Arbitrage

Kan zijn idd, maar zoals hierboven gezegd, dat ze dat dan communiceren.

Ik ben echt grote voorstander om de communicatie tussen ref en VAR, zoals bij het hockey, openbaar te maken. Of zoals in de NFL, waar er bij een flag on the play door de hoofdref wordt uitgelegd wat de fout exact is (niet dat dit bij voetbal altijd moet gebeuren, want daar is de fout vaak duidelijk itt tot in de NFL, maar hier kan dan de scheidsrechter snel even duidelijk maken dat de VAR het wel degelijk een fout vond maar er vlak voordien offside was).
Ik heb het Olympisch kwalificatietoernooi van zowel de Lions als de Panthers gezien en naar hockey kijken is toch echt een verademing qua arbitrage. Respect van iedereen (spelers, staf, supporters, ...) voor de scheidsrechters, en als er eens een speler wat klaagt staat die scheids direct op zijn strepen met een duidelijke uitleg of dreige met een kaart, en druipt de speler snel af. En ik ben ook fan van dat VAR systeem. Zowel de open communicatie tussen scheids en VAR als het feit dat de spelers de video steeds moeten aanvragen als ze ergens niet tevreden mee zijn. Dan merk je ook meteen dat ze twee keer nadenken of ze écht zeker zijn voor ze beginnen klagen.

Het is niet alleen bij ons dat de VAR zwaar de mist ingaat...

Geen penalty oordelen ze... :eek:
Ongelofelijk. Ik dacht eerst nog dat er geen VAR aanwezig was omdat het voor de beker was, maar blijkbaar was die er dus wel...

Bij die rode kaart van MacAllister vraag ik me af wat het reglement zegt wanneer twee spelers in dezelfde actie als laatste man een fout maken. Want eigenlijk maakt Burgess vlak daarvoor een identieke overtreding maar de scheidsrechter geeft voordeel.

En wat zegt het reglement over de union speler die te snel inloopt bij de penalty? 😅

Penal.png.5bd526e441769297ca2e5b704d42e5bf.png

Dat het geen hol uitmaakt omdat de bal rechtstreeks binnen ging 😊

Enkel bij een rebound moet men (in principe) gaan kijken.
Wel knap hoe de RSCA spelers daar ook staan te maffen
Mooi toch van Dreyer dat hij daar moreel steun komt geven.
Dat zijn misschien de huidige instructies waarbij 1 iemand dient te kijken of niemand te snel inloopt; je hebt beter kans om vrije trap te krijgen dan dat die hernomen moet worden.

Bij mijn weten moeten een strafschop hernomen worden als de strafschop wordt gescoord terwijl er iemand van de aanvallende ploeg te vroeg in het strafschopgebied komt.

Uit de officiële regels voor dit seizoen (https://belgianfootball.s3.eu-central-1.amazonaws.com/s3fs-public/voetbalvlaanderen/Scheidsrechter/Spelregels/REGELS+VOETBALSPEL+23-24+-+280923.pdf p. 121):

Indien zich, voordat de bal in het spel is, één van de volgende situaties voordoen:
• de strafschopnemer of een ploegmaat de Regels van het Voetbalspel overtreedt:
- als de bal in het doel gaat, wordt de strafschop hernomen

Bijgevolg werd het doelpunt van Union onterecht goedgekeurd en dient, gezien de uitspraak over Anderlecht-Genk zonet, de wedstrijd te worden herspeeld. Zodat we nog eens gaan verliezen van Union natuurlijk, maar juist is juist.

Laatst bewerkt:

Welke regel beschrijft dat het geen hol uitmaakt omdat die rechtsreeks binnen ging?

Bij mijn weten moeten een strafschop hernomen worden als de strafschop wordt gescoord terwijl er iemand van de aanvallende ploeg te vroeg in het strafschopgebied komt.

Uit de officiële regels voor dit seizoen (https://belgianfootball.s3.eu-central-1.amazonaws.com/s3fs-public/voetbalvlaanderen/Scheidsrechter/Spelregels/REGELS+VOETBALSPEL+23-24+-+280923.pdf p. 121):

Bijgevolg werd het doelpunt van Union onterecht goedgekeurd en dient, gezien de uitspraak over Anderlecht-Genk zonet, de wedstrijd te worden herspeeld. Zodat we nog eens gaan verliezen van Union natuurlijk, maar juist is juist.
Te snel inlopen is geen regel in het voetbalreglement op zich denk ik en dat gaat ook over Voor de bal getrapt is?

