Laptop Desktop Apple Silicon (M1/Pro/Max/Ultra/M2)

Nieuwe MacBook Air M2 15 inch: vanaf 1599
MacBook Air M2 13 inch: nu vanaf 1299 (en interessante refurbished prijs, gedaald naar 1099)
MacBook Air M1 13 inch: vanaf 1219

De MacBook Air M2 13 inch is zeker interessanter geworden qua prijs.
 
Heb een MB pro van 2016 maar de batterij heeft nu de geest gegeven. Is nu een vaste laptop geworden, valt uit van zodra die niet meer in het stopcontact zit. Vandaag naar de officiële winkel geweest maar ze vervangen deze niet meer wegens de oudheid van het model…

Nu is de vraag wat te doen. Deze wordt vooral gebruikt voor internet en office dus een nieuwe MB pro lijkt me overkill. Ofwel een nieuwe air kopen maar welke chip? Maar aangezien de laptop zelf nog goed werkt is een nieuwe batterij ook een optie. Waar zou je dit alsnog kunnen laten vervangen of gaat het de prijs niet waard zijn.
 
Heb een MB pro van 2016 maar de batterij heeft nu de geest gegeven. Is nu een vaste laptop geworden, valt uit van zodra die niet meer in het stopcontact zit. Vandaag naar de officiële winkel geweest maar ze vervangen deze niet meer wegens de oudheid van het model…

Nu is de vraag wat te doen. Deze wordt vooral gebruikt voor internet en office dus een nieuwe MB pro lijkt me overkill. Ofwel een nieuwe air kopen maar welke chip? Maar aangezien de laptop zelf nog goed werkt is een nieuwe batterij ook een optie. Waar zou je dit alsnog kunnen laten vervangen of gaat het de prijs niet waard zijn.
Aan een Intel MB van bijna 8 jaar oud nog kosten maken is weggegooid geld, aan je vraag te zien lijkt het dat je zelf de, wat moeilijkere vervanging van de batterij, niet zelf gaat kunnen doen.
Laten doen gaat al snel een paar honderd euro kosten, tenzij je in je vriendenkring een handige harry hebt. De batterij zelf is niet zo héél duur, maar toch al snel 100 Euro.

Aangezien je een Air zou overwegen vermoed ik dat je Pro nu een 13" is?
Een basis MB Air met M1 chip, welke een heel pak sneller is dan jouw oud toestel en meer dan voldoende is voor waar jij je toestel wil voor gebruiken kost 1000 euro nieuw, en kan tweedehands voor tussen 600 en 800 euro gevonden worden.

M2 of M3 is gewoon overkill voor wat je ermee wil doen.

Moest je 2de hands kopen, héél goed opletten dat het toestel niet meer aan een iCloud gekoppeld is, Apple's activatieslot maakt je toestel in een dure baksteen als de verkoper niet wil meewerken!
 
Heb een MB pro van 2016 maar de batterij heeft nu de geest gegeven. Is nu een vaste laptop geworden, valt uit van zodra die niet meer in het stopcontact zit. Vandaag naar de officiële winkel geweest maar ze vervangen deze niet meer wegens de oudheid van het model…

Nu is de vraag wat te doen. Deze wordt vooral gebruikt voor internet en office dus een nieuwe MB pro lijkt me overkill. Ofwel een nieuwe air kopen maar welke chip? Maar aangezien de laptop zelf nog goed werkt is een nieuwe batterij ook een optie. Waar zou je dit alsnog kunnen laten vervangen of gaat het de prijs niet waard zijn.
Collega van mij repareert laptops/smartphones.
Komt op 150 euro. Indien interesse geef ik de gegevens door.
 
Collega van mij repareert laptops/smartphones.
Komt op 150 euro. Indien interesse geef ik de gegevens door.

Zelf doen is idd geen optie. Heb ondertussen een nieuwe Air gekocht. Maar de Pro wil ik nog steeds laten maken als de prijs meevalt. Je mag mij zijn gegevens bezorgen.
 
Terug
Bovenaan