AMEX

ah bummer, ik dacht het dan wel overal werkte via Google Wallet/Apple Pay
Niet voor betalingen in de winkel, maar wel online, je kan je Belgische Amex koppelen aan je paypal, dat opent wel een hoop mogelijkheden, bivoorbeeld Coolblue accepteert geen Amex maar wel Paypal.
Werkt perfect via die omweg!

Het ding is niet echt praktisch voor dagdagelijks leven, je doet er ook geen voordeel aan op die manier, het is voor de reizigers interessant...
Wat niet wegneemt dat ik probeer waar mogelijk via Amex te betalen, Carrefour, Delhaize etc.

En ik heb zeer zeker nog niet gekozen of beslist hoor! Het is en blijft een zeer stevige prijs voor luxe, zelfs al is het bijna taylor made voor mijn profiel!
Hmmm...
Gisteren een stukje gaan eten met de enige persoon die ik ken die zelf een Centurion heeft. En die zelfs aan het overwegen is om terug naar Platinum te gaan omdat door veranderende werkomstandigheden de USA reizen in aantal verminderen (alle reizen eigenlijk).

Alles eens samen met hem wat overlopen betreffende mijn uitgavenpatroon/eventuele verwachtingen, en ik begin nu toch wat te tilten naar de uitnodiging te aanvaarden, beetje op zijn aangeven.

Moesten er mensen zijn met hetzelfde dilemma, hieronder de motivaties om (eventueel) toch in te gaan op dat pokkedure aanbod:

• Ten eerste, het mag geen financiele afweging zijn, als je gaat kijken naar de prijs en dat probeert om te zetten naar financieel voordeel dat je met de kaart kan halen, dan doe je het beter niet. Blijf dan bij je 65€/maand Platinum, is ook écht wel een goede kaart voor de veelvuldige reiziger. Je doet geen financieel profijt aan de Centurion, toch hier niet. Als je Amerikaan bent en gaat fitnessen in een Equinox gym, ander verhaal, dan heb je al gelijk 80% van de jaarlijks kost terug!
  • Ook de persoonlijke "concierge" is wat verwaterd, het is nu een team dat je noden probeert te beheppen in plaats van een persoon die je bij naam kent. Neemt niet weg dat ze nog steeds dingen kunnen regelen, net zoals de vorige jaren heeft mijn vriend enkele weken terug ze even gebeld om een Tomorrowland ticket te regelen, was net zoals de vorige jaren op 123 geregeld. Let wel, je betaalt ervoor hé, niet dat je dat gratis krijgt! Ook niet de goedkoopste ticketten.
  • Het zit hem voor mij (en voor hem) in dat reizen. De kaart opent deuren in hotels, zeker als in de luxe kamers verblijft. Early check in, late check out, upgrades. Er is volgens hem een substantieel verschil tegen de Platinum kaart, de grote ketens wereldwijd springen voor Centurion kaart houders (via het Amex Experiences platform).
    Weerom, enkel in de hogere klasses.
    Ik heb het geluk (heel) veel naar Azië te moeten gaan, waar de korte verblijven in top hotels door mijn klanten vergoed worden. Ik betaal ze via Amex en recupereer via expense notes. Ik zou zlf nooit zulke hotels nemen, maar het type klant waar we voor werken pushed ons daar naartoe, en betaalt ervoor. Dan spreken we over kamers pakweg tussen 600 en 1500€/nacht.
    Dan wordt je ook plots, zonder extra kost, met een RR opgehaald op de luchthaven als je een Centurion hebt.
    Voorbeeldje, met de Marriot Bonvoy Titanium elite die je met je Centurion krijgt, heb je ongelimiteerd toegang to de lounge in hun hotels.
    Dat is luchthaven stijl free booze en food. En bij Marriott is dat niet echt budget buffet maar deftige shit. Als dat je ding is, eet je elke dag gratis en ben je elke dag 100% gratis dronken, van ontbijt tot slapengaan!
  • Zelfs luchtvaartmaatschappijen worden volgens hem plots een héél stuk flexibeler, zelfs bovenop je eigen frequent miles status. Niet alleen de Amerikaanse maatschappijen, hij heeft eens een vlucht willen verzetten met Singapore Airlines, ging niet, de Amex concierge gebeld, 10 minuten later in orde.
Dus jep, met nu bijna maandelijks business class vluchten naar Azië, en dan nog wat lokale vluchten, (door klant betaald, zelf ben ik al méér dan tevreden met premium economy) begin ik wel wat het voordeel van die centurion te zien. Realizerend dat de eenmalige "initiatie" fee van 4000€ een eenmalige afschrijving gaat zijn, die centen zijn weg, maar de "normale" jaarlijkse fee me wel de extra voordelen kan geven zonder het een financiele berekening te hoeven maken.
Ook voornamelijk dat het benodigde uitgavenpatroon hoofdzakelijk door mijn klanten wordt bekostigd!

