Arbitrage

De bal tracht te spelen :laugh: Het is niet omdat je de bal wil spelen dat je geen gele kaart kan geven toch?

Daarnaast lijkt mij het ontnemen van een zekere doelkans altijd een gele kaart waard
eender welke andere overtreding begaat die ingrijpt in of een beloftevolle aanval stopt behalve wanneer de scheidsrechter een strafschop toekent voor een
overtreding waarbij men trachtte de bal te spelen
of in een duel om de bal

Nu kan je er wel over discuteren of Burgess tracht de bal te spelen want hij steekt gewoon blind zijn been naar achter.
Allè uiteraard zal hij proberen de bal nog te raken, maar dat lijkt me bij de meeste overtredingen ook wel de bedoeling.

We willen dat refs voor de microfoon komen... Dat gebeurt dan, en dan wordt het ook weer in het belachelijke getrokken,zucht.

Doe maar verder met al jullie belachelijk/overdreven gezaag op de refs, er komt een dag, als we zo door gaan met die constante druk en fixatie, dat we gaan smeken om er nog (deftige) te hebben, om het voetbal in leven te houden.

En ja, dat wil niet zeggen dat het niet beter moet.
Maar ik vond, zelfs in het stadion, dat Vergote niet zo'n slechte match floot, gewoon jammer dat er zoveel enkel maar naar de ref kijken met een belachelijk gekleurde bril.

Laatst bewerkt:
Komt daar nog eens bij dat er veel geklaagd wordt dat er te snel gefloten wordt en het spel teveel stil ligt, deze scheidsrechter liet deze match gewoon veel toe en dat zag ge ook in zijn manier van fluiten. Dat Burgess wéér geen rode kaart krijgt voelt gevoelsmatig niet juist maar is in het beeld van de match gewoon correct en laat dat trouwens een kwaliteit van Burgess zijn, weten waar de grens ligt zodat hij er niet over gaat.

1:35 a 1:40

Sorry hoor mannen, maar als dit de bal proberen te spelen is? Speel maar eens af op vertraagde weergave: De bal is al voorbij Burgess wanneer hij zijn been uitsteekt om Vetlesen ten val te brengen. En nu niet afkomen met die blauwzwarte gekleurde bril zever, want letterlijk iedereen die niet anti-Brugge is vond dit zondag tijdens de live gewoon een gele kaart waard.

Laatst bewerkt:
"Letterlijk iedereen die niet anti-Brugge is" klinkt heel erg als een blauwzwarte bril zonder het zelf te beseffen ... en dat doet ge dus niet.

Het is verder de bal proberen spelen in de zin van het reglement, dat ge dus na al uw pogingen om te doen alsof ge iets begrijpt nog altijd niet bekeken hebt. Anders had ge daar dit kunnen lezen, net in de sectie waar dit soort situaties beschreven wordt: "Denying a goal or an obvious goal-scoring opportunity (DOGSO) where a player commits an offence against an opponent within their own penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence was an attempt to play the ball or a challenge for the ball; in all other circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.), the offending player must be sent off.

Hier gaat het niet om DOGSO, dus wordt elke straf automatisch een kwalificatie lager. Er is geen holding, pulling, pushing ... zelfs geen no possibility to play the ball omdat dat letterlijk over de fysieke onmogelijkheid gaat om een bal te spelen, zoals een tackle langs achter of iemand in de rug springen. Hier gaat het om een poging om de bal te spelen, zij het een fractie te laat, maar wel nog fysiek mogelijk indien Burgess zijn reflex of poging iets sneller was. "Holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc." verwijst naar het feit dat er slechts één uitkomst is bij dat type interventie: altijd fout omdat ge niet moogt trekken, duwen, en vasthouden . Dat was bij Burgess zijn interventie niet zo ook al was het een fout en duidelijke penalty, en dat zorgt voor de kwalificatie attempt to play the ball. Dit is nooit rechtstreeks rood, dus in combinatie met de gefloten penalty en de niet-eenzijdige uitkomst van zijn tackle, kan dit gewoon geen geel meer zijn.