Welke regel beschrijft dat het geen hol uitmaakt omdat die rechtsreeks binnen ging?
Welke regel in het voetbalspel beschrijft dat "te snel tussen de lijnen staan" een overtreding is voor de bal getrapt is?
Als ik lees een fout tegen de regels denk ik aan een duw of trekfout 😊

Allè jongens ze kijken zelfs al niet deftig als een bal via de rebound binnen gaat.
Zolang de keeper of penalty nemer geen fout maakt is de trap gewoon geldig.

Huh? Het is toch al jaren zo dat spelers niet te vroeg mogen inlopen tijdens een strafschop? En het halve maantje is ook deel van het strafschopgebied in dit geval.

Huh? Het is toch al jaren zo dat spelers niet te vroeg mogen inlopen tijdens een strafschop? En het halve maantje is ook deel van het strafschopgebied in dit geval.
Maar men gaat dat toch niet bestraffen bij een bal die direct binnen gaat en die mannen 0,0 invloed hebben erop

Sorry die weg willen we toch niet op hè?

Maar men gaat dat toch niet bestraffen bij een bal die direct binnen gaat en die mannen 0,0 invloed hebben erop

Sorry die weg willen we toch niet op hè?
Dat is toch al vaak gebeurd? En welke weg we willen opgaan is in deze irrelevant, het gaat over de huidige regels. De huidige regels zijn (vanuit de IFAB (https://www.theifab.com/laws/latest/the-penalty-kick/#summary-table):
Outcome of the penalty kick

GoalNo Goal
Encroachment by attacking player Penalty is retakenIndirect free kick
Encroachment by defending player GoalPenalty is retaken
Encroachment by defending and attacking player Penalty is retakenPenalty is retaken
Offence by goalkeeperGoal Not saved: penalty is not retaken (unless kicker is clearly impacted)
Saved: penalty is retaken and warning for goalkeeper; caution for any further offence(s)
Goalkeeper and kicker offend at the same time Indirect free kick and caution for kickerIndirect free kick and caution for kicker
Ball kicked backwardsIndirect free kickIndirect free kick
‘Illegal’ feintingIndirect free kick and caution for kickerIndirect free kick and caution for kicker
Wrong kickerIndirect free kick and caution for wrong kickerIndirect free kick and caution for wrong kicker

Welke regel in het voetbalspel beschrijft dat "te snel tussen de lijnen staan" een overtreding is voor de bal getrapt is?
Als ik lees een fout tegen de regels denk ik aan een duw of trekfout 😊

Allè jongens ze kijken zelfs al niet deftig als een bal via de rebound binnen gaat.
Lees jij de regels wel?

"The players other than the kicker and goalkeeper must be:

• at least 9.15 m (10 yds) from the penalty mark
  • behind the penalty mark
  • inside the field of play
  • outside the penalty area"
Daar gaat heel deze saga toch ook gewoon over. Dat er spelers te snel in de 16 zijn? Nu kom jij hier beweren dat dat niet eens een fout is?

Nu begin je ook nog gewoon regels te verzinnen?

Dat is toch al vaak gebeurd? En welke weg we willen opgaan is in deze irrelevant, het gaat over de huidige regels. De huidige regels zijn (vanuit de IFAB (https://www.theifab.com/laws/latest/the-penalty-kick/#summary-table):

+1

Lees jij de regels wel?

"The players other than the kicker and goalkeeper must be:

• at least 9.15 m (10 yds) from the penalty mark
  • behind the penalty mark
  • inside the field of play
  • outside the penalty area"
Daar gaat heel deze saga toch ook gewoon over. Dat er spelers te snel in de 16 zijn? Nu kom jij hier beweren dat dat niet eens een fout is?
Voor mij is dit geen fout nee, misschien te zeer gefocust op de rebound.

Als die bal rechtstreeks binnen gaat moet je die voor mij echt niet laten hernemen voor een speler met 0,0 invloed.

Dus stel hij mist (Schmeichel pakt), Schmeichel lanceert een heel snelle counter met bv Amuzu. 1 op 1 met Morris. Amuzu scoort OF Morris knalt hem onderuit -> rood

Dan moet de VAR dat terugdraaien en vrije trap geven aan Anderlecht want die Union speler die liep te snel in de box 😅

Terug
Bovenaan