Andermans zaken: seizoen 2026

Beetje vreemde aflevering inderdaad. Zelfs een zwemshortenkraam op een naaktstrand had meer succes op slagen.

Ik heb het begin niet gevolgd: zijn dat leningen in België? Huurde ze het pand?
Bij ons draait elke nieuwe cremerie gelijk niets. Zelfs de kwalitatief iets mindere lijken goed te doen te hebben. Er komen er ook altijd maar bij precies. Gek om het dan in een bergdorp in Kreta te beginnen.
Ik denk dat er niet duidelijk gezegd is waar die leningen vandaan kwamen en volgens mij is er ook niet expliciet gezegd of ze huurde of eigenaar was.
Ik vond dit alleszins een zeer pijnlijke aflevering. Als die haar zaak opent in gelijk welke kleine centrum-stad of zelfs een groot dorp hier in België is dat een instant-succes, maar dit? Wat denken die banken eigenlijk als ze zo'n leningen uitschrijven?

Gemiste kans voor Annemie Struyf wel... dit leek mij een perfect entry point voor een reeks in Griekenland. :tongue:

Gemiste kans voor Annemie Struyf wel... dit leek mij een perfect entry point voor een reeks in Griekenland. :tongue:

Misschien voor volgend seizoen een duo-presentatie :p .
Waarbij Annemie de openingsinterviews doet
Zou helemaal passen in de cult-status van Annemie en ik zie ze het zo al zeggen:
"is dat niet enorm vermoeiend iedere dag heel hard werken en er niets aan over houden"
"moet toch lastig zijn nooit tijd hebben voor je gezin"

Waarbij Kamal dan de reddende engel komt spelen.

Ik denk dat er niet duidelijk gezegd is waar die leningen vandaan kwamen en volgens mij is er ook niet expliciet gezegd of ze huurde of eigenaar was.
Ik vond dit alleszins een zeer pijnlijke aflevering. Als die haar zaak opent in gelijk welke kleine centrum-stad of zelfs een groot dorp hier in België is dat een instant-succes, maar dit? Wat denken die banken eigenlijk als ze zo'n leningen uitschrijven?

Zou wel echt een goeie reeks zijn voor Annemie. Elke aflevering een nieuwe emotionele moordpoging.

Vond het vooral zeer pijnlijk op het moment waar ze terug kwam van het strand en zei dat ze 15 ijsjes verkocht had. 15 ijsjes. Ijsjes.

Spijtig, maar dit project had geen schijn van kans, misdadig dat de bank(en) dit toegelaten hebben.
Een nuchter denkende mens loopt in januari een uurke rond in Spili , gaat op een terras zitten en telt de passage, leest dat er daar 706 inwoners zijn en weet genoeg. Maar als het hart overneemt i.p.v. de ratio krijg je dit. Kamal heeft de rest een beetje onder het tapijt geveegd maar de gevolgen van haar BEIDE faillissementen zijn niet (bijv : zwarte lijst) min, de schulden zijn ook niet weg en zal ze nog jaren meezeulen!

Laatst bewerkt:
Ik vond anders wel dat heel haar concept wel tot in de puntjes klopte. Ze had een kei schone zaak, een schone ijskar, een schone camionette, schone branding, zag er uit als kei lekker ijs, allemaal artisanaal gemaakt, 16-18u fakken per dag dus aan inzet lag het ook niet, sympathieke madam, de taal geleerd... allez. Ik gunde het haar écht van harte dat het zou slagen op de een of andere manier, maar het sloeg inderdaad op niet veel om op die plek zo'n zaak neer te poten. Echt spijtig.

Ik gunde het haar van harte want ik denk dat ze echt gezwoegd heeft om de zaak levensvatbaar te maken . . .

Ik vond anders wel dat heel haar concept wel tot in de puntjes klopte. Ze had een kei schone zaak, een schone ijskar, een schone camionette, schone branding, zag er uit als kei lekker ijs, allemaal artisanaal gemaakt, 16-18u fakken per dag dus aan inzet lag het ook niet, sympathieke madam, de taal geleerd... allez. Ik gunde het haar écht van harte dat het zou slagen op de een of andere manier, maar het sloeg inderdaad op niet veel om op die plek zo'n zaak neer te poten. Echt spijtig.

Idem. Volgens mij zou die vrouw hier in België mits de juiste locatie op een goudmijn zitten. En misschien ginder ook wel. Zonde!

Aan de inzet ontbrak het inderdaad niet. Alleen zie je vaak dat het financiële kant vaak heel naïef wordt over nagedacht. Leek me ook veel te veel geïnvesteerd te hebben. Bovendien heb je op die toeristische bestemming, vaak echt wel gigantische concurrentie, zie je de locals uiteindelijk niet staan (leek zich ook uitsluitend toe te spitsen op de toeristen, gezien oa de Engelstalige menu's), het lag nu niet op een aantrekkelijke locatie enz.

Maar als het hart overneemt i.p.v. de ratio krijg je dit. Kamal heeft de rest een beetje onder het tapijt geveegd maar de gevolgen van haar BEIDE faillissementen zijn niet (bijv : zwarte lijst) min, de schulden zijn ook niet weg en zal ze nog jaren meezeulen!
Wat zijn de gevolgen eigenlijk van een faillisement? Weet je daar iets over? Hier hoor je constant verhalen van aannemers die zich failliet laten en de maand nadien opnieuw actief zijn.