En er zijn nog wel zakelijke voordelen, in Singapore (laat ik daar net nu klanten hebben) hebben ze bijvoorbeeld een "geheime" lounge in het Raffles hotel.
Geheime draaideur in een hoedenwinkel, enkel Centurion kaart houders met hun gasten komen erin (je krijgt één gratis coctail per persoon, de rest is wel betalend, en duur), klinkt misschien gek en snobistisch, maar zakelijk is dat wel een droomscenario om deals te sluiten, je klanten weten letterlijk niet wat ze overkomt!!!

Dus yep, gecombineerd met het feit dat ik de kost zakelijk wat kan wegtoveren, denk ik dat ik binnenkort mogelijks een centurion kaar ga hebben.
Gesteld dat ze mijn financien accepteren, een uitnodiging is verre van garantie dat je effectief aanvaard wordt, ze gaan daar blijkbar niet licht over, kaarten waar defacto geen limiet op staat zijn ze begrijpelijk wat zuinig op!
Mijn vriend heeft daar eens een wagen mee gekocht (110,000€), uit het machientje kwam gewoon het ticketje uitgerold, betaling geslaagd!
Je kan natuurlijk wel beter de centen hebben want eind van de maand domiciieren ze het gewoon van je rekening ;-)

Zou wel zuur zijn moesten ze nu "hmmm, toch niet " zeggen :oi22:

Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe je kunt aankopen met punten? Ik krijg dat precies opeens niet meer in orde? Is dit enkel bij bepaalde shops? Is flying Blue punten switchen nog interessanter dan gewoon?

Ik wil platinum stopzetten eigenlijk, maar geraak niet af van mijn 160000 punten.

Weet iemand hoe je kunt aankopen met punten? Ik krijg dat precies opeens niet meer in orde? Is dit enkel bij bepaalde shops? Is flying Blue punten switchen nog interessanter dan gewoon?

Ik wil platinum stopzetten eigenlijk, maar geraak niet af van mijn 160000 punten.
Indien je KLM/Airfrance/Transavia/SAS vliegt zijn miles vermoedelijk de interssantste optie.
160,000 punten zijn 80000 miles, daar kan je best al veel mee rondvliegen!
Voorbeeldje, Brussel Kopenhagen retour heb je rond 10,000 miles/persoon, wel zijn de luchthaventaksen in Europa best hoog, en dat stukje is nog steeds cash...Dus zo héél veel spaar je niet uit.
Onderstaande vlucht zou retour volledig in cash 188€ zijn, dus je 10,000 Flying Blue punten zijn hier dan 110€ waard zijn (want nog steeds 78€ cash te betalen op de vlucht hieronder).
bruco2.jpg

Als je naar miles wil omzetten is het het makkelijkste van naar het nummer te bellen op de achterkant van je kaart en dit te vragen.
Ze zullen je wel een veiligheidsvraag eerst stellen, meestal de pincode die je hebt ingesteld om op de app in te loggen (niet die van je kaart!!!).

Dan zullen ze eerst het miles transfer programma activeren en daarna vragen ze je gelijk hoeveel punten je wil omzetten naar miles.
Zorgen dat je je Flying Blue nummer bij de hand hebt! Hebben ze uiteraard nodig!