Perfect beoordeelde fase, regels eveneens perfect toegepast op deze beoordeling zonder hulp van de VAR, persoonlijk uitgelegd voor de camera door iemand die uit zijn verweten ivoren toren komt .... en we krijgen nog steeds dit soort posts van Principal Skinner. "Ben ik misschien fout? Neen, het zijn de spelregels en de anti-Bruggelingen en de herhalingen die niet vertraagd worden en de ...." Het is alsof ge A Few Good Men en twee seizoenen van Suits gekeken hebt, uzelf Vermassen waant, terechtgewezen wordt door rechter Vergoote met genoeg bewijs, en nog steeds zegt "en toch is het zo, beste jury, en iedereen die niet zo denkt is anti-Cruise." Ik wil u hier niet opzettelijk belachelijk maken, maar ge moet duidelijk begrijpen dat gij hier het probleem zijt dus zie ik geen andere manier aangezien gewoon redeneren blijkbaar niet hielp en nog steeds niet helpt. Ge komt dom en onopgeleid over, en weigert uzelf te verbeteren, zelfs niet nadat alle puzzelstukjes u worden aangereikt hiervoor. Integendeel, ge verwijst liever naar andere domoren om te doen alsof ge wel Vermassen zijt. Ik heb ook het gevoel dat ge na bovenstaande nog altijd denkt dat er een gele kaart had moeten getrokken worden. We geraken niet vooruit op deze manier.

Genk-jurist in Tubeke, waar penaltyklacht behandeld wordt: “VAR-communicatie bevestigt ons vermoeden”​

Laat ons hopen dat hij vandaag niet in het latijn begint :)
Intussen toch ook eens een mailtje gestuurd naar de redacties van verschillende mediahuizen en de pro league ivm dat VAR-Protocol. (KBVB of Referee Deparment is geen mail adres van te vinden), benieuwd of daar reactie op komt :D

Dus hier leid ik uit af dat de VAR communicatie aantoont dat de rsca-spelers weldegelijk gezien waren door de VAR maar dat ze dus simpelweg hun eigen regels niet kenden?

... enkel in België zeker?

Ik snap Genk 100% ... het zou maar eens op een punt moeten aankomen om al dan niet PO1 te halen... da's een paar miljoen inkomsten dat je zomaar misloopt, dus als je niets te verliezen hebt door klacht in te dienen en het lijkt dat je kans maakt om gelijk te krijgen...

Dus hier leid ik uit af dat de VAR communicatie aantoont dat de rsca-spelers weldegelijk gezien waren door de VAR maar dat ze dus simpelweg hun eigen regels niet kenden?

... enkel in België zeker?

Ik snap Genk 100% ... het zou maar eens op een punt moeten aankomen om al dan niet PO1 te halen... da's een paar miljoen inkomsten dat je zomaar misloopt, dus als je niets te verliezen hebt door klacht in te dienen en het lijkt dat je kans maakt om gelijk te krijgen...
Update over VAR-situatie in Anderlecht - Genk:

Naam van #Verschaeren of andere speler van #RSCA valt nergens - echt nergens - in communicatie tussen ref en VAR, waardoor niet duidelijk of ze hem/hen wel degelijk gezien hebben.

VAR (Boterberg en assistenten) zijn fase met Verschaeren vergeten te bekijken.
Keken enkel naar #Sor.

Hebben dat fout beoordeeld, wat nu eerder lijkt op een menselijke fout. Of zelfs ís.Zowel VAR als ref hebben met de info die ze hadden het reglement op het eerste gezicht juist toegepast.

Wat dus helemaal correct zou zijn volgens het VAR protocol dat ik hier al postte.
De VAR mag enkel een review vragen voor speler die rechtstreeks invloed heeft op de rebound. Dat reglement verplicht hen niet om andere spelers te bekijken (die geen invloed hebben op die rebound)

@Gavin zat er dan ook meteen boenk op

Wat dus helemaal correct zou zijn volgens het VAR protocol dat ik hier al postte.
De VAR mag enkel een review vragen voor speler die rechtstreeks invloed heeft op de rebound. Dat reglement verplicht hen niet om andere spelers te bekijken (die geen invloed hebben op die rebound)

@Gavin zat er dan ook meteen boenk op

Dat is daar toch helemaal niet uit af te leiden? De tweet zegt enkel dat ze naar Anderlecht spelers zijn "vergeten" te kijken.

Zoals verwacht zullen ze ook nu wel weer wegkomen met "menselijke fout", maar dat heeft op basis van wat die tweet niets te maken met het Var protocol hoor, kan even goed zijn dat ze eigenlijk inderdaad de regels niet kennen en daarom maar enkel naar aanvallende spelers kijken en te snel een conclusie getrokken hebben (maar dat gaat niemand toegeven natuurlijk).

Dat is daar toch helemaal niet uit af te leiden? De tweet zegt enkel dat ze naar Anderlecht spelers zijn "vergeten" te kijken.

