Général Zantas
Well-known member
Sommigen blijven het toch erg lastig hebben om het verschil te begrijpen tussen het niet toepassen van een regel en het verkeerd toepassen van een regel.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn paarse vrienden ook al laaiend aan het roepen dat er nu hopen matchen gaan herspeeld moeten worden. Allè, ik vind nu ook niet dat het per se herspeeld moet worden, maar dit soort situaties komt echt niet zo vaak voor en neen, er gaan geen tientallen matchen opeens herspeeld worden omdat er een penalty niet gefloten wordt.Sommigen blijven het toch erg lastig hebben om het verschil te begrijpen tussen het niet toepassen van een regel en het verkeerd toepassen van een regel.
Maar de impact blijft wel hetzelfde hèSommigen blijven het toch erg lastig hebben om het verschil te begrijpen tussen het niet toepassen van een regel en het verkeerd toepassen van een regel.
Is het een dan per sé erger dan het andere? In beide gevallen werd er een foutieve beslissing genomen en de regels niet correct gevolgd.Sommigen blijven het toch erg lastig hebben om het verschil te begrijpen tussen het niet toepassen van een regel en het verkeerd toepassen van een regel.
Rugby is bij mij het absolute toonbeeld van hoe een goede VAR moet functioneren volgens mij. Dat noemt men TMO.Ik heb het Olympisch kwalificatietoernooi van zowel de Lions als de Panthers gezien en naar hockey kijken is toch echt een verademing qua arbitrage. Respect van iedereen (spelers, staf, supporters, ...) voor de scheidsrechters, en als er eens een speler wat klaagt staat die scheids direct op zijn strepen met een duidelijke uitleg of dreige met een kaart, en druipt de speler snel af. En ik ben ook fan van dat VAR systeem. Zowel de open communicatie tussen scheids en VAR als het feit dat de spelers de video steeds moeten aanvragen als ze ergens niet tevreden mee zijn. Dan merk je ook meteen dat ze twee keer nadenken of ze écht zeker zijn voor ze beginnen klagen.
Twas nu wel voor de bekerGewoon allebei nul punten lijkt me nog het eerlijkste.

Alle twee eruit! En dan club rechtstreeks naar de finale zekerTwas nu wel voor de beker![]()

De impact blijft hetzelfde, maar ergens moet er een grens getrokken worden. Een verkeerde interpretatie of verkeerde beslissing is nog altijd iets anders dan ingrijpen en dan de regels verkeerd toepassen. Dat tweede is ook gewoon beter aantoonbaar.Maar de impact blijft wel hetzelfde hè
En foutieve "beslissing" want niet beslissen is ook beslissen aldus F. Joos
Irrelevant wat jij (of wij) vinden. Wat de regels zeggen is het enige dat telt.Voor mij is dit geen fout nee, misschien te zeer gefocust op de rebound.
Als die bal rechtstreeks binnen gaat moet je die voor mij echt niet laten hernemen voor een speler met 0,0 invloed.
Dus stel hij mist (Schmeichel pakt), Schmeichel lanceert een heel snelle counter met bv Amuzu. 1 op 1 met Morris. Amuzu scoort OF Morris knalt hem onderuit -> rood
Dan moet de VAR dat terugdraaien en vrije trap geven aan Anderlecht want die Union speler die liep te snel in de box![]()
Beiden zijn toch gewoon een "fout tegen het reglement". Of je nu iets niet toepast of verkeerd toepast, in beiden gevallen zijn de verkeerde regels gevolgd. Ik vraag mij echt af hoe je bij het BAS met zulke uitleg weg komt.Sommigen blijven het toch erg lastig hebben om het verschil te begrijpen tussen het niet toepassen van een regel en het verkeerd toepassen van een regel.
De fout van Burgess zou rood geweest zijn als Dolberg niet had doorgestruikeld.Bij die rode kaart van MacAllister vraag ik me af wat het reglement zegt wanneer twee spelers in dezelfde actie als laatste man een fout maken. Want eigenlijk maakt Burgess vlak daarvoor een identieke overtreding maar de scheidsrechter geeft voordeel.
Die weg zijn we nu opgegaan dankzij Genk..Maar men gaat dat toch niet bestraffen bij een bal die direct binnen gaat en die mannen 0,0 invloed hebben erop
Sorry die weg willen we toch niet op hè?
Nee, jij snapt er duidelijk niet veel vanDus Brugge moet nu ook in beroep gaan en dan zou het ook zijn match moeten herspelen, volgens de Genk logica hier.
.Sorry ik werk voor de VAR, moest komen vragen voor een vriend.Nee, jij snapt er duidelijk niet veel van.

Wat een onzin "door Genk". Nee. Door incompetente mensen die zo'n beslissingen/regels maken.Die weg zijn we nu opgegaan dankzij Genk..