Assassin's Creed Shadows

Wrs word ik te oud, ahja kan me geen bal schelen ik amuseer me met deze

Ik word ook oud maar trap toch nimmer in de val van de Far Cry’s en Assassin’s Creeds van deze wereld. -.- Leuke games om u wat bezig te houden maar echt groundbreaking benchmarks zijn deze titels al lang nimmer.

Ik steek enkel mijn “vrije tijd” nog aan titels die de lat naar een ongezien hoog niveau tillen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk een GTA VI zijn en een Death Stranding 2.

De rest is mijn aandacht niet waard en het boeit me ook allemaal nimmer. Ik heb precies de afgelopen 30 jaar op gaming vlak alles al gezien😑

Ik word ook oud maar trap toch nimmer in de val van de Far Cry’s en Assassin’s Creeds van deze wereld. -.- Leuke games om u wat bezig te houden maar echt groundbreaking benchmarks zijn deze titels al lang nimmer.

Ik steek enkel mijn “vrije tijd” nog aan titels die de lat naar een ongezien hoog niveau tillen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk een GTA VI zijn en een Death Stranding 2.

De rest is mijn aandacht niet waard en het boeit me ook allemaal nimmer. Ik heb precies de afgelopen 30 jaar op gaming vlak alles al gezien😑
Dat kan zijn, en ik koop ook maar enkele games dit jaar. Want vroeger kocht ik bijna alles. Maar AC hoort er voor mij bij.

Ik snap nog altijd niet die memes posts op FB en vooral haat naar Ubisoft toe, afgaande wat in tegen komen op mijn tijdlijn.

Wrs word ik te oud, ahja kan me geen bal schelen ik amuseer me met deze
Ik volg eigenlijk niet super veel gaming related nieuws op mijn socials. Maar de volume aan haat dat deze game krijgt was weer effe een openbaring aan hoe vermoedelijk rechtste trollfarms hier weer mee zijn opgesprongen om hun momentum gaande te houden. Gluiperige slak Elon moest zich er ook weer over uitlaten. Absurd gewoon.

Ubisoft verdiend van tijd zeker wel is wat kritiek. Maar de haat dat deze game al op voorhand kreeg en nog steeds, is zwaar buiten proportie.

Het is gewoon hip om games en studios te haten en online te bashen. Laatste tijd veel games gezien die op metacritic bij de users een groot aantal 'nullen' krijgen als boycott.
Ubisoft is daarvoor een goed target als grote studio met hun microtransactions in een singleplayer game. Doe daar bovenop de 'woke' keuze tussen een vrouw (stel u voor) of zwarte Samurai en je bent vertrokken...
Daarnaast teren ze inderdaad verder op hun succesformules en niet elk spel is revolutionair maar het zijn wel altijd goeie, volwaardige AAA-games in tegenstelling tot een Fifa die elk jaar €70 vraagt omdat ze een nieuwe bal toegevoegd hebben. Ik lees hierboven nog 'in de val trappen van' AC... terwijl dit gewoon goeie games zijn.

Maar je ziet het tij nu wel keren, wanneer de game goed ontvangen wordt en de trollen hun mond gesnoerd wordt, da's dan ook wel eens fijn om te zien.

Ubisoft haat kan ik nog wel begrijpen. Ik kreeg ook wel het gevoel dat het echt gewoon cash grab was. Hier geen idee maar in AC Odyssey en Valhalla had ge ook zo extra dlc nodig om het complete verhaal te hebben. Tegelijk zaten games op releasedag vaak nog vol bugs en glitches. En afgaande op de beelden van Star Wars Outlaws was het daar ook beschamend. Vernieuwing op gebied van gameplay was er ook zelden.
Dat begrijp ik ook wel en die kritiek is absoluut terecht. Al heb ik Outlaws gespeeld na de patch van november en toen was dat best een goede game.