Zoals verwacht zullen ze ook nu wel weer wegkomen met "menselijke fout", maar dat heeft op basis van wat die tweet niets te maken met het Var protocol hoor, kan even goed zijn dat ze eigenlijk inderdaad de regels niet kennen en daarom maar enkel naar aanvallende spelers kijken en te snel een conclusie getrokken hebben (maar dat gaat niemand toegeven natuurlijk).
Naam van #Verschaeren of andere speler van #RSCA valt nergens - echt nergens - in communicatie tussen ref en VAR, waardoor niet duidelijk of ze hem/hen wel degelijk gezien hebben.

Dit komt omdat de VAR gewoon niet mag ingrijpen voor deze spelers.. niks te maken met gezien of niet, volgens het VAR protocol mogen zij hier niet voor tussenkomen.

Uiteraard kan het ook wat jij zegt en te snel conclusies getrokken, maar het zou heel straf zijn moest dat dan overlappen met de correcte regels..
Laat ons voor 1x nu eens hopen dat die mannen perfect werk hebben geleverd, en dan mag de hele top van het ref department opstappen na hun veel te snelle tweet over hernemen

Dit komt omdat de VAR gewoon niet mag ingrijpen voor deze spelers.. niks te maken met gezien of niet, volgens het VAR protocol mogen zij hier niet voor tussenkomen.

Uiteraard kan het ook wat jij zegt en te snel conclusies getrokken, maar het zou heel straf zijn moest dat dan overlappen met de correcte regels..
Laat ons voor 1x nu eens hopen dat die mannen perfect werk hebben geleverd, en dan mag de hele top van het ref department opstappen na hun veel te snelle tweet over hernemen

Dat is allemaal een toffe conclusie die jij maakt, en eentje die misschien juist is, maar op basis van die tweet kan je dat dus helemaal niet weten of dat ook echt zo het geval is. Dat is mijn punt.

Maakt allemaal ook niet uit, als die namen niet zijn gevallen lijkt het me duidelijk dat ze kunnen wegkomen met een "menselijke fout", net zoals bij de match van Brugge tegen Mechelen. Genk kan nooit bewijzen dat ze echt de regels niet kenden en daarom enkel Sor hebben gezien. Van herspelen zal dus geen sprake zijn.

Beide advocaten hebben precies een verschillende zitting gevolgd? :unsure:
Inderdaad..

Al denk ik vooral dat de Genk advocaat compleet er naast zit.

“Ze hebben tijdens de zitting ook bevestigd dat ze de situatie van de verdedigende ploeg vergeten te bekijken zijn. Volgens ons is dat een vergissing in de toepassing van de spelregels. Als je vergeet om een reglementair voorschrift te volgen - een fase bekijken -, dan bega je een vergissing in de toepassing van de spelregels.”

Tenzij hij kan aantonen waar dat in de spelregels staat want ja wij lezen iets anders in de regels van de VAR.

Beide advocaten hebben precies een verschillende zitting gevolgd? :unsure:
Die match gaat niet opnieuw gespeeld worden, zal een menselijke fout zijn ( door verscharen niet te zien ) beetje gelijkaardig met de buitenspel fase van kvm -Club waar ze Walsh niet gezien hadden.

Ach er is toch niemand die effectief gelooft dat men deze partij gaat opnieuw spelen? Of wel hebben ze Verschaeren effectief niet gezien en is het een menselijke fout, of wel zullen ze het wel zo communiceren om het op een menselijke fout te doen lijken.

Als je zoiets post mag daar wel een bron bij.
Verboomen zou nadrukkelijk gevraagd hebben aan de VAR of er Anderlecht spelers in de box stonden en de VAR zou die vraag genegeerd hebben :laugh:

Speciaal voor onze mod, VTM NIEUWS.

Laatst bewerkt:
Bij Walsh was het duidelijk niet gezien, maar hier kan je toch niet spreken over niet gezien? Dit is gewoon gezien en onbelangrijk geacht waardoor er natuurlijk geen communicatie over was.

Bij Walsh was het duidelijk niet gezien, maar hier kan je toch niet spreken over niet gezien? Dit is gewoon gezien en onbelangrijk geacht waardoor er natuurlijk geen communicatie over was.

Goh ja tunnelvisie op Sor zeker? Eerst hem gezien en dan gaan inzoomen, 100x gaan checken of die te vroeg weg was. En dan "vergeten kijken naar Anderlecht spelers" zien als menselijke fout zeg maar. Alé dat is hoe ze ermee weg gaan komen natuurlijk, ik stel me er ook zware vragen bij hoe je die andere mannen niet kunt zien als je echt bewust bent van het reglement, en dat Verboomen het wel wist en die er dus blijkbaar naar gevraagd heeft maakt alles nog erger natuurlijk. 1 ding is zeker, die VAR mannen zijn ontzettend onbekwaam.

Terug
Bovenaan