Assassin's Creed Shadows

Dat zou ik wel heel zwak vinden. De controverse stelde niet veel voor en hem eruit schrijven zou echt toegeven zijn dat ze fout zaten en dat zijn ze helemaal niet.
de controverse stelde niet veel voor? lol, daarom dat ze het nogmaals uitstellen omdat het niet veel voorstelt :')
en waar zijn ze dan niet fout in? dat yasuke de eerste zwarte samoerai was? plz, dat stadium zijn we hopelijk al lang voorbij ..

ps : de nieuwe release datum valt samen met de 30ste verjaardag van de grootste terroristische aanslag ooit in Japan. Dit kan je zelfs terugvinden door 1 keer te googlen. Maar Ubisoft heel wel respect voor Japan hoor en niemand snapt waarom er online controverse is ...

Laatst bewerkt:
Je weet toch helemaal niet dat ze het opnieuw uitstellen voor de controverse rond Yasuke? Wat is dat nu voor een conclusie.

Enfin, maakt niet uit. Ik kijk er wel naar uit, zonder superfan te zijn van Ubisoft of te beweren dat ze super respectvol zijn voor Japan voor alle duidelijkheid, maar gewoon omdat het er een goed spel uitziet. De rest boeit mij allemaal geen ruk en de releasedatum nog minder.

Enfin, maakt niet uit. Ik kijk er wel naar uit, zonder superfan te zijn van Ubisoft of te beweren dat ze super respectvol zijn voor Japan voor alle duidelijkheid, maar gewoon omdat het er een goed spel uitziet. De rest boeit mij allemaal geen ruk en de releasedatum nog minder.
akkoord, ben zelf grote ac fan en zal deze ook wel spelen maar zal niet op dag 1 zijn.
zijn misschien allemaal kleine dingen (zoals bv. de nieuwe release date) maar dit is gewoon een teken aan de wand waarom ubisoft in heel slechte papieren zit.

Whut xD

"Monster Hunter: World is the single highest-selling game in Capcom's history, with over 25 million copies shipped by March 2024."
I stand corrected op monster hunter world.
Wist niet dat ze zoveel verkocht hadden.

Nog steeds denk ik niet dat Assassins creed moet onderdoen, zeker niet in Japan. De droomsetting van velen.

I stand corrected op monster hunter world.
Wist niet dat ze zoveel verkocht hadden.

Nog steeds denk ik niet dat Assassins creed moet onderdoen, zeker niet in Japan. De droomsetting van velen.
Ik denk dat als AC ergens moet onderdoen aan MH, dat het in Japan gaat zijn :p

Edit: Volgens mij heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd en bedoel je met Japan de setting van de game en niet de locatie waar het spel populair gaat zijn. Het Japan thema in games is zeker populair, alleen is het ondertussen al zodanig veel gedaan dat het mij in AC niet echt veel meer boeit, zeker wetende dat in hetzelfde jaar de tweede Ghost game gaat uitkomen en hetzelfde doet maar veel beter.

Laatst bewerkt:
de controverse stelde niet veel voor? lol, daarom dat ze het nogmaals uitstellen omdat het niet veel voorstelt :')
en waar zijn ze dan niet fout in? dat yasuke de eerste zwarte samoerai was? plz, dat stadium zijn we hopelijk al lang voorbij ..

ps : de nieuwe release datum valt samen met de 30ste verjaardag van de grootste terroristische aanslag ooit in Japan. Dit kan je zelfs terugvinden door 1 keer te googlen. Maar Ubisoft heel wel respect voor Japan hoor en niemand snapt waarom er online controverse is ...
Maar wat is uw bron dan dat je zo zeker bent dat ze het uitstellen omwille van Yasuke?

Dit is echt wel bashen om te bashen.
Dan zeggen dat ze cultureel ongevoelig zijn omdat release dag dezelfde dag is als 30j Sarin aanval. Dit is echt ver zoeken.

Ik denk dat als AC ergens moet onderdoen aan MH, dat het in Japan gaat zijn :p

Edit: Volgens mij heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd en bedoel je met Japan de setting van de game en niet de locatie waar het spel populair gaat zijn. Het Japan thema in games is zeker populair, alleen is het ondertussen al zodanig veel gedaan dat het mij in AC niet echt veel meer boeit, zeker wetende dat in hetzelfde jaar de tweede Ghost game gaat uitkomen en hetzelfde doet maar veel beter.

Klopt, mijn zin was idd heel onduidelijk.