Vernieuwing vind ik wel een moeilijke. In zulke game-reeksen is het ook niet vanzelfsprekend om heel vernieuwend te zijn terwijl je de core-gameplay toch hetzelfde wil houden voor de fanbase. Reeksen als Call of Duty, Fifa,... hebben dat ook niet. Zelfs games als Uncharted blijven grotendeels hetzelfde (met hier en daar wat nieuwigheden) in een nieuwe wereld en verhaal.

Dat je dan als gamer of reviewer zegt dat het niets voor jou is, dat kan en daar is ook helemaal niks mis mee. Maar dat heel gedoe online om kleine zaken uit te vergroten alleen maar voor de likes vind ik wel storend tegenwoordig, zeker aangezien veel van die filmpjes dan ook nog eens niet kloppen. Zo gaat er een filmpje rond van Shadows waarin Naoe een grotere guard vastgrijpt en door een heel dorp sleept, waardoor je natuurlijk een hoop reacties krijgt hoe dom het is dat die guard niets doet om zich los te maken. In het spel werkt dat gewoon niet en maakt die guard zich al na enkele seconden al los. Daar stoor ik mij enorm aan, zeker omdat er heel veel mensen dat gewoon klakkeloos overnemen, wat natuurlijk een algemene trend is in de maatschappij.

Maat v mij stuurde gisteren een bericht "zijn die quests door kleuters geschreven??"
Die komt wel net van Kingdom Come 2, maar dan nog, ik ga toch nog effe afwachten denk ik.

Ik volg eigenlijk niet super veel gaming related nieuws op mijn socials. Maar de volume aan haat dat deze game krijgt was weer effe een openbaring aan hoe vermoedelijk rechtste trollfarms hier weer mee zijn opgesprongen om hun momentum gaande te houden. Gluiperige slak Elon moest zich er ook weer over uitlaten. Absurd gewoon.

Ubisoft verdiend van tijd zeker wel is wat kritiek. Maar de haat dat deze game al op voorhand kreeg en nog steeds, is zwaar buiten proportie.
Ubisoft heeft geen tegenkanting van trollfarms nodig voor de shit dat ze over hun krijgen hoor :p Ze hebben dan ook weer heel veel mis gedaan bij deze game, van in het begin. Zoals assets stelen (en dit ontkennen) van japanse reenactment groups, dingen gebruiken van een ander (wel bekend IP) en het afdoen als hun eigen, beloftes niet waarmaken, ... Zie ook eerdere posts in deze thread.
En er zijn ook mensen dat zich hieraan (of andere zever zoals de hele woke discussie) niet storen. Maar Ubisoft verdient een groot deel van de shit die ze over hun krijgen en dat is niet enkel door trolls. Er zullen ook een hoop mensen het spel effectief slecht vinden (zelfs AC fans), dat zijn dan opeens ook geen trolls als ze hun mening uiten.

Ik heb het er ook moeilijk mee dat iemand dan beweert dat het buiten proportie is, als die letterlijk ook zegt dat hij niet alle info heeft. En het dan nog polariseert door te stellen dat het vermoedelijk wel door politieke trolls zal zijn.

Maat v mij stuurde gisteren een bericht "zijn die quests door kleuters geschreven??"
Die komt wel net van Kingdom Come 2, maar dan nog, ik ga toch nog effe afwachten denk ik.
Tis natuurlijk ander niveau van stijl, KC2 is meer een volwassen game en is Shadows meer geschikt voor iedereen, breder publiek

Dat begrijp ik ook wel en die kritiek is absoluut terecht. Al heb ik Outlaws gespeeld na de patch van november en toen was dat best een goede game.

Vernieuwing vind ik wel een moeilijke. In zulke game-reeksen is het ook niet vanzelfsprekend om heel vernieuwend te zijn terwijl je de core-gameplay toch hetzelfde wil houden voor de fanbase. Reeksen als Call of Duty, Fifa,... hebben dat ook niet. Zelfs games als Uncharted blijven grotendeels hetzelfde (met hier en daar wat nieuwigheden) in een nieuwe wereld en verhaal.
Tuurlijk moet de core wel wat hetzelfde blijven maar er moeten ook wat dingen toegevoegd worden. Origins en Odyssey deden dat nog wel ook al was een deel van de nieuwe elementen eigenlijk gewoon het toevoegen van elementen uit de oude games (die zeegevechten bijvoorbeeld). Bij Valhalla moest ik bij sommige elementen vaak aan andere niet Ubisoft games denken maar die werden dan weer wel slecht gekopieerd.

