Assassin's Creed Shadows

Hij vergelijkt de combat met KC2 (en Ghosts of Tsushima) omdat hnet beide games zijn waar je aan zwaardvechten doet en klaagt het eenvoudige button mashing in Shadows aan.
Is dat niet wat eigen aan AC?

Off topic: Eigenlijk wel eens een thread waard over welke reviewers er betrouwbaar zijn en welke niet. IGN is allang geweten dat ze zwaar omkoopbaar zijn maar soms vind je op YouTube nog gasten die hun eerlijk gedacht geven. Vind Worthabuy daar meestal wel tussen zitten.

RPS was vroeger echt neutraal imho maar sinds die zijn overgenomen een jaar of 8 geleden minder.
Goed idee vind ik, zie je het zitten om die topic zelf te starten? Mss er meteen een algemeen game-ranking topic van maken.

Het trekt dus op niets :

De zeldzame, slechtste review eruit pikken om je gelijk te krijgen. Wat doe je dan in dit topic?
Flashback naar de thread van Veilguard waarin iedereen zijn mening gevormd had alvorens het spel uitkwam. Jammer en absoluut onnodig.

Alsof de combat in kcd2 zo speciaal is...

Na een 2u spelen heb je daar ook de precision strike en gebruik je niets anders meer en moogt ge al opletten da ge nie ziek word van dieje kutcamera tijdens de combat.

In GoT heb je de 4 stances maar voor de rest ram je toch ook maar op uw knoppen.

En in ik herinner mij toch ook da'k niks anders deed dan button mashing in ac2 + uitbreidingen en black flag, en die games zijn mijn favo AC games.

De zeldzame, slechtste review eruit pikken om je gelijk te krijgen. Wat doe je dan in dit topic?
Flashback naar de thread van Veilguard waarin iedereen zijn mening gevormd had alvorens het spel uitkwam. Jammer en absoluut onnodig.
top flashback.
veilguard is namelijk een succes geworden. Na een maand al gratis te downloaden op psn+ en ondertussen is de bioware studio die veilguard gemaakt heeft opgedoekt.
Maar laat me raden, enkel en alleen de fout van de anti woke brigade zeker?

Laatst bewerkt:
Hij vergelijkt de combat met KC2 (en Ghosts of Tsushima) omdat hnet beide games zijn waar je aan zwaardvechten doet en klaagt het eenvoudige button mashing in Shadows aan.

Off topic: Eigenlijk wel eens een thread waard over welke reviewers er betrouwbaar zijn en welke niet. IGN is allang geweten dat ze zwaar omkoopbaar zijn maar soms vind je op YouTube nog gasten die hun eerlijk gedacht geven. Vind Worthabuy daar meestal wel tussen zitten.

RPS was vroeger echt neutraal imho maar sinds die zijn overgenomen een jaar of 8 geleden minder.

Buiten dat het beiden met zwaarden is kunnen beide games gewoon niet verder van elkaar staan. Die met elkaar vergelijken heeft totaal geen zin. Als je dan gaat stellen dat de Eagle vision zever is omdat het totaal niet realistisch is, dan review je een AC-game gewoon niet vanuit het juist oogpunt.

Mijn gelijk? Ik was aan twijfelen om het aan te schaffen en aangezien Worthabuy er meestal wel opzit post ik dit in de juiste thread.
Is dit het AC fanboy-hoekje misschien waar er geen kritiek mag gegeven worden op "wat blijkt uit het oordeel van deze reviewer" de zoveelste generic AC game? Dan zit jij misschien op het verkeerde forum en zijn de Ubi-forums meer uw ding?
Voor alle duidelijkheid, geniet van de games die je speelt en uninstall ze als het uw ding niet is. Ik speel graag PoE2 en daar mag ook veel kritiek op zijn hoor.

Veilguard blijkt dan nog eens meer dan correct geweest te zijn want de sales zijn 50% minder dan geprojecteerd was. Surprisepikachu was dat nu ook weer niet.

Tja, betrouwbaar of neutraal. Reviews zijn subjectief zoals eerder ook al aangehaald. Outlets zoals RPS, EuroGamer en Polygon benaderen games vanuit een progressieve invalshoek. Vind je dat onbelangrijk of onnozel, lees ze dan niet he. Zo simpel is het. Zo'n Worthabuy vind ik persoonlijk ook erg vermoeiend om naar te luisteren, speelt te graag in op outrage culture en dus kijk ik zijn videos ook niet.

Persoonlijk ben ik wel fan van Mortismalgaming. Maakt inhoudelijk sterke video's, focust sterk op games die mij aanspreken (RPGs) en is ook gewoon een positief ingestelde persoonlijkheid.

Spelen de meeste hier canon mode of toch liever zelf keuzes maken?
Ik ben ng KD2 bezig dus ik heb mijn portie RPG voor de moment wel gehad dus ik zou wel eens voor canon kunnen kiezen en gewoon de story volgen.

Credibility ook zero in mijn ogen als je een stok in forum thread smijt met een review die precies door een 3 jarige is gemaakt,
met als reactie 'tis dus slecht'.
En al zeker als je het zelf nog niet gespeeld hebt.
Want laat ons wel wezen, het IS overdreven als je het zelf speelt.

Bijvoorbeeld zijn opmerking over rondlopen met slechte GREY gear als je niet aan mtx doet bijvoorbeeld.
Ik had nochtans na een paar uurkes spelen geen enkel stuk grey gear meer aan...
En ook geen issues om eerste uren met grey gear iets neer te krijgen.

Dit spel is voor mij ook geen hoogvlieger, maar ik heb WEL al 12 uur gespeeld.
Maar net zoals Veilguard of avowed word er overdreven in reacties door heel de nasleep van negatieve content nog voor het spel uitkwam.
En ik heb me persoonlijk met die beide games ook goed geamuseerd en uitgespeeld, ookal waren dat zeker niet de Game of the year kans hebbers.
Milk that money 'content creators'!!

En ik weet ook niet waarom zovelen per se met Ghost wil vergelijken als het over deze AC versie gaat.
Enkel omdat het een samurai/ninja thema is?
Tis nog altijd een AC spel he.
En als iemand beweerd dat AC nooit een arcade en simpel spel was, dan hebben die toch wat anders gespeeld dan mij.

Heb wat reviews gekeken en altijd komt het er op neer dat het gewoon AC is dan vraag ik mij af dat is toch de bedoeling...ziet er mooi uit maar niks voor mij

Kvind het niet slecht so far, maar toch wel een stap terug tegenover vorige AC games.
Vooral de parkour is meer beperkt dan de vorige games, mogelijk heeft dit wel met de architectuur van de gebouwen te maken.

Ik zag gisteren een filmpje met vergelijking van de parkour in Unity en Shadows en die in Unity is echt een pak vloeiender met meer gewicht

Ik heb mij ook enorm geamuseerd met de vrouwelijk Eivor in Valhalla en daar komen de nieuwe main chars zelfs niet in de buurt qua intensiteit en intonatie in de conversaties.

Het lijkt dat ik heel negatief ben over Shadows maar dat is zeker niet het geval.
Ik amuseer mijn er zeker mee.
Maar onvermijdelijk maak je de vergelijking met wat er voor kwam.

*edit*

Ik begin eigenlijk het gevoel te krijgen dat wij tegenwoordig enkel nog maar "lite" versies krijgen van nieuwe games in long running series.

Kijk nu AC, Shadows is een ac lite game voor mij. Da veilguard is Dragon Age lite. Zelfs Avowed is "lite" tegenover de oudere games van Obsidian.

Ik begrijp dat developers met de kosten en tijd dat tegenwoordig nodig is om een nieuwe game te maken minder geneigd zijn om risico's te nemen, maar gamers pikken deze aanpak niet en de reputatie van legendarische reeksen gaat hier helemaal mee kapot 😔.

