Assassin's Creed Shadows

Uit de previews blijkt wel dat de shinobi de voorkeur heeft omdat die kan klimmen waar je met Yasuke in vele locaties niet binnenkan en je dan nadien met het andere personage moet terugkeren om bv. een chest te openen achter een muur. Daarnaast zijn het ook twee skilltrees die je moet unlocken dus dat is qua characterontwikkeling en immersie wal al direct moeilijker dan één character uitbouwen. Ik ben wel benieuwd en de afwisseling lijkt mij nog steeds een goede zaak, al was het maar om het minder snel eentonig te vinden (wat ik al wel eens durf voorhebben bij de vorige AC's).

Alle details over je hideout, die je nu zelf kunt ontwerpen en uitbouwen. Alles wat je bouwt geeft je extra perks.

Early in the story, you will get acquainted with its caretaker, Miss Tomiko - a friend and ally of Iga. Resourceful and hard-working, Tomiko has done her best to keep things running, and now with Naoe and Yasuke's help - and with the cornucopia of resources they'll smuggle back during their adventures - this secret valley can finally become the coolest, most intricate Hideout in the history of the Brotherhood.

Na het voltooien van quests krijg je telkens weer iets leuks voor je hideout, maar je kunt ook diertjes gaan zoeken voor je eigen kinderboerderij. 😊

Various decorative elements can be obtained as rewards for completing quests, contracts, or activities. Other elements can be purchased in local merchants' stalls or directly looted while skulking the halls of enemy territory. There is also a wide range of animals you can bring to your Hideout by performing the sumi-e painting activity in the world.

Pre-order doe ik nooit, maar de dat dat ik Kingdom Come heb uitgespeeld, gaat dit de volgende zijn. Ziet er fantastisch uit.
Ik had wat schrik dat het teveel Ghost of Tsushima ging worden, maar het is (op basis van de video hierboven) toch weer iets anders.

moet eerlijk toegeven, dit ziet er een serieus pak beter uit dan vorige gameplay
als je enkel als naoe kan spelen (en dus niet geforceerd wordt om van chars te switchen) zal ik het zelfs kopen :)

Zot dat deze volgende week al uitkomt!
Dacht echt dat deze pas in april/mei ging uitkomen.

En heb nog zoveel uit te spelen :(.

Hoop wel dat het wat kleinschaliger is dan Valhalla.
Alhoewel ik genoten heb van die game heb ik de laatste dlc nooit uitgespeeld omdat het maar bleef duren.
Volgens mij heb ik 250+uur op de teller staan in Valhalla :o.

moet eerlijk toegeven, dit ziet er een serieus pak beter uit dan vorige gameplay
als je enkel als naoe kan spelen (en dus niet geforceerd wordt om van chars te switchen) zal ik het zelfs kopen :)
Ik had ergens gelezen dat je het spel inderdaad perfect met slechts 1 personage kon spelen

Ik had ergens gelezen dat je het spel inderdaad perfect met slechts 1 personage kon spelen
Er zijn uiteraard wel wat story-missies die je met slechts één karakter kan spelen, anders zou je het andere karakter nooit te zien krijgen. Maar verder kan je inderdaad kiezen of je freeroam en missies uitvoert met welk karakter.

Bah ik kan niet kiezen welke versie te spelen. Ofwel op de PS5 samen op de 65 inch oled tv gaat dit prachtig zijn, maar wrs gelocked aan 30 frames.
Ik kan voor de pc gaan maar dan zit je vast aan die brakke uplay launcher dat op geen zak trekt. Zelfs via steam moet je die brol uplay hebben.

Bah ik kan niet kiezen welke versie te spelen. Ofwel op de PS5 samen op de 65 inch oled tv gaat dit prachtig zijn, maar wrs gelocked aan 30 frames.
Ik kan voor de pc gaan maar dan zit je vast aan die brakke uplay launcher dat op geen zak trekt. Zelfs via steam moet je die brol uplay hebben.
Uplay is inderdaad niet geweldig, maar die korting die je kan krijgen via hun "coins", gebruik ik graag.
Mijn pc is verbonden met mijn oled, dus ik couch-game met mijn pc. Best of both worlds? Je moet dan wel een manier vinden om keyboard en muis comfortabel te kunnen gebruiken.

Uplay is inderdaad niet geweldig, maar die korting die je kan krijgen via hun "coins", gebruik ik graag.
Mijn pc is verbonden met mijn oled, dus ik couch-game met mijn pc. Best of both worlds? Je moet dan wel een manier vinden om keyboard en muis comfortabel te kunnen gebruiken.
Ik zag het ook net, -20% als je 100 coins afgeeft, ik heb er blijkbaar 114 en anders nog nooit voor iets gebruikt. Ik begin dus toch wat te twijfelen voor pre-order.

Het werd bevestigd dat wanneer je de steam versie koopt je geen ubisoft connect zult nodig hebben (wel je account linken).

Performance draait toch 60fps op PS5?

• PS5 Pro – Performance Mode
  • 2160p upscaled, 60 FPS, Standard Ray Tracing

• PS5 Pro – Fidelity Mode
  • 2160p upscaled, 30 FPS, Extended Ray Tracing

• PS5 Pro – Balanced Mode (requires 120/240hz display and HDMI 2.1)
  • 2160p upscaled, 40 FPS, Extended Ray Tracing

• PS5 Pro – Performance Mode
  • 2160p upscaled, 60 FPS, Standard Ray Tracing

• PS5 Pro – Fidelity Mode
  • 2160p upscaled, 30 FPS, Extended Ray Tracing

• PS5 Pro – Balanced Mode (requires 120/240hz display and HDMI 2.1)
  • 2160p upscaled, 40 FPS, Extended Ray Tracing

assassins-creed-shadows-update-on-the-console-specs-v0-3qja7sviewne1.jpg

Blijkbaar was er een foutje gelopen en heeft de ps5 pro 40 fps mode enkel standard ray tracing en niet de extended.
Raar, want nu zou ik meer geneigd zijn om op performance mode te spelen.

Terug
Bovenaan