TV Arcadia - een van de duurste series in Vlaanderen

Op basis van de 1e aflevering vond ik het onverwachts nog wel goed, zeker goed genoeg om de volgende te bekijken. Ik heb mij enkel gestoord aan de mix van Vlaams/Hollands en de lage beeldkwaliteit van VRT MAX.
 
Ik vond de locaties best indrukwekkend , vraag me af waar ze die allemaal gevonden hebben.

Het verhaal is wel nog wat op gang aan het komen. Vanavond mogelijks de tweede aflevering is kijken via VRT MAX (merci @ilgonwe voor de tip).

Eerste twee gezien. Het zou een pak beter zijn als ze niet zo constant zaten te hameren op die scores, we snappen het wel ondertussen
Ik denk dat ze daarmee vooral willen bereiken dat je goed beseft dat mensen in die wereld opstaan en gaan slapen met 'hoeveel scoor ik en ik heb toch niets misgedaan eh'.

Het enige wat ik wat zonde is, je ziet dat Lyn Van Royen haar karakter iemand is met ASS. Maar het wordt weer zeer dramatisch weergegeven... Zo precies of iemand met ASS niet in staat is om te verstaan wat er rond haar gebeurd.

Je ziet tevens dat er zeer hard is nagedacht en gekeken naar Hollands vs Vlaams.
- Gezin is perfect helft NL / VL
- 2 agenten, één NL, één VL
- den dikke (Wim Opbrouck) was dan weer een Vlaming
- Natali Broods haar karakter ook VL
Op basis van die laatste twee vermoed ik dat er nog wel een aantal belangrijke NL karakters geïntroduceerd moeten worden.

Soit, in het algemeen wat een mens kan verwachten van zondagavond fictie op één. Het mag wat spektakel zijn maar je wil daarna ook vlot in u bed kunnen kruipen :) .
 
Beetje rare visuele vorm. Oude dingen, nieuwe dingen, onlogische dingen. Ook de overdreven nadruk op architectuur is .... overdreven. Als je dit gegeven geloofwaardig wil visualiseren ga je toch wat creatiever moet zijn dan een paar gebouwen, locaties en CGI te combineren.

Qua verhaal en scenario niks nieuw onder de zon. Typisch bij-elkaar-geraap van reeds beproefde en beter uitgewerkt concepten.
Wel positief is dat het een "lokaal" product is. Iets van eigen bodem. Dat kan ik altijd wel appreciëren.
 
Beetje rare visuele vorm. Oude dingen, nieuwe dingen, onlogische dingen.
Dat "retro futurisme" is in buitenlandse series ook te zien. Ze gebruiken zaken die tegenwoordig zelfs niet meer geproduceerd worden zoals die auto's uit de jaren 60-70 en beeldbuizen (de score schermen). Ik denk dat dat het apocalyptische moet benadrukken "zo erg dat we naar oude dingen moeten terug grijpen".

De scores proberen begrijpen is ook niet gemakkelijk. Wat ze daar tegen suiker hebben is me een raadsel, er is daarentegen wel (suikervolle) echte melk.
 
Opgegeven na de pilot, het Vlaams is zo onnatuurlijk dat ik er totaal niet in kon geraken.
 
Nederlands met ondertitels is een no no voor mij. Ik ben niet doof en als ik lezen wil pak ik wel een boek.

next
 
ok, boomer.

't is wel leuk dat mensen die wél doof ook een programma kunnen volgen. en jij kan natuurlijk ook gewoon die ondertitels negeren.
Waarom wordt dan het nieuws bv niet ondertiteld? Kijken doven daar niet naar? En waarom ondertitelen ze niet in het buitenland? Daar geen doven?
Voor ondertitels kun je evt gewoon een aparte knop faciliteren. Zo werkt het op Netflix bv ook.
Nu is het gewoon heel storend.
 
Opgegeven na de pilot, het Vlaams is zo onnatuurlijk dat ik er totaal niet in kon geraken.
Dat is inderdaad veelal het probleem bij Vlaamse/Nederlandse co-producties; de Vlaamse identiteit is gewoon verdwenen en het lijkt wel of je naar een afgelikte Nederlandse reeks aan het kijken bent.
Povere eerste aflevering iig.
 
Nederlands met ondertitels is een no no voor mij. Ik ben niet doof en als ik lezen wil pak ik wel een boek.

next

Ik wil u wel es deze post zien bekijken en men zin ondertussen negeren ... Good luck with that..

Met een half oog de ganse serie gezien op het max. Jezus wat een slechte serie eig.
 
Vond het ook maar tegenvallen. Het ziet er goed uit maar minder als dat we van soortgelijke reeksen gewoon zijn. Het is constant van 'mijn score dit jouw score dat' een show don't tell aanpak had hier beter gewerkt. De personages? Paar boeiende bij een paar die slecht gespeeld worden, Abigail Abraham bijvoorbeeld en deze keer viel Nathalie Broods ook tegen en de betere worden ondergebruikt + dat clean Vlaams wat inderdaad heel onnatuurlijk is. Paar personages die zo overdreven principieel zijn dat ik het niet meer geloof. En dat einde is zo deus ex machina
 
Ik had hier eerst wat reacties gezien over het Vlaams in de reeks, maar toen ik met een half oog aflevering 2 zag hoorde ik toch vooral... Vlaams?
 
Eerste episode kon me al niet overtuigen, mede door het Vlaams en Hollands door elkaar maar ik geef het nog een kans.
 
Ach, we zijn dan ook rotverwend door de miljoenenseries van de streamingplatformen. Plus, laat ze in het Engels acteren en er hangt direct een andere vibe, dat Nederlands/Vlaams zorgt ook voor bias. Ik geef het wel een kans. De architectuur en vormgeving die ze gebruiken heeft wel iets.
 
Terug
Bovenaan