Arbitrage

Zoals ik het gezien heb maken ze een grote fout penal moet hernomen worden dat is zeker, maar voor de rest moet genk naar zichzelf kijken. Paintsill laat zich 20 keer vallen als er niets aan de hand is tja niet verschieten dat hij hier ook niet voor fluit. Los daarvan verdiende genk wel minstens een punt.

In tegenstelling tot statement na match van Club spreekt referee departement nu wel over foutief toepassen van reglement dus idd een scheidsrechterlijke dwaling… herspelen lijkt me enige juiste beslissing
Zal afhangen van de communicatie tussen var en ref. Maar gaan we dat ooit horen ?

In tegenstelling tot statement na match van Club spreekt referee departement nu wel over foutief toepassen van reglement dus idd een scheidsrechterlijke dwaling… herspelen lijkt me enige juiste beslissing
Tenzij dat ze nu gaan zeggen dat ze enkel Sor hebben gezien en alle andere spelers van Anderlecht niet. Dan is het terug een "menselijke fout".
Dat zou heel belachelijk zijn, maar na Mechelen-Brugge zou dat zomaar kunnen.

Nog steeds niet duidelijk zeker?
Nee toch?
De bal heeft de arm nog niet geraakt en Delaney maakt een voorwaartse beweging.

Je moet nog enkele frames voorwaarts.
Tenzij men in de communicatie tussen VAR en ref niet spreekt over de Anderlechtspelers (omdat men ze niet gezien heeft)

Dan is het een menselijke fout blijkbaar

Belachelijk statement van Degryse ook wel.
"De scheidsrechters reageren veel te extreem. Je mag niets meer zeggen of je krijgt een kaart. Ook op dat gebied zijn ze aan het doorslaan. Het Referee Department heeft een probleem met zijn scheidsrechterskorps.”

Gaat dus over Paintsil, Munoz en Vrancken hun kaarten. Voetbal is volgens mij de enige sport waar scheidsrechters zoveel shit over hun krijgen tijdens een match. Waar er belachelijk veel verbale agressie wordt toegelaten. Ik ken werkelijk geen andere sport waar het gezag zo ondermijnt wordt. Zouden nog veel meer kaarten getrokken moeten worden voor zulke dingen.

Volledig akkoord. Dalot pakte vorige week zo terecht rood. Als arbiter heeft gefloten moet je de beslissing respecteren.

Wat is uw punt?
Dat volgens de regels die penalty ook opnieuw genomen moest worden. Tenzij men daar die regel gebruikt die @Gavin hier gepost heeft. Dat men niet kan ingrijpen wanneer de speler geen directe invloed heeft op het al dan niet scoren van de penalty/rebound, maar dan zit je in dezelfde situatie als de fase van gisteren. Wel vreemd dat die regel nog in geen enkel artikel getoond is.

Dat lijkt mij nu wel een precedent dat zeer relevant is. Het moet volgens mij echt niet moeilijk zijn om er zo nog een hele hoop te vinden.

Laatst bewerkt:
Dat herspelen zeg, komt al mijn strot uit om eerlijk te zijn ... als dat gebeurt is dit een precedent dat er voor zal zorgen dat er elke week wel een ploeg met zo'n statement zal komen.
Na KVM-Club heb ik nooit het gevoel gehad van "jank jank, dat kan absoluut niet, dit moeten ze herspelen" - waarschijnlijk ben ik hier te nuchter in, en kan ik dit voldoende relativeren waardoor ik me daar eigenlijk niet gigantisch in opgejaagd heb.

Ja, dit is enorm zuur, ja dit zou niet mogen en er moet alles aan gedaan worden om dit in de toekomst te vermijden want dat is amateuristisch, maar spreken over herspelen, onder voorbehoud, blabla, ... dan stopt dit nooit meer hé.

Volledig akkoord. Dalot pakte vorige week zo terecht rood. Als arbiter heeft gefloten moet je de beslissing respecteren.
Van mij mag je iets zeggen zoals Ashimeru gisteren bv na zijn fout op ElKhanous

Rustig, handen op de rug, luisteren en uitleg vragen.
Maar er zijn er ook nog veel die teveel misbaar maken bij ons.

Niets mis met uitleg vragen, deed ik vroeger ook en werd geapprecieerd door de arbiter

Idd, verschrikkelijk gewoon.
Dat en ostentatief voor de bal gaan staan om een (snelle) vrije trap te verhinderen ... tegen RWDM hadden wij het weer voor, ergens net voor de middenlijn en fout, wij willen hernemen en één van RWDM blijft een meter voor de bal staan ... Uiteindelijk gaat de scheids na 10-tal seconden gaan vragen aan de speler om afstand te nemen zonder zelfs maar een uitbrander hé. Betekent dus dat je dit gewoon mag/kan doen en er nog bij winnen ook, komaan zeg :laugh:

Idd, verschrikkelijk gewoon.
Dat en ostentatief voor de bal gaan staan om een (snelle) vrije trap te verhinderen ... tegen RWDM hadden wij het weer voor, ergens net voor de middenlijn en fout, wij willen hernemen en één van RWDM blijft een meter voor de bal staan ... Uiteindelijk gaat de scheids na 10-tal seconden gaan vragen aan de speler om afstand te nemen zonder zelfs maar een uitbrander hé. Betekent dus dat je dit gewoon mag/kan doen en er nog bij winnen ook, komaan zeg :laugh:
Als aanvallende speler gewoon de bal er tegen trappen.
Mja het is al ver gekomen dat men het heft in eigen handen moet nemen omdat de refs het reglement niet (zeker niet consequent) toepassen in zo'n situaties.

