Nee, laat ons ff met Avowed vergelijken. Beide zijn volgens wikipedia als genre "Action role-playing". Op Avowed kwam de commentaar dat je te weinig eigen keuzes kon maken voor een RPG te zijn, idem hier. Te beperkte skill trees, idem hier. Middelmatig verhaal/voice acting/immersion; idem hier. En nog tal van zaken.
Ik ga niet afgaan op reviews/streamers en het zelf wel problemen, zelfde als alle andere games. Maar viel gewoon op (zowel hier als op andere communities) dat dezelfde mensen die commentaar hadden op bv. een Avowed of Veilguard (en waar de kritiek gewoon herkauwde mening van streamers was meestal), hier wel naar uitkijken terwijl het dezelfde problemen heeft als die games.
here we go again.
Je moet ook de spellen in context zien.
de vorige AC games waren ook min of meer linear, de vorige AC games hadden ook niet echt eigen keuzes, uw eigen keuze bestond meestal ofwel ga je stealthy te werk om een kamp uit te moorden ofwel ga je erin "guns blazing" bij wijze van spreken.
De vorige AC games hadden ook niet echt een uitgebreide skill tree, De 1ste games hadden zelfs bijna geen skill tree.
zelfde voor verhaal & voice acting.
BV. in odyssey als je met de mannelijke chr speelde was de voice acting slechter dan als je met Cassandra speelde (vrouwelijke chr)
Als je dit alles doortrekt naar AC Shadows is AC Shadows min of meer hetzelde alleen een andere tijdlijn (die voor mij intressanter is dan de vorige omdat ik fan ben van oud Japan)
Pak je nu Veilguard erbij.
Vorige DA games hadden betekenisvolle keuzes, intressante companions, goed verhaal, je kon kiezen wie je was en hoe je u gedroeg naar uw companions.
Je companions hadden een intressant achtergrond. Het enige dat Veilguard beter deed was de combat. het verhaal was saai, de companions waren saai, de dialoog was saai. Als je u al verveelt tijdens de 1ste uren van de game is dat niet veelbelovend en heb je niet zo veel zin om verder te spelen.
Avowed kan ik geen mening over geven want niet echt gespeeld.
Ik ging af op hetgene wat ik zag, las en gehoord had en al snel werden er vergelijkingen gemaakt tussen Oblivion of Skyrim want de game had een soort van die feel