch leuker.

De eerste 2 gebieden zo goed als volledig gecleared. Bepaalde locaties op de map stellen niet veel voor. Soms gewoon een kamp, soms een tempel om te bidden of zo een volgorde aan knopkes in te duwen. Zo weet ik wel niet of ik heel de map ga willen exploren, vind het niet zo rewarding en gaat naar het einde toe wel repitief worden. De tombs en parkour routes zijn wel ok, alhoewel ik wel fakkels mis voor in de tombs.

Al bij al amuseer ik mij er wel nog goed mee, nu terug wat focussen op de main quests.

Terug
Bovenaan