Wat zijn de gevolgen eigenlijk van een faillissement? Weet je daar iets over? Hier hoor je constant verhalen van aannemers die zich failliet laten en de maand nadien opnieuw actief zijn.
Hangt er vanaf welk faillissement? Is zo uitgebreid dat het niet zo maar in 1 2 3 neer te schrijven is? Je zal toch een basis (recht) moeten hebben maar daar bestaat genoeg lectuur over. . . en dan weten we nog niet hoe dit alles zich van Belgische wetten vertaalt naar Grieks recht.

• Hier hoor je constant verhalen van aannemers die zich failliet laten en de maand nadien opnieuw actief zijn.
Dat kan: de BV (BV = besloten vennootschap en is een rechtspersoon) gaat failliet en men richt inderdaad een nieuwe op of deze BV is reeds opgericht en men doet verder met bestaande reeds opgerichte BV of een nieuwe . . .

In sommige bedrijven (vooral in NL zéér populair) is het zo dat er een holding is waaronder verschillende BV's vallen van dat bedrijf, de BV machines, de BV personeel, de BV gebouwen etc . . . ontslag of uitbetalen personeel bij ontslag waarbij er misschien 100K moet opgehoest worden, NO WAY: de BV personeel gaat in faling, niemand krijgt iets want de BV personeel bezit niets, men richt de dag erop een nieuwe BV werkvolk op en doet verder. . .

In het geval van het IJssalon is het vermoedelijk:
Eenmanszaak → jij = zaak → volledig privé risico aansprakelijk dit komt neer op :
  • Alle schulden van je zaak = jouw privé-schulden
  • Schuldeisers kunnen: je privérekening aanspreken, je auto, spaargeld, jouw huis, inboedel (privé en zaak) in beslag nemen en laten verkopen
  • Je volledige vermogen zit dus in het risico
Alleen een . . . . . . . neemt dit risico nog. . . .

De rest laat ik aan de juristen, advocaten, rechters etc...

Hangt er vanaf welk faillissement? Is zo uitgebreid dat het niet zo maar in 1 2 3 neer te schrijven is? Je zal toch een basis (recht) moeten hebben maar daar bestaat genoeg lectuur over. . . en dan weten we nog niet hoe dit alles zich van Belgische wetten vertaalt naar Grieks recht.

• Hier hoor je constant verhalen van aannemers die zich failliet laten en de maand nadien opnieuw actief zijn.
Dat kan: de BV (BV = besloten vennootschap en is een rechtspersoon) gaat failliet en men richt inderdaad een nieuwe op of deze BV is reeds opgericht en men doet verder met bestaande reeds opgerichte BV of een nieuwe . . .

In sommige bedrijven (vooral in NL zéér populair) is het zo dat er een holding is waaronder verschillende BV's vallen van dat bedrijf, de BV machines, de BV personeel, de BV gebouwen etc . . . ontslag of uitbetalen personeel bij ontslag waarbij er misschien 100K moet opgehoest worden, NO WAY: de BV personeel gaat in faling, niemand krijgt iets want de BV personeel bezit niets, men richt de dag erop een nieuwe BV werkvolk op en doet verder. . .

Eenmanszaak → jij = zaak → volledig privé risico aansprakelijk dit komt neer op :
  • Schuldeisers kunnen: je privérekening aanspreken, je auto, spaargeld, jouw huis, inboedel (privé en zaak) in beslag nemen en laten verkopen

Ze heeft die ijswinkel in Griekenland via een Belgische vennootschap (haar eigen naam btw) opgericht en is sinds juni 2025 failliet.
Welke bank hier in België geeft haar dan een lening (stel ik me toch ook vragen bij).

Met haar vennootschap zal het allemaal wel goed meevallen dat faillissement

Tarra haar concept is van de grond, na meer dan 50k hulp aan professionele begeleiding. Maar ik gun het haar, zag er een schatje uit. Alleen is ondernemen iets anders dan goed zijn voor de medemens. Dat laatste doe je met een vzw.

Juist gekeken, ik had direct een naam zonder dat er een marketingbureau aan te pas komt. Katrien en kaas= Bij Kaastrien.
Ik was aan het hopen op "Kaastrien". Woordspeling op Katrien. Ik zou binnen gaan dan. :unsure:

Om dan een marketingbureau in te huren wiens eerste voorstel "Katriens Kaasboetiek" was. Gelukkig had ze daar haar veto tegen gesteld.
Een geniale ingeving, al zeg ik het zelf!

Dat marketingbureau bij de boulder-opdracht leverde fantastisch werk, maar alweer is gebleken dat marketing niet per sé leidt tot meer sales. Ik ben al blij dat die persoon geen 50k spendeerde aan zo'n bedrijf. Wel leuk natuurlijk voor hem dat dit allemaal gesponsord werd door het programma. Of hoe werkt dat eigenlijk? Die mannen gaan toch geen logo's en flyers en affiches ontwerpen voor niets? Alles werd ook gedrukt en ze spraken ook over online advertenties dus dat kost toch allemaal geld?

Dat marketingbureau bij de boulder-opdracht leverde fantastisch werk, maar alweer is gebleken dat marketing niet per sé leidt tot meer sales. Ik ben al blij dat die persoon geen 50k spendeerde aan zo'n bedrijf. Wel leuk natuurlijk voor hem dat dit allemaal gesponsord werd door het programma. Of hoe werkt dat eigenlijk? Die mannen gaan toch geen logo's en flyers en affiches ontwerpen voor niets? Alles werd ook gedrukt en ze spraken ook over online advertenties dus dat kost toch allemaal geld?
ik vrees dat jij en ik dat als belastingbetaler aan het sponsoren zijn aangezien het vrt is.

Dat marketingbedrijf krijgt natuurlijk superpromo in primetime, een echte reclamespot/advertorial waar de VRT niet of niet veel voor zal betalen gok ik?

Terug
Bovenaan