Het thema Japan is een droom van velen al jaren. Ondanks de filler content zijn de werelden wel nice in Assassin's creed. Zal deze keer niet anders zijn.
Sure Ghost komt dit jaar uit, maar buiten teaser ng niets gezien en enkel op PS5. Dus nog 2 (mss 3?) players bases die dat niet gaan kunnen spelen dit jaar. Denk dat Shadows voldoende gaat verkopen.

Ik denk ook met Ghost pas einde van het jaar dat de tijdspanne daartussen voldoende is om veel mensen nu al te happen om hun quick fix te hebben.

Laatst bewerkt:
Die dag komt ook Xenoblade Chronicles X van Nintendo uit dus qua respectloosheid zal het dan nog wel meevallen zeker?

Die dag komt ook Xenoblade Chronicles X van Nintendo uit dus qua respectloosheid zal het dan nog wel meevallen zeker?

Xenoblade Chronicles X is een game in de setting van feudal japan maar met een main game character die geen hol te maken heeft met feudal japan?
slechte vergelijking dus ...
En nogmaals, als je een AAAA game wilt uitbrengen op een bepaalde datum en over bepaalde setting, dan zou je mensen moeten hebben die zo een dingen onderzoeken. Er zijn heel veel dagen in een jaar, je kan die game perfect een week later uitbrengen...

ps: ik heb geen bron, ik kijk gewoon naar youtube kanalen, that's it :)
ik zeg ook niet dat ze het uitstellen omwille van yasuke. Kan perfect zijn dat ze aan het uitstellen zijn omdat ze ubisoft aan het verkopen zijn.
Beide gevallen zijn echter niet positief en niet veelbelovend...

Laatst bewerkt:
geruchten zijn dat ze yasuke eruit willen schrijven maar dat lijkt me niet zo makkelijk om je main char ffkes voor de release eruit te gooien.
bron? helemaal niks van opgevangen
Maar wat is uw bron dan dat je zo zeker bent dat ze het uitstellen omwille van Yasuke?
Het zijn geruchten... Wat hij ook zegt, dus nergens zegt hij da het een zekerheid is. En de controverse was wel breder dan het karakter alleen.
Als er een bron was, was het geen gerucht. En er werd naar deze geruchten verwezen in tal van artikels over zowel deze delay als de vorige delay.
5sec google levert deze al op (die de geruchten al da niet bevestigen; maar wel bevestigen dat er geruchten waren):
With the Shadows delay, I have seen some talk in the community about how they’re using this time to patch out Yasuke or reduce his role in the game as a result of all this. That’s…essentially impossible at this point.
Apparently, Ubisoft is looking to address some of the "historical and cultural concerns" many players, and the Japanese community, have raised since the game's reveal.
But first, let me address some of the wild rumors about Yasuke—he’s not going to be removed. However, sources have said that the team has been actively addressing many of the historical and cultural concerns, which started before the game’s reveal following external playtests and were accelerated further following the game’s initial reveal and mass feedback. This includes changing some of Yasuke’s story and how he’s portrayed in the game, fixing architectural details, and ensuring that the game is historically grounded while fitting into the Assassin’s Creed universe.

Zoals al gezegd, de hele controverse was wel groter dan Yasuke alleen en ging over een bredere kritiek over de historische en culturele aspecten. En dat heeft Ubisoft al bevestigd dat men dit ging bekijken. Op welke schaal en wat exact, is niet publiekelijk gemaakt. Daarom dat het ook maar geruchten zijn, ook al er is er al heel oppervlakkig bevestigd dat ze wijzigingen doorvoeren aan zijn verhaal en hoe hij in het spel voorgesteld wordt.

Blijven wel allemaal erg vaag met "rumours online" en verwerpen allemaal het idee dat men Yasuke eruit wil schrijven. Lijkt me dus weinig van aan. Al kan ik me wel voorstellen dat men dit in bepaalde kringen graag kadert als Ubisoft dat de woke eruit haalt.

En eerlijk gezegd: wat een gedoe allemaal. Ubisoft heeft altijd heel wat creatieve vrijheid genomen in de creatie van haar historisch-geïnspireerde settings. Lijkt me juist een leuke ervaring om Japan door de ogen van een buitenstaander te zien, net zoals de inclusie van bv. Sagramor in de Arturiaanse legendes.

Xenoblade Chronicles X is een game in de setting van feudal japan maar met een main game character die geen hol te maken heeft met feudal japan?
slechte vergelijking dus ...
En nogmaals, als je een AAAA game wilt uitbrengen op een bepaalde datum en over bepaalde setting, dan zou je mensen moeten hebben die zo een dingen onderzoeken. Er zijn heel veel dagen in een jaar, je kan die game perfect een week later uitbrengen...
XCX is van Nintendo he, een Japanse studio. Blijkbaar dus toch OK om op die dag games uit te brengen.

Laatst bewerkt:
Blijven wel allemaal erg vaag met "rumours online" en verwerpen allemaal het idee dat men Yasuke eruit wil schrijven. Lijkt me dus weinig van aan. Al kan ik me wel voorstellen dat men dit in bepaalde kringen graag kadert als Ubisoft dat de woke eruit haalt.

En eerlijk gezegd: wat een hoop onzin allemaal. Ubisoft heeft altijd heel wat creatieve vrijheid genomen in de creatie van haar historisch-geïnspireerde settings. Lijkt me juist een leuke ervaring om Japan door de ogen van een buitenstaander te zien, net zoals de inclusie van bv. Sagramor in de Arturiaanse legendes.
Gohja, hoop onzin. Allemaal in the eye of the beholder natuurlijk.

De problemen die ik bv zien passeren heb van Japanners waren dingen zoals dit:
Gestolen assets van een japanse re-enactment group die in de concept art zaten.
Gewoon merch van een ander IP gebruiken en afdoen alsof het uit het spel komt:

Voor mij zijn de zaken over Yakuse ook wat opgeblazen, AC is nooit historisch correct geweest. Maar over zo'n zaken zou ik nu ook wel vallen; en zeker als ik er bij betrokken ben of fan ben van de andere IP. En dit valt ook onder de bredere historische/culturele controverse.

Yakuse (1 van de 2 main characters) eruit schrijven, dat lijkt me vrij onhaalbaar om dat op een maandje ff te doen. Dat wilt zeggen alle missies, cutscenes, verhaal, character models en animaties en wie weet wat nog allemaal opnieuw maken/programeren. Zal wel te maken hebben met de overname van ubisoft en uiteindelijk nog ies alle bugs eruit halen (hopelijk)

Het is niet een maandje hé, die geruchten gaan al rond sinds de eerste delay. Wat eind september was, dus 6maand.
En deze 2e delay heeft enkel maar olie op het vuur gegooid waardoor die geruchten weer bovenkomen. Maar zoals hierboven gezegd, het zijn maar geruchten. Het enige dat Ubisoft al bevestigd heeft (ook eind september), is dat er aanpassingen gemaakt worden aan zijn verhaal en hoe hij in het spel voorkomt. Maar dat is heel vaag en zegt niks over de grootte/impact.

Bij deze release moeten Japanners telkens akkoord geven op aanpassingen en als ik één iets weet over approvals uit Japan, dan is het dat ze hun tijd nemen en gans de boel telkens vertragen. Dus kan hieraan liggen...

Dat Yasuke eruit geschreven zou worden, daar is dus niks van aan. Is nog altijd 1 van de 2 hoofdpersonages.
Yasuke voor de gevechten, Nanoe voor de stealth-secties.

Om 18 uur komen de previews online.

Dan zullen de grote geesten die zeggen dat Yasuke eruit geschreven wordt wel merken dat het niet klopt.

Ik weet niet goed wat ik moet denken van Shadows. Syndicate vond ik persoonlijk ook niet echt intrigerend omdat je ook met twee personages zat. Misschien een niet populaire opinie; Ik ben meer voor Origins en Odyssey. Bij Odyssey kon je gewoon kiezen of je een man of een vrouw bent en je speelt met 1 character de hele tijd. Dus je kan ook gewoon focussen op 1 character en die upgraden enz. En ja dan heb je nog Valhalla, maar dat vond ik echt zo'n saai spel persoonlijk, maar je kon ook gewoon de hele tijd met 1 character spelen.

Voor mij maakt het niet uit dat die Yasuke erin zit, mij stoort het niet echt. Maar ik zou hem eerder dan ook als een side-character gebruiken sinds Naoe een shinobi is wat haar veel relevanter maakt voor de Assassins "familie". Ik vind het alleen echt een gedoe om zo constant te zitten switchen van de een naar de ander en beiden ook te upgraden en wat dan ook.

Met dit gezegd te hebben, ik ben natuurlijk nog altijd de grootste fan van de oude AC spellen (buiten Syndicate) voordat ze de RPG route namen.

Terug
Bovenaan