Wat betreft kopen met Amex punten is minder interessant (tenzij je nooit vliegt, maar dan was de platinum kaart sowieso al niet interessant), wanneer je online iets koopt en je je kaartgegeven invult, dan krijg je normaal zowel via sms als via e-mail de securitybevestiging, en daar kan ik alvast kiezen van met punten te betalen. Maar je krijgt wel maar 1€ per 500 punten. Daar zijn al je punten dan 325€ waard.

Hoe doe je dat? Zie hieronder!

Vergeleken met hierboven waar je met 10000 punten (die 20000 AMEX punten heeft gekost) 110€ uitspaarde op die vlucht brengen die 20,000 amex punten in cash maar 40€ op, dus 2,75 keer minder!
Als je ze zuiver punten via miles in vluchten opsoupeerd zijn je 160,000 punten eerder richting 900€ waard

Hieronder kan je ook zien wat je allemaal met je punten kan kopen, maar toen ik deze ochtend wou kijken bij "cadeaubonnen" lag de site plat...

Via bovenstaande proberen miles over te zetten begin je beter niet aan, véél makkelijker even te bellen.

Zelf heb ik enkel nog maar naar miles overgezet, ik heb die rewards booster (10€/maand extra betalen) waar ik dan 4 punten krijg per gespendeerde € in plaats van 1 puntje.
Als je dan een business class ticket koopt van 2000€ (waar ik 16,000 miles voor krijg van KLM via mijn Platinum status) heb je nog eens 4000 miles extra via de Amex, dan tikken die miles snel op en heb je snel upgrades of reward tickets...

Laatst bewerkt:
Indien je KLM/Airfrance/Transavia/SAS vliegt zijn miles vermoedelijk de interssantste optie.
160,000 punten zijn 80000 miles, daar kan je best al veel mee rondvliegen!
Voorbeeldje, Brussel Kopenhagen retour heb je rond 10,000 miles/persoon, wel zijn de luchthaventaksen in Europa best hoog, en dat stukje is nog steeds cash...Dus zo héél veel spaar je niet uit.
Onderstaande vlucht zou retour volledig in cash 188€ zijn, dus je 10,000 Flying Blue punten zijn hier dan 110€ waard zijn (want nog steeds 78€ cash te betalen op de vlucht hieronder).
bruco2.jpg

Als je naar miles wil omzetten is het het makkelijkste van naar het nummer te bellen op de achterkant van je kaart en dit te vragen.
Ze zullen je wel een veiligheidsvraag eerst stellen, meestal de pincode die je hebt ingesteld om op de app in te loggen (niet die van je kaart!!!).

Dan zullen ze eerst het miles transfer programma activeren en daarna vragen ze je gelijk hoeveel punten je wil omzetten naar miles.
Zorgen dat je je Flying Blue nummer bij de hand hebt! Hebben ze uiteraard nodig!

Wat betreft kopen met Amex punten is minder interessant (tenzij je nooit vliegt, maar dan was de platinum kaart sowieso al niet interessant), wanneer je online iets koopt en je je kaartgegeven invult, dan krijg je normaal zowel via sms als via e-mail de securitybevestiging, en daar kan ik alvast kiezen van met punten te betalen. Maar je krijgt wel maar 1€ per 500 punten. Daar zijn al je punten dan 325€ waard.

Hoe doe je dat? Zie hieronder!

Vergeleken met hierboven waar je met 10000 punten (die 20000 AMEX punten heeft gekost) 110€ uitspaarde op die vlucht brengen die 20,000 amex punten in cash maar 40€ op, dus 2,75 keer minder!
Als je ze zuiver punten via miles in vluchten opsoupeerd zijn je 160,000 punten eerder richting 900€ waard

Hieronder kan je ook zien wat je allemaal met je punten kan kopen, maar toen ik deze ochtend wou kijken bij "cadeaubonnen" lag de site plat...

Via bovenstaande proberen miles over te zetten begin je beter niet aan, véél makkelijker even te bellen.

Zelf heb ik enkel nog maar naar miles overgezet, ik heb die rewards booster (10€/maand extra betalen) waar ik dan 4 punten krijg per gespendeerde € in plaats van 1 puntje.
Als je dan een business class ticket koopt van 2000€ (waar ik 16,000 miles voor krijg van KLM via mijn Platinum status) heb je nog eens 4000 miles extra via de Amex, dan tikken die miles snel op en heb je snel upgrades of reward tickets...