“Het OSV is diep teleurgesteld en boos over de recente gebeurtenissen tijdens de wedstrijd tussen Anderlecht en KRC Genk, die wederom getekend werd door controversiële beslissingen van scheidsrechters en de VAR”, klinkt het.

“Het is niet de eerste keer dit seizoen dat een voetbalmatch wordt beïnvloed door arbitrale fouten, en het OSV is vastberaden om deze trend een halt toe te roepen. De vele duizenden voetbalsupporters die wekelijks hun club steunen, zowel in het stadion als voor de televisie, worden beroofd van het plezier dat zij verdienen.”

“Wij roepen de Belgische Voetbalbond op om krachtig op te treden en dit blunderboek met te veel hoofdstukken onmiddellijk te sluiten. Het OSV verwacht duidelijke actie om de integriteit van het spel te herstellen en de aandacht te verschuiven van scheidsrechters naar het spel zelf en de beleving rondom het veld.”

“Het OSV zal ook de Belgian Supporters aanspreken om gezamenlijk op te komen tegen deze misstanden. Het is van cruciaal belang dat deze kwestie, die het plezier van de supporters ondermijnt, boven clubbelangen wordt geplaatst. De roep om gerechtigheid en consistentie in de besluitvorming is niet alleen van toepassing op deze specifieke wedstrijd, maar op het gehele voetballandschap.”

“Wat de wedstrijd van gisteren betreft verlangt het OSV van KRC Genk een duidelijke actie. De feiten zijn helder, de regels zijn duidelijk, en er zijn precedenten. Daarom pleiten wij voor het herspelen van de wedstrijd om recht te doen aan de sport en de supporters die het hart vormen van het Belgische voetbal.”

We roepen op om te stoppen met zagen en zeiken over de refs. Om dan 3 alinea's niets anders te doen (wel te zien vanwaar Courtois het heeft..)

Er zijn precedenten.. zoals deze die Jarvis hier poste ofwa? 😅

Dat volgens de regels die penalty ook opnieuw genomen moest worden. Tenzij men daar die regel gebruikt die @Gavin hier gepost heeft. Dat men niet kan ingrijpen wanneer de speler geen directe invloed heeft op het al dan niet scoren van de penalty/rebound, maar dan zit je in dezelfde situatie als de fase van gisteren. Wel vreemd dat die regel nog in geen enkel artikel getoond is.

Dat lijkt mij nu wel een precedent dat zeer relevant is. Het moet volgens mij echt niet moeilijk zijn om er zo nog een hele hoop te vinden.
Heb je de Fase eigenlijk wel gezien?
De penalty die jij aanhaalt van ohl-genk (1 jaar geleden 🤦‍♂️) moet op basis van dit beeld inderdaad hernomen worden, zoals 95% van de penaltys..
Maar gisteren is de penalty helemaal niet hernomen, Anderlecht heeft er een vrije trap voor gekregen terwijl hun spelers evenzeer te vroeg in de baklijn stonden.
De regels zeggen dan dat de penalty hernomen moet worden, als ze hem niet moesten hernemen ging er van Genk niemand klagen hoor aangezien de bal uiteindelijk gewoon binnen is.

Heb je de Fase eigenlijk wel gezien?
De penalty die jij aanhaalt van ohl-genk (1 jaar geleden 🤦‍♂️) moet op basis van dit beeld inderdaad hernomen worden, zoals 95% van de penaltys..
Maar gisteren is de penalty helemaal niet hernomen, Anderlecht heeft er een vrije trap voor gekregen terwijl hun spelers evenzeer te vroeg in de baklijn stonden.
De regels zeggen dan dat de penalty hernomen moet worden, als ze hem niet moesten hernemen ging er van Genk niemand klagen hoor aangezien de bal uiteindelijk gewoon binnen is.
Ik haal niks aan. Jij vraagt "wat is het punt" en ik antwoord daar gewoon op. Die fase is hier ook gewoon te zien:
Het maakt ook niet uit dat dat een fase is van 1 jaar geleden. Die regels zijn niet veranderd. Op sporza wordt er zelfs terug gegaan naar een wedstrijd in 92' :laugh: .
Het feit is gewoon dat er in die wedstrijd, volgens de regels, ook een fout gemaakt is. De penalty had hernomen moeten worden en is niet gebeurd. Die match is ook niet herspeeld. Het geeft gewoon aan dat er weinig rekening wordt gehouden met die regel als er geen directe invloed is in het spel.

En deze foto is weer niet scherp genoeg zeker? Zo kunnen we bezig blijven he 😂.
Inderdaad.
We mogen ook bezig blijven aangezien het 100% clear en obvious moet zijn.

Al was het voor mij in 1e instantie ook wel penalty hoor, heb ik hier zelfs nog gepost 😅

Wel weer beschamend dat ge daar als ref dus met uw neus opstaat en een vrij zicht hebt.

Terug
Bovenaan