Laatst bewerkt:
fphc89n.jpeg
HJrjSKW.jpeg
63hkLR0.jpeg
d31akMq.jpeg
C1PMOW9.jpeg

Ondertussen een 6 tal uurtjes gespeeld op de ps5 pro en ziet er prachtig uit. De wereld is sfeervol en die seizoenen zijn knap uitgewerkt.

Dit voelt voor mij na lange tijd nog eens als een echte AC game aan en eindelijk een waardige current gen AC. Odyssey en Valhalla waren leuk, maar voelde voor mij niet aan als een AC. Deze setting past perfect bij de reeks, vooral de gameplay als Naoe. De focus die ze hier gelegd hebben op stealth vind ik geweldig en dat is toch wat ik miste in Odyssey en Valhalla. Yasuke zal wel af en toe leuk zijn als tank, om overal binnen te stormen. Leuk om eens af te wisselen.

De AI is wel soms nog wat dom, ze zien je zelden op daken lopen, maar blijkbaar kan je dit wel aanpassen. Dus morgen ga ik die opties wat testen.

Ondertussen een 6 tal uurtjes gespeeld op de ps5 pro en ziet er prachtig uit. De wereld is sfeervol en die seizoenen zijn knap uitgewerkt.

Dit voelt voor mij na lange tijd nog eens als een echte AC game aan en eindelijk een waardige current gen AC. Odyssey en Valhalla waren leuk, maar voelde voor mij niet aan als een AC. Deze setting past perfect bij de reeks, vooral de gameplay als Naoe. De focus die ze hier gelegd hebben op stealth vind ik geweldig en dat is toch wat ik miste in Odyssey en Valhalla. Yasuke zal wel af en toe leuk zijn als tank, om overal binnen te stormen. Leuk om eens af te wisselen.

De AI is wel soms nog wat dom, ze zien je zelden op daken lopen, maar blijkbaar kan je dit wel aanpassen. Dus morgen ga ik die opties wat testen.
Difficulty op expert zetten doet wonderen. Heeft effectief impact op de AI, in plaats van enkel een grotere levensbalk. Dan kijken enemies effectief naar daken, en ontdekken ze jou ook rapper dacht ik. En eens gespot moet je wel opletten met Naoe, 3 hits en het kan gepasseerd zijn. Als je in zo'n castle zit krijg ik echt flashbacks naar Tenchu :love2:.

De impact van de seizoenen zijn wel wat overroepen qua gameplay vind ik. Maar qua sfeer echt een leuke toevoeging.

Voor mij toch fantastische game. Alleen de hideout doet wat raar qua performance op PS5 slim

Na een dik jaar een degout te hebben van gaming. Terug veel zin erin dankzij deze :bow:

Ik snap nog altijd niet die memes posts op FB en vooral haat naar Ubisoft toe, afgaande wat in tegen komen op mijn tijdlijn.

Wrs word ik te oud, ahja kan me geen bal schelen ik amuseer me met deze

Voor mij toch fantastische game. Alleen de hideout doet wat raar qua performance op PS5 slim

Na een dik jaar een degout te hebben van gaming. Terug veel zin erin dankzij deze :bow:

Ik snap nog altijd niet die memes posts op FB en vooral haat naar Ubisoft toe, afgaande wat in tegen komen op mijn tijdlijn.

Wrs word ik te oud, ahja kan me geen bal schelen ik amuseer me met deze
Ubisoft haat kan ik nog wel begrijpen. Ik kreeg ook wel het gevoel dat het echt gewoon cash grab was. Hier geen idee maar in AC Odyssey en Valhalla had ge ook zo extra dlc nodig om het complete verhaal te hebben. Tegelijk zaten games op releasedag vaak nog vol bugs en glitches. En afgaande op de beelden van Star Wars Outlaws was het daar ook beschamend. Vernieuwing op gebied van gameplay was er ook zelden.

Terug
Bovenaan