TV Arcadia - een van de duurste series in Vlaanderen

De serie is niet ronduit slecht, maar wel ondermaats. Er zitten een heleboel irritante personage in zoals Luz en Hanna. Ook het verhaal slaagt soms op niet veel.

Het budget van de serie is precies niet gespendeerd aan de juiste zaken. :crazy:
 
Ook het verhaal slaagt soms op niet veel.
Achja, in een bejubelde serie als GoT zitten er ook hele stukken die op niet veel slaan. Swat, ik heb nog maar twee afleveringen gezien, zal nog wel zien wat het eindoordeel is. Maar het is sowieso leuk eens Vlaamse post-apocalyptische fictie te zien. Eindelijk eens iets gedurfder dan die zovele cliché series die ze hier uitbrengen en zich afspelen in de Vlaamse dorpjes/rand, Vlaamse kleine misérie, Antwerpen stad, ... waarin vaak de typische kleinzerigheid en pietluttigheden worden uitvergroot.
 
De serie is niet ronduit slecht, maar wel ondermaats. Er zitten een heleboel irritante personage in zoals Luz en Hanna. Ook het verhaal slaagt soms op niet veel.

Het budget van de serie is precies niet gespendeerd aan de juiste zaken. :crazy:
Wij hebben de serie er deze week doorgehaald op VRTmax. Ik vond het niet dramatisch slecht, zeker niet zo slecht als sommigen hier laten uitschijnen... stel je voor zeg, in het timeslot van De Mol, want dát is natuurlijk de creme de la creme kwa TV :laugh:

Er zitten nen hoop dingen in waar niet genoeg over nagedacht is of niet consequent zijn
(sommige 6'ers wonen precies in een betonnen bunker terwijl een andere 6 familie dan wel in een groot huis met tuin woont)
,
de mix Vlaams/NL Nederlands is vreemd maar went enigszins op den duur. Dat er veel elementen van andere zaken gerecycleerd worden is zeker waar, maar wat is er tegenwoordig nog niet gedaan...

Also, and I can´t stress this enough: we krijgen tenminste zeker een 2de seizoen want ik ben het echt spuugzat van wéér een Netflix serie te beginnen kijken die ze na een eerste seizoen in de gaveyard beland.
 
er zit een speciaal sfeertje aan, dat niet goed ingekleurd wordt. de dialogen zijn soms gewoon kinderlijk ("een soort... *denkplek*"). die halen die sfeer gewoon onderuit. nu goed, het is wel duidelijk ook de opzet van de serie, aan de scenes in het ziekenhuis te zien: de hoge scores platen vrij stijf (en lullig), de middenscores spreken een soort normaal AN (met eventueel dialect accent), en lage scores spreken (een voor TV verstaanbaar) dialect. jammer dat die upper lvl taal die sfeer gewoon weg haalt.

Luz is ergerlijk, maar ik denk dat die beter zou werken als tiener. als volwassen vrouw werkt dat personage voor mij niet.

ik vond de 2de aflevering bij momenten wel beter als de 1ste, maar alles blijft zo'n beetje hangen op een bepaald niveau, terwijl je gewoon het gevoel hebt dat mits een paar aanpassingen, en af en toe wat meer durf, het een pak beter zou zijn.

is het slecht? zeker niet. maar het heeft zijn mankementen.
maar (waarschijnlijk persoonlijk), het volgt op 1985, wat voor mij gewoon top was. laat dit volgen op bvb Jan de Lichte, en ik vind het waarschijnlijk beter.[/spoiler]
 
Het ziet er goed uit maar minder als dat we van soortgelijke reeksen gewoon zijn.
Over dat visuele/esthetische aspect: het zou ook al helpen mochten ze eens werk maken om dit in een degelijke 4K kwaliteit uit te zenden.
Men zou beter daar wat in investeren, dan belachelijk veel budget in één aflevering van 60 minuten te steken.
 
  • Unsure
Waarderingen: math
Ik ga mezelf hier nog een quoten

Volgens mij is er heel wat geld verdwenen in de zakken van bepaalde personen, want 1 miljoen per aflevering, dat geloofd toch geen mens.

Goh, kweetnie. Ik denk dat we niet mogen onderschatten hoe duur zo een productie eigenlijk is. Van crew tot materiaal tot locatiehuur en logistiek, wardrobe en setdressing...het loopt rap op.

Arcadia heeft een productiebudget van 8 mil voor een 7 uur aan beeldmateriaal. Om dat effe te kaderen...Zillion had er 7 mil.
 
De eerste 2 afleveringen bekeken en daar ga ik het bij houden, denk ik. Something's off. Leuk dat het eens een ander concept is maar het werkt precies gewoon niet. Hielp ook niet dat in de eerste aflevering 1000x de 'score' werd vermeld. Na enkele keren weet ik het wel.
 
In Nederland waren de kijkcijfers teleurstellend

In de sciencefiction dramaserie Arcadia, waarin we onder andere Maarten Heijmans, Monic Hendrickx en Melody Klaver zien, draait het allemaal op een score die mensen hebben. Hoe hoger je score, hoe beter je leven. De start wist maar 536.000 kijkers te trekken op primetime en voor de NPO is dat vrij teleurstellend
 
tjah, in Nederland vinden ze Het Verhaal van Vlaanderen "te veel afgekeken van Het Verhaal van Nederland".

om maar te zeggen: de Nederlandse opinie boeit niet.
 
Terug
Bovenaan