RPG PC PS5 XBOX Assassin's Creed Shadows

Trailer ziet er top uit, nu wachten op wat gameplaybeelden. Het switchen tussen de personages spreekt me wel aan, maar als ik lees van een map zo groot als origins, schrikt me dat wel wat af. Zo groot mogelijk is voor mij niet beter, liever wat kleiner met meer variatie qua side content.
Hoop dat ze ook met een compleet nieuwe engine zijn herbegonnen of is dit al bekend?

Nieuwe versie van de Anvil Engine.
 
Graag de Collectors Edition besteld, maar nergens te vinden op de Ubistore :(
Zou bij specifieke retailers komen, dus ik vermoed Gamemania? Voor US is het ook Gamestop exclusive, niet via hun store als ik online zie.
Prijs die ik vind is €280... wat veel is voor enkel de statue extra te willen tov de gold edition. Ga daarvoor gaan en de statue proberen elders te scoren denk ik.
Misschien dan ook maar ineens de raad van RiCOManiaC opvolgen en (nog) niet pre-orderen. Gewoon weekje op voorhand zal nog wel lukken voor Gold denk ik, en tegen dan zal het ook wel duidelijk zijn of het een volwaardige physical editie is of meer zoals Star Wars Outlaws.
 
100% kans dat dit een typische ubisoft game zal zijn en dus een flauw afkooksel van ghost of tsushima.
Gelukkig worden de diversiteit quota's wel gehaald ...
 
Nice! Hopelijk wordt de combat nog wat verfijnd tov de vorige ac's, en kan ik mij weer 100+ uur verliezen in die wereld
 
Bummer, dat nieuws kwam ook weer snel erbij. Op basis van boxart bij retailers ook bij deze een online connectie vereist voor de installatie van de physical editie...
Bij andere games was dat een directe no-buy als protest... Hier ben ik toch in tweestrijd. Compromis waaraan ik denk zal zijn om hem achteraf dan eens in een sale/afgeprijst te gaan kopen, of misschien tweedehands hier in de buy&sell. Zo voelt Ubisoft het toch een beetje (ok, van 1 persoon is dat niet veel, maar als genoeg mensen het doen...)
 
Bummer, dat nieuws kwam ook weer snel erbij. Op basis van boxart bij retailers ook bij deze een online connectie vereist voor de installatie van de physical editie...
Bij andere games was dat een directe no-buy als protest... Hier ben ik toch in tweestrijd. Compromis waaraan ik denk zal zijn om hem achteraf dan eens in een sale/afgeprijst te gaan kopen, of misschien tweedehands hier in de buy&sell. Zo voelt Ubisoft het toch een beetje (ok, van 1 persoon is dat niet veel, maar als genoeg mensen het doen...)
Waarom is dat een no buy?
 
100% kans dat dit een typische ubisoft game zal zijn en dus een flauw afkooksel van ghost of tsushima.
Gelukkig worden de diversiteit quota's wel gehaald ...
Ik ben gestopt na Origins.

Waren de vorige games wat soortgelijk met AC2 of 3? Ik kon mij ook wel verliezen in de geschiedenis en info die je kreeg over de tijdsperiode.
 
Moesten die hun games even goed zijn als de trailers :eek:

Toch Nice trailers. Beetje zoals battlefield hele vette trailers tot je zelf speelt
 
Bummer, dat nieuws kwam ook weer snel erbij. Op basis van boxart bij retailers ook bij deze een online connectie vereist voor de installatie van de physical editie...
Bij andere games was dat een directe no-buy als protest... Hier ben ik toch in tweestrijd. Compromis waaraan ik denk zal zijn om hem achteraf dan eens in een sale/afgeprijst te gaan kopen, of misschien tweedehands hier in de buy&sell. Zo voelt Ubisoft het toch een beetje (ok, van 1 persoon is dat niet veel, maar als genoeg mensen het doen...)
Waarom een protest?
Iedereen heeft toch internet
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Zal nog wel sneller op Playstation+ of gamepass staan. :p
Of een maandje hun Ubisoft subscriptie nemen voor 15eu :unsure:
Ik game zelf enkel maar op Steam. Hou er niet van als mijn library en stats (gespeelde uren, achievements, ...) scattered zijn.
Dus hun Ubi+ en hun Epic rommel mogen ze houden.
 
Waarom een protest?
Iedereen heeft toch internet
Dan krijg je situaties zoals nu bij The Crew. Niet meer te downloaden en ook niet meer te spelen want het was ook online-only. Er is ook geen moeite gedaan om een offline patch te voorzien. Je betaalt in feite niet meer voor een spel maar voor een licentie, zelfs al koop je het fysiek. Is imo niet correct.
 
Waarom is dat een no buy?
Waarom een protest?
Iedereen heeft toch internet
Iedereen beslist dit natuurlijk zelf.
Ik heb twee redenen om zoveel mogelijk fysiek te verzamelen van wat mij aanspreekt:
  • Ik wil mijn games (en films, series, muziek,...) over 15 jaar ook nog kunnen spelen (Ik heb dan ook de hardware nog staan om die oudere zaken te spelen). De SNES staat hier nog regelmatig aan voor Lufia II bv.
    Het gaat er dan ook niet om dat ik nu geen internet heb om de patch te kunnen downloaden. Als Ubisoft binnen 10 jaar zegt: "we gooien die patch van de server", dan sta je daar mooi met een fysieke editie die niet speelbaar is.
    Het is niet volledig hetzelfde, maar kijk bv. naar "The Crew" en je ziet het al gebeuren. "Need for Speed" is nog zo'n titel die je helemaal offline kan spelen, maar als de server ervan offline gaat, is het gedaan.
  • Bij film, series en muziek zie je nu al dat er content verwijderd of gecensureerd wordt op zaken als netflix, vrtmax,... Ook bij games zijn er hier recente voorbeelden van te vinden. Dit is ook een kwalijke trend waar je geen last van hebt als je het origineel volledig beschikbaar hebt.
Het protest is dus op het niet uitbrengen van een fysieke, speelbare editie.
Ik mis hierdoor games die me interessant lijken, maar als iedereen gedwee volgt, zal er niets veranderen. Wie deze bezorgdheden niet heeft, hou ik ook niet tegen, ik weet dat het waarschijnlijk een niche is.

Edit: Zane was me al te snel af voor een deel van het antwoord...
 
Dan krijg je situaties zoals nu bij The Crew. Niet meer te downloaden en ook niet meer te spelen want het was ook online-only. Er is ook geen moeite gedaan om een offline patch te voorzien. Je betaalt in feite niet meer voor een spel maar voor een licentie, zelfs al koop je het fysiek. Is imo niet correct.
Is toch al jaren zo ook bij een God of War ofzo waarvan 1.00 versie vol bugs zit en dan met een halve game download alles goed zit.

Ik zie er geen probleem in voor mij persoonlijk, het is toch meestal uitspelen en verkopen. Ik heb geen collectie
 
Iedereen beslist dit natuurlijk zelf.
Ik heb twee redenen om zoveel mogelijk fysiek te verzamelen van wat mij aanspreekt:
  • Ik wil mijn games (en films, series, muziek,...) over 15 jaar ook nog kunnen spelen (Ik heb dan ook de hardware nog staan om die oudere zaken te spelen). De SNES staat hier nog regelmatig aan voor Lufia II bv.
    Het gaat er dan ook niet om dat ik nu geen internet heb om de patch te kunnen downloaden. Als Ubisoft binnen 10 jaar zegt: "we gooien die patch van de server", dan sta je daar mooi met een fysieke editie die niet speelbaar is.
    Het is niet volledig hetzelfde, maar kijk bv. naar "The Crew" en je ziet het al gebeuren. "Need for Speed" is nog zo'n titel die je helemaal offline kan spelen, maar als de server ervan offline gaat, is het gedaan.
  • Bij film, series en muziek zie je nu al dat er content verwijderd of gecensureerd wordt op zaken als netflix, vrtmax,... Ook bij games zijn er hier recente voorbeelden van te vinden. Dit is ook een kwalijke trend waar je geen last van hebt als je het origineel volledig beschikbaar hebt.
Het protest is dus op het niet uitbrengen van een fysieke, speelbare editie.
Ik mis hierdoor games die me interessant lijken, maar als iedereen gedwee volgt, zal er niets veranderen. Wie deze bezorgdheden niet heeft, hou ik ook niet tegen, ik weet dat het waarschijnlijk een niche is.

Edit: Zane was me al te snel af voor een deel van het antwoord...
Is gewoon een battle dat je niet kan winnen. Weinig games runnen nog deftig zonder een paar patches, dus ja je zal er naar kunnen terug keren als alles op disc staat, maar als die patches niet meer beschikbaar zijn ben je alsnog genaaid. Dit gaat alleen maar erger en erger worden omdat games ook steeds groter gaan blijven worden en gewoon niet meer op die discs passen, laat staan binnen 10 jaar waar alles toch gewoon digitaal zal zijn. Iedereen doet zijn ding, maar games skippen hiervoor vind ik wat ver gaan, tenzij je ze later dan eens cheap koopt of speelt ofzo.
 
maar games skippen hiervoor vind ik wat ver gaan
Bijna even zot als games skippen omdat er iets met de trophies scheelt ;)

Voor de rest wel akkoord, ik verkies 100% fysieke spellen, maar ik ga er geen spellen voor laten als het niet anders kan dan digitaal.
 
Terug
Bovenaan