Dankjewel voor de informatie. Ik had een probleem met de kaart en net iemand van de klantendienst aan de lijn. Zij raadden mij flyingblue niet aan, omdat de ratio minder interessant is dan in Nederland. Blijft flying blue echt de beste omzetting, ook voor Belgen?

Is die verlaagde ratio al even van toepassing in België? Ik dacht dat het nog tot 1 juni 5:4 was, maar dat is enkel nog voor Nederland.

Dankjewel voor de informatie. Ik had een probleem met de kaart en net iemand van de klantendienst aan de lijn. Zij raadden mij flyingblue niet aan, omdat de ratio minder interessant is dan in Nederland. Blijft flying blue echt de beste omzetting, ook voor Belgen?

Is die verlaagde ratio al even van toepassing in België? Ik dacht dat het nog tot 1 juni 5:4 was, maar dat is enkel nog voor Nederland.
Ik heb altijd die 2:1 verhouding geweten op Flying Blue.
De enige die voor zover ik weet beter is, is Avios, met een 3:2 verhouding.
Avios is British Airways, Iberia, Vueling en Airlingus.
Geen idee hoe praktisch die zijn vanuit België en hoeveel miles bij hen tickets kosten.

Je zou het totaalplaatje moeten kennen natuurlijk.
Al mijn vluchten tussen hier an Azië zijn met KLM, heb daar dan ook platinum status, dus voor mij zou het gek zijn de rewards naar een andere groep over te zetten.

Ok! Approved in de Centurion omgeving.
Ondertussen de kaart ontvangen.

Na het ontvangen van de kaart zijn er een aantal stappen, je wordt gecontacteerd om de "relatie" op te starten, ze proberen je noden te leren kennen om daar op in te spelen etc...

Eerste impressie, via de de "Amerircan Experiences app", er zijn een shitload of voordelen waar niet wordt over gesproken op de platinum site;, alleen zichtbaar wanneer je inlogd met je gegevens!
Je kan ze ook niet online terugvinden!

Early days, maar het lijkt (heel) véél beter uit te vallen dan ik ik initieel had durven denken!

Eerste impresisie, hoop voordelen niet publiek zichtbaar. Op dit ogenblik, color me impressed! Véél meer dan waar ik had op gehoopt!

Laatst bewerkt:
Gewoon uit nieuwsgierigheid want in geen honderd jaar kom ik in aanmerking, wat zijn de leukste dingen die je opvallen?

Gewoon uit nieuwsgierigheid want in geen honderd jaar kom ik in aanmerking, wat zijn de leukste dingen die je opvallen?
Nu, onmiddelijk... via Centurion onze Marriott Bonvoy die naar het hoogste niveau gebumped wordt.
Praktisch, early check in, late check out, 110€ kamer die een gratis upgrade naar een 600€ suite krijgt,24/7 toegang tot de hotel lounge (free top shelf champagne booze and food),...

Ik heb nu ook het, redelijk lange, intake gesprek gehad met mijn Centurion "concierge".
Ze proberen wel een beetje de "shroud of mystery" rond de kaart te bewaren, ik denk wel dat dat wat begrijpelijk is, in dat de kaart niet echt bedoeld is om een soort van "maximaal voordeel" in verhouding tot de jaarlijkse fee te bekomen kaart is, maar eerder een stukje gereedschap waar moeilijk een prijs op te zetten is.

Ik heb alvast even getest hoever hun invloed gaat wereldwijd, in Thailand is er een restaurant waar ik met mijn echtgenote al redelijk lang eens wou gaan eten, nooit gelukt tot heden, gewoon geen tafel te stekken gekregen.
Naam is "Sorn" in Bangkok. Absolute top keuken met wine pairings voor een bedrag dat toch net een stuk lager ligt dan bv Boury's (Sorn heeft 3 Michelin sterren).
Je zou zeggen, is duur voor Thailand, maar het is vooral de wijn die de prijs maakt, daar staat zeer zware import tax op ginder...