Nuja sinds lang heb ik wel terug zin om een AC in huis te halen dus volgende maand zal ik er ook eens achter gaan.

Zoals ik al vermeld, Ubi verdiend zeker kritiek. Van hun DLC praktijken tot het wegsnijden van online functionaliteit.
Niemand is hier blind voor. Da's al jaar en dag geweten. Geen nieuws, spijtig genoeg.

Maar nu de gluiperige slak van de wereld en al die achterlijke rechtse idioten hier al weken momentum aanhouden met het bashen, ja dat valt toch wel op hier.

Zoals ik al vermeld, Ubi verdiend zeker kritiek. Van hun DLC praktijken tot het wegsnijden van online functionaliteit.
Niemand is hier blind voor. Da's al jaar en dag geweten. Geen nieuws, spijtig genoeg.

Maar nu de gluiperige slak van de wereld en al die achterlijke rechtse idioten hier al weken momentum aanhouden met het bashen, ja dat valt toch wel op hier.
Zelfde met al die woke en DEI shit. Stop met het door ons strot te jagen.

Door uw strot gejaagd jongens. Ze hebben u dus gedwongen een spel te spelen. Dat niet met uw pigment lijmt. Fuck. New age gestapo Ubisoft.

Voor links-rechts gezever hebben we ook P&A. Ik denk dat de meesten hier komen om over het spel en de ervaringen er mee te lezen.

Voor links-rechts gezever hebben we ook P&A. Ik denk dat de meesten hier komen om over het spel en de ervaringen er mee te lezen.
Precies.

Ik zal hem trouwens pas spelen eens ik de Pro in huis heb gehaald denk ik. Zag er toch een vrij groot verschil uit.

Precies.

Ik zal hem trouwens pas spelen eens ik de Pro in huis heb gehaald denk ik. Zag er toch een vrij groot verschil uit.
Ik wacht nog even, eerst nog Mirage afwerken, ik speel niet graag een nieuwe als de vorige nog niet af is. :p
Maar wel benieuwd naar wat meer ervaringen hier, want beelden zien er wel top uit.

Altair was een Arabier, Connor een Native American. Waarom is het nu ineens wel een probleem?

Denk dat het eerder gaat omdat AC liefhebbers al wreed lang uitkeken naar een oud-Japanse setting en dat het een suspension of disbelief is. Ook raar toch om net die éne zwarte samoerai eruit te pikken ipv de duizenden andere Japanse samoerai te nemen.

Denk dat de backlash even erg (of waarschijnlijk nog erger) zou geweest zijn mocht het een blanke man zijn ipv een Japanner.

Denk dat het eerder gaat omdat AC liefhebbers al wreed lang uitkeken naar een oud-Japanse setting en dat het een suspension of disbelief is. Ook raar toch om net die éne zwarte samoerai eruit te pikken ipv de duizenden andere Japanse samoerai te nemen.

Denk dat de backlash even erg (of waarschijnlijk nog erger) zou geweest zijn mocht het een blanke man zijn ipv een Japanner.
Ik heb onlangs de reeks Shogun gezien en met die kennis vind ik het net boeiend om eens te kijken naar die Portugese invloed op het Japan van die tijd. Die Portugezen probeerde ook het christendom daar te verspreiden, de link met de tempeliers is dan ook makkelijker te leggen.

Nog mensen met sound problemen na de patch update ?
Geluid valt om de haverklap weg, wat betrekking verschrikkelijk irritant is. Had deze problemen niet voor ik de update deed gisteren.

Speel op gewone ps5

Terug
Bovenaan