Arc System Works verandert weldra netcode van BlazBlue Cross Tag Battle

De professionele creatievelingen bij Arc System Works hebben de smaak inmiddels te pakken, wat betreft het verfijnen van hun online multiplayer-componenten. Guilty Gear Strive was het startschot (klik hier voor de BeyondGaming-recensie) voor het implementeren van stabiele rollback netcode, nadat ze voordien jarenlang inferieure alternatieven gebruikten voor hun vorige projecten. Zo hanteert het gelicenseerde DNF Duel vanaf het begin alsook dit soort netcode, gaf de Japanse firma toestemming aan een groep ingenieuze fans om de Steam-versie van Guilty Gear XX Accent Core Plus R onder handen te nemen én het ontwikkelingsbedrijf zelve participeerde eveneens in dit soort initiatief voor BlazBlue Centralfiction.

Meer titels staan blijkbaar op het menu, want Arc System Works verklaarde recent dat ze BlazBlue Cross Tag Battle als hun volgende doelwit hebben aangeduid. Vanaf april 2022 mogen zowel de PlayStation 4- als de Steam-versies van dit spel deze noemenswaardige verbetering verwachten, terwijl een testfase voor enkel de Steam-port vanaf 23 februari 2022 start. Nu maar hopen dat Persona 4 Arena Ultimax, Granblue Fantasy Versus en Dragon Ball FighterZ eventueel ook van zo'n behandeling mogen genieten ...

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan