TV Arcadia - een van de duurste series in Vlaanderen

Toch weer typisch voor een Vlaamse serie is het beperkte aantal afleveringen waarin ze zoveel mogelijk proberen te steken. Maak toch eens een serie van 14 a 18 episodes en werk de verhaallijnen wat verder uit.
 
Seizoen 1 bekeken via VRTmax

Na de eerste 2 afleveringen had ik niet echt de behoefte om verder te kijken. Mijn vriendin wou wel verder kijken, dus heb ik wel nog mee gekeken. Na een tijdje kwam ik er wel wat meer in. Maar nee, Arcadia groeit zeker niet uit tot een niveau dat kan wedijveren met andere series met gelijkaardige concepten.

De acteerprestaties zijn bij momenten lachwekkend en de schrijfkwaliteit van het scenario laat ook wel serieus te wensen over, teveel personages lijken niet enkel dom, ze maken ook totaal onrealistische beslissingen. Verder zitten er ook wel wat teveel gaten in de logica. Denk dat de ambities eerlijk gezegd ook wel wat te hoog gegrepen waren en er misschien ook teveel budget naar de locaties en VFX gegaan is.

Het lijkt er verder sterk op dat het budget te snel op was. Want seizoen 1 heeft geen einde, maar stopt gewoon midden in het verhaal. Dat er een seizoen 2 aankomt lijkt me dan ook gewoon gepland. Misschien is het al eventueel deels opgenomen?
 
Ik zit nu 4 afleveringen ver maar pffft wat een teleurstelling is dit zeg. Nog 2 te gaan dus ik ga het nog wel uitkijken, maar ik zie dit niet meer goedkomen. Nochtans keek ik hier echt wel naar uit. Jammer, op zich is het een interessant concept (misschien niet bijster origineel, maar kom), maar de uitwerking laat gewoon zwaar te wensen over.

De acteerprestaties zijn bij momenten lachwekkend en de schrijfkwaliteit van het scenario laat ook wel serieus te wensen over, teveel personages lijken niet enkel dom, ze maken ook totaal onrealistische beslissingen. Verder zitten er ook wel wat teveel gaten in de logica. Denk dat de ambities eerlijk gezegd ook wel wat te hoog gegrepen waren en er misschien ook teveel budget naar de locaties en VFX gegaan is.
Dit dus 100%.
 
Ik zit nu 4 afleveringen ver maar pffft wat een teleurstelling is dit zeg. Nog 2 te gaan dus ik ga het nog wel uitkijken, maar ik zie dit niet meer goedkomen. Nochtans keek ik hier echt wel naar uit. Jammer, op zich is het een interessant concept (misschien niet bijster origineel, maar kom), maar de uitwerking laat gewoon zwaar te wensen over.


Dit dus 100%.
Oei zijn het maar 6 afl? Wat een flauwe boel dan 😒
 
Grote flop deze serie, na 5 min al afgehaakt. Men had beter iets gemaakt wat realistisch is en door een breed publiek gedragen wordt.
 
De laatste week kwam Arcadia met kijkcijfers in NL niet eens meer bij de eerste 100 tv shows voor.

de nummer 100 had 266.000 kijkers. https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,w1-0-0-p

Arcadia zit daar dus nog ergens onder.

Bij ons scoren ze een stuk beter: 386.000 kijkers. de laatste keer zondag.

En dan te bedenken dat er in NL drie keer zoveel mensen wonen.
Moet wel gezegd dat ze daar een veel competitiever tv (en streams) markt hebben.
 
Het lijkt erop dat de verplichte verdeling van de rollen en sets tussen landen alweer een The Spiral gevoel geeft:
Als de eerste bekommernis is om procentueel uit te maken hoeveel keer Vlamingen of Nederlanders in beeld komen, lijdt het verhaal er (alweer) onder. Ik denk dat zelfs een budget van 5 miljoen dat niet zou kunnen redden.

Het blijft matig interessant ipv een compleet gedrocht maar denk dat ze in beide landen op 1 miljoen kijkers per aflevering hadden gehoopt.
 
2 afleveringen ver, zeer flauw. Serie komt maar niet op gang en blijft draaien rond de saaie plot van in aflevering 1. Over wat gaat dit nu eigenlijk, zit ik me constant af te vragen?

Gebeurt er eigenlijk nog iets noemenswaardig na E2 of kan ik beter gewoon stoppen?
 
ik heb het toch uitgekeken. wordt nooit echt goed, en de plottwists blijven wat hangen in het stille, maar uiteindelijk cava om de tijd te doden.
het is ook niet gemaakt met 1 seizoen in gedachten, da's duidelijk.

kijk, het gaat dus over die aanslag. de organisatie achter die aanslag wordt pas naar het einde oppervlakkig genoemd, omdat 1 niet-compleet-onbekend personage in die groep zit. op het einde blijkt dan één van de top-functionarissen van Arcadia aan het hoofd ervan te staan, maar die is tot dan nauwelijks in beeld gekomen, en op hét moment supreme komt daar ook niet echt de dreiging uit die bedoeld is op dat moment.

zoals ik al zei: goeie ideeën soms, maar de uitwerking is zo ongedurfd dat het allemaal maar mak blijft.
 
Meestal kijk ik een serie wel uit als ik er aan begonnen ben, maar na aflevering 3 kon ik mijzelf toch niet meer overhalen om nog een aflevering op te zetten. Chapeau voor de mensen die wel de 8 afleveringen gekeken hebben. (Nu weet ik ook dat ik effectief niets gemist heb)
 
Ik heb het ook onlangs uitgekeken, en het wordt wel wat interessanter naar het einde toe. Aflevering 3-4 is zowat het dieptepunt. Maar écht goed wordt het nooit. Gemiste kans
 
Het probleem is dat die verscheidene dochters verschrikkelijk onsympathiek zijn. Hun verhaallijnen zijn ook wat triviaal, groots moet het niet zijn dat iemand weeral de wereld moet redden, maar het leek toch meer filler dan een echt plot.

Persoonlijk vond ik het leuk om het KMSKA te zien als decor maar dat is natuurlijk niet echt dé reden om te kijken.
 
Ik heb het ook onlangs uitgekeken, en het wordt wel wat interessanter naar het einde toe. Aflevering 3-4 is zowat het dieptepunt. Maar écht goed wordt het nooit. Gemiste kans

Hier toch nog verdergekeken en ik vind dat het vanaf 3 thans beter wordt, het saaie wordt wat afgevijld en het wordt wat duidelijker wat er allemaal aan het gebeuren is. Nuja, op wat kleine opbouwingen na, wordth het nooit écht spannend (ik zit aflevering 5 nu) voorlopig. Het moet het meer hebben van mysterie, maar zelfs dat sfeertje kunnen ze niet echt goed op camera capteren vind ik.
 
Terug
Bovenaan