Aquaria

Heel mooi, wel spijtig van die lelijke filterbuis.
Kan je die niet wat verstoppen met planten ofzo?

Ik denk dat mijn maanvissen eitjes hebben gelegd. Eerste keer in 2 jaar.
Ben benieuwd hoeveel visjes er gaan uitkomen en het gaan overleven. 🙈
Normaal verversen we wekelijks wat water, gewoon blijven doen of even mee wachten?

Ik denk dat mijn maanvissen eitjes hebben gelegd. Eerste keer in 2 jaar.
Ben benieuwd hoeveel visjes er gaan uitkomen en het gaan overleven. 🙈
Normaal verversen we wekelijks wat water, gewoon blijven doen of even mee wachten?
Komen na een paar dagen al uit, dus waterwissel moet je niet te lang uitstellen.
En als je het toch doet, kan het niet veel kwaad zolang de eitjes onder water blijven.

Beetje vreemde vraag hier.

Ik heb een Waterbox 50.3 AIO, geweldige tank maar heb geen onderkast.
Losse onderkast is onvindbaar geworden en wil graag de originele.

Heb ergens nog een volledige 50.3 met onderkast gevonden. Potentieel iemand interesse om een nieuwe waterbox 50.3 aan discountje te krijgen?
Koop ik die set nog is compleet.

Betreft deze tank: https://coralandfishstore.nl/zeeaqu...9esP-xIwjazCdDwdd1kUMgLq3ahRur9xoChQoQAvD_BwE

Sta eventueel ook open voor verkoop van de mijne tweedehands dan als iemand liever zo een deal zou maken.

Kan het maar vragen :crazy:

Ik heb eens een mannetje en vrouwtje meegebracht van dit :

Nu zijn het duo er ondertussen al 20 geworden denk ik. Die kweken dat het niet normaal is. Al de rest in mijn bak laat de kleintjes precies ook ongemoeid. Nu is de vraag : wat doen jullie met visjes waar je niet veel mee bent. Ik heb maar een 60 liter bak, zoetwater. En ga naar 50 bewoners, wat me veel te veel lijkt

Ik heb eens een mannetje en vrouwtje meegebracht van dit :

Nu zijn het duo er ondertussen al 20 geworden denk ik. Die kweken dat het niet normaal is. Al de rest in mijn bak laat de kleintjes precies ook ongemoeid. Nu is de vraag : wat doen jullie met visjes waar je niet veel mee bent. Ik heb maar een 60 liter bak, zoetwater. En ga naar 50 bewoners, wat me veel te veel lijkt
Ik heb overlaatst een ad op 2dehand gezet, omdat ik belachelijk veel harnasmeervallen, dat kweekt als zot bij mij.

Er is toen iemand omgekomen, en had voorgesteld om wat guppies en neons in ruil te geven, allemaal ok dacht ik.
Paar dagen erna, plots al mijn zalmkes vol witte stippen, heb nog een behandeling gestart, maar het was te laat.

Resultaat, 5 zalmkes dood, 6 neons dood. Les geleerd dus, weggeven ok, maar ruilen doe ik niet meer

Maar dat was nie de vraag hé 😅 Ad op 2de hands zetten, en weggeven, normaal komt daar snel reactie op.

Dit weekend bak eindelijk klaar gezet voor aan te planten. Tank is maandje in dark start geweest maar het hout was losgekomen. Dan maar in een aparte bak gestoken met een dompelaar van 2000 watt voor tannins eruit te krijgen en het sneller te doen zinken.

85-EA9020-A246-4-AA6-A352-DA29-FA9-C6786.jpg

Heb auto waterchange op de tank maar voor groot volume dan toch maar dompelaar erin.

IMG-7989.jpg

Big mess

IMG-8007.jpg

Result na wat opklaren. Had nog wat Amazonia v2 extra toegevoegd dus nog ff mini cycle maar zal op een weekje wel in orde zijn!

Chiller geinstalleerd op de grote freshwater. Kreeg temperatuur niet onder controle en heb liever toch wat set and forget wegens te weinig tijd om zo een zaken te micro managen.

729325208_27609077375382772_7221061284575995662_n.jpg

Tank is momenteel bevolkt door:
- Snow White Amano's
- Nannostomus Amaya SP. (zeldzamere rakkers maar prachtige visjes, wel duur)
- Neon Gold Tetra's
- Corydora Julii's

Komen nog 80-tal neon green tetra's voor een grote school en dan 25-tal super blue emperors.

Tank runt met dual canister, auto-topoff, dosing pumps, inline CO2 injectie, gyre voor co2 te helpen circuleren, 2 chihiros wrgb universal lampen en een ingebouwde auto water change.
Stevig werkje al geweest voor op punt te krijgen :)

Bakje van die shrimp foto hierboven doet het ook goed maar moet ik nog eens wat liefde geven.
727970109_27613255548298288_2734419655457631404_n.jpg

Laatst bewerkt:
Gisteren finale introductie gedaan van nog 50 neon green tetra's en royal emperor tetra's.

Bakje bruist intussen goed van het leven :)

Hier draaien we ondertussen 13 jaar.
Zomer is altijd wat minder animo maar eens de dagen korter worden richting herfst/winter zijn we er supergelukkig mee
IMG-9617.jpg

Mooie scape! Hoe groot is dit aquarium en welke technieken heb je er allemaal op zitten?
Hier voorlopig geen aquarium, met de verhuis beslist om alles weg te doen. Eerst zien hoe we de rest van de woonkamer willen inrichten om dan eentje op maat te integreren in de woonkamer.

Mooie scape! Hoe groot is dit aquarium en welke technieken heb je er allemaal op zitten?
Hier voorlopig geen aquarium, met de verhuis beslist om alles weg te doen. Eerst zien hoe we de rest van de woonkamer willen inrichten om dan eentje op maat te integreren in de woonkamer.

De bak is een Incpiria 430, dus 430 liter display.

Stevig lijstje wel :crazy:

Here goes:
  • Oase Biomaster 850 v2 canister met heater - gekoppeld aan bottom intake en spraybar voor surface agitatie. Deze heeft prefilter dus daarom bodem intake daar die het meeste gunk opzuigen. Makkelijk qua onderhoud.
  • Eheim Professional 5e 600T canister (ook heater) - met surface skimmer intake en lily pipe, deze doet ook de CO2 via inline diffuser
  • AI Orbit 2 Gyre (zuigt co2 bellen aan van de overkant van de bak en duwt ze terug naar beneden voor goede CO2 distributie)
  • Eheim Clima Control+ S (chiller die ook kan verwarmen, beetje overkill redundantie haha)
  • Chihiros inline CO2 diffuser (ik had een aquamedic CO2 reactor maar deze lekt als een zeef, nog steeds op zoek naar een beter alternatief maar moeilijk te vinden. Die CO2 reactor van Sera wil ik niet, plastic rommel, betrouw ik niet)
  • 2 x Chihiros Universal WRGB 1200
  • Chihiros Doser 4 Pumps (APT3 micro/macro, chelated iron, potassium en initieel easylife carbo maar is niet meer noodzakelijk dus die is momenteel vrij)
  • Chihiros Mixing Station (mixt de doseerflessen altijd voor ze gedosed worden)
  • Chihiros CO2 Pro regulator
  • Autoaqua Smart AWC 2 Duo (doet automatische waterwissels en stuurt een auto topoff aan in de bak)
  • 60L auto topoff reservoir in de bak rechtsonder achter de doser en CO2 fles
Paar leuke setup zaken die ik gedaan heb:
  1. Verschillende lichteisen voor en achter in de bak, dus de lichten runnen op verschillende intensiteiten om die reden.
  2. De Eheim canister die CO2 doet heeft een DC pomp (zoals vaak bij reefs). Bij lights out gaat die flowrate naar beneden evenals voor de gyre, zo wordt de stroming meer rustig zodat de vissen in 'nachtmodus' kunnen gaan.
  3. Zit ook een seneye computer in de bak gekoppeld met wifi. Geeft toch wat feedback als er iets mis zou gaan met de bak.
  4. Lekdetectie via seneye
  5. Failsafe voor ATO: extra failsafe dat de Smart AWC2 die topoff doet ook uitschakelt van stroom als er bv door een issue water uit de ato zou blijven stromen naar de bak, dat hij niet verder overloopt.
  6. Bak runt op rodi water met equilibrium. Ik run dus Kh van 0.

Die Eheim bakken zijn gebouwd als tanks maar zijn eigenlijk als een soort van premium Rio of Jewel tank te bekijken. Equipment is meer voor die open top highend scaperbakken maar heb het toch kunnen doen werken in die bak aangezien ik die nog staan had. Best tevreden met het resultaat. Die interne chimney links achter in de bak verstopt mooi al het materiaal.

(Fun fact: 16 stopcontacten in gebruik :laugh:)

Maar een 'klein beetje' overkill.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan