Assassin's Creed Shadows

Bijna uitgespeeld en toch alweer een ijzersterke AC game voor mij. Ook al vind ik Japan een goede setting, ik had iets betere 'band' met Origins en Valhalla. Black Flag blijft de beste.

Ik zou deze toch een 8,5 - 9/10 geven.
Met Yasuke heb ik het minst gespeeld, speelt te lomp voor een echte AC game te zijn (wat de bedoeling is van de game, i know).

Grote minpuntjes heb ik niet zo gevonden: eerder frustraties op het paard en hoge kliffen dat ik wil opklimmen (maar niet lukt :laugh:)

Twijfelgeval als ik de DLC ga spelen. Te veel goede games die uitkomen binnenkort

Laatst bewerkt:
Ook al vind ik Japan een goede setting, ik had iets betere 'band' met Origins en Valhalla.
Ja, hier hetzelfde.

Ik heb van het begin tot het einde zeer graag gespeeld met Naoe. Assassin moves samen met de katana is de sh*t.
De story en de meeste kills heb ik gedaan. De map is niet helemaal explored, maar het is goed/genoeg geweest ...

Minpunt: Er is zoveel mogelijk qua engravings, dus het zou fijn zijn als je een pagina hebt met stats van Naoe / Yasuke.
Naoe's VA vind ik maar plat.

Ook uitstekend aant amuseren nu. Ik wissel wat af maar ook voornamelijk Naoe. Voor de targets wissel ik wel af want soms ist ook wel leuk om een stevig gevecht te hebben. Al had ik wel eagle vision aan Yasuke gegeven.

Wel zin om sommige oude terug in huis te houden maar Ubisoft zou aan een remaster werken dus eerst afwachten van welke game. En dan nog AC Hexe dat in productie is.

Main story zou een dikke 30 uur zijn maar ik vind het persoonlijk moeilijk om op de main story te focussen. Je mag zelf uw objectives aanduiden in een zee van opties (heel veel enemy clans met meerdere targets maar ook van mensen die je tegenkomt, companions met eigen quests, ...) Dus ik denk wel dat je snel aan 60 uur zit als je ook wel eens een objective doet of fortje cleared die dicht bij is op de map of voor de afwisseling is een target tracked.

Main story zou een dikke 30 uur zijn maar ik vind het persoonlijk moeilijk om op de main story te focussen. Je mag zelf uw objectives aanduiden in een zee van opties (heel veel enemy clans met meerdere targets maar ook van mensen die je tegenkomt, companions met eigen quests, ...) Dus ik denk wel dat je snel aan 60 uur zit als je ook wel eens een objective doet of fortje cleared die dicht bij is op de map of voor de afwisseling is een target tracked.
Dat is voor mij ook wat het probleem van de game. Ik vind de game en de mechanics op zich heel leuk, maar op mijn objective board staan volgens mij een assassination of 50. Veel van die groepen met personen zijn dan ook eens gespreid over meerdere levels. Wat maakt dat ik de helft van de tijd eigenlijk een assassination zit uit te voeren of voor te bereiden zonder dat ik zelf eigenlijk nog goed weet waarom. Zo verlies toch al snel de connectie met het verhaal en het doel waarvoor je alles doet.

Ik zie dat ik ook al op 35 uur sta en volgens mij nog maar ergens in de helft zit, als ik naar die main groep van Onryo targets kijk dus ik denk niet dat iemand in de buurt van 30 uur zal kunnen komen want ik probeer toch ook wel voort te doen met de main story.
Ik heb er ook weinig op aan te merken, 't is echt een goeie game (al voelt Yasuke wat overbodig aan) maar de echte 'ik kan niet wachten om verder te spelen' ontbreekt mij toch ook wel wat. Ik mis toch ook wat finesse bij de gevechten zoals bv. de verschillende standen bij GoT. Ik trek mijn plan met het buttonbashen tussen parry en dodge door en da's wel wat jammer.

Laatst bewerkt:
Zit dus met die bug in die Astray quest. Echt geen zin om anderhalf uur aan game-tijd te spenderen aan die kerel naar zijn plaats te duwen.

Ben hier terug mee begonnen en over het algemeen amuseer ik mij wel, maar ik haat het zo hard om door dat terrein te gaan in Shadows.
De parkour van Shadows is veel meer beperkt dan de vorige games, en het feit dat je geen rotsen kan beklimmen in een AC game begrijp ik toch niet.
Ja ze willen duidelijk dat je u aan de paden houd, maar mijn Eivor of eender welke assassins die kropen toch met gemak die rotsen op 🙂.
Dit en het feit dat die "viewpoints" geen map unlocken maar dat je zelf alles moet af rijden, geeft mij echt geen zin om die map te ontdekken.
En dat is nefast voor mijn OCD 😛.

Gisterenavond uitgespeeld, inclusief Claws of Awaji.
Man, wat een topgame alweer :).
Heb mij van het begin tot het einde goed geamuseerd.

Voor mijn part hadden ze Yasuke er wel volledig uit mogen laten.
Die voegt in mijn ogen niks toe aan het verhaal en zo hadden ze de controverse kunnen vermijden.
Het past ook niet bij een AC game om als een tank door een fort te lopen.

Gelukkig was de gameplay als Naoe super, en haar verhaal vond ik ook de moeite.

Wat ik ook wel een minpunt vind:

In deze AC zit bijna niks verwijzingen naar de ancients, dat vond ik een groot gemis.

Grafisch ook weer een topgame, die om er zo goed uit te zien, ook enorm vlot en soepel speelt.

*edit* Ik had rond de 120 uur op de teller staan.

Staat in korting op Steam, dus gisteren toch ook eens gekocht. Het begin voelt toch heel anders aan dan verwacht, ergens tussen wat ik verwachtte van AC en Ghost of Tsushima in. De tutorial-missies voorbij en na 2u15 pas zie ik de eerste echte missie verschijnen. Gaat dus toch weer tijd in kruipen. Toch even wennen aan de mechanics, maar dat komt vanzelf en grafisch is het toch wel top imo.

Terug
Bovenaan