Dus on topic:
It is notoriously difficult to get a table at Sorn in Bangkok, which holds three Michelin stars. Because they only have 9–10 tables and are in extremely high demand, securing a reservation requires following a very strict, competitive booking window.
Gebeld met mijn "concierge", de tafel voor 4 is gereserveerd voor binnenkort, bevestiging binnen 10 minuutjes na de vraag (was toen wel Thaise werkdag uren)...

Buiten mezelf en de echtgenote, twee zakenpartners. Dus ja, buisiness wise zou dit wel eens héél waardevol kunnen zijn...

Vroeger altijd geschreven, de Platinum is een fantastische kaart voor een relatief kleine doelgroep (mensen die dus half hun leven op vliegtuigen en in hotels zitten).

Centurion is ook zoiets, voor mij is het nu toevallig echt nuttig met het openen van branches in South East Asia en daar een voet in de markt proberen te krijgen.
En degenen hier die Azië een beetje kennen, zullen wel weten dat men daar nog veel meer gevoelig is aan dat soort zaken, gepamper etc, dan hier...

Wordt vervolgd, en altijd happy om vragen te beantwoorden!

Op dit ogenblik zeker nog geen (dure) miskoop, ik zal proberen eerlijk blijven te rapporteren!

Oh, en voor degenen die ooit al een uitnodiging heben gehad, eens men je "onder voorbehoud" aanvaardt komen er nog wel een hele hoop vragen naar je inkomen en vermogen, samen met het nodige bewijsmateriaal dat je moet uploaden.

En, laat je je niet beinvloeden door de achterliggende psychologie, men probeert je wel wat te paaien met "je bent geacpeteerd" accepteer nu maar snel zodat je in het clubje terecht komt van degenen die het "gemaakt" hebben (en Amex de fee kan incasseren ;) ).

Accepteer als het voor jou nut heeft, bij mij komt het toevallig héél goed uit, qua timing, internationale expansie etc, ik heb echt op dit ogenblik een goed gevoel bij wat de kaart kan betekenen voor me...

Doe het vooral niet om "Centurion" te zijn, tenzij je (héél) veel centen op overschot hebt ;-)

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook het, redelijk lange, intake gesprek gehad met mijn Centurion "concierge".
Ze proberen wel een beetje de "shroud of mystery" rond de kaart te bewaren, ik denk wel dat dat wat begrijpelijk is, in dat de kaart niet echt bedoeld is om een soort van "maximaal voordeel" in verhouding tot de jaarlijkse fee te bekomen kaart is, maar eerder een stukje gereedschap waar moeilijk een prijs op te zetten is.

Ik heb alvast even getest hoever hun invloed gaat wereldwijd, in Thailand is er een restaurant waar ik met mijn echtgenote al redelijk lang eens wou gaan eten, nooit gelukt tot heden, gewoon geen tafel te stekken gekregen.
Naam is "Sorn" in Bangkok. Absolute top keuken met wine pairings voor een bedrag dat toch net een stuk lager ligt dan bv Boury's (Sorn heeft 3 Michelin sterren).
Je zou zeggen, is duur voor Thailand, maar het is vooral de wijn die de prijs maakt, daar staat zeer zware import tax op ginder...

Dus on topic:

Gebeld met mijn "concierge", de tafel voor 4 is gereserveerd voor binnenkort, bevestiging binnen 10 minuutjes na de vraag (was toen wel Thaise werkdag uren)...

Buiten mezelf en de echtgenote, twee zakenpartners. Dus ja, buisiness wise zou dit wel eens héél waardevol kunnen zijn...

Vroeger altijd geschreven, de Platinum is een fantastische kaart voor een relatief kleine doelgroep (mensen die dus half hun leven op vliegtuigen en in hotels zitten).

Centurion is ook zoiets, voor mij is het nu toevallig echt nuttig met het openen van branches in South East Asia en daar een voet in de markt proberen te krijgen.
En degenen hier die Azië een beetje kennen, zullen wel weten dat men daar nog veel meer gevoelig is aan dat soort zaken, gepamper etc, dan hier...

Wordt vervolgd, en altijd happy om vragen te beantwoorden!

Op dit ogenblik zeker nog geen (dure) miskoop, ik zal proberen eerlijk blijven te rapporteren!

Oh, en voor degenen die ooit al een uitnodiging heben gehad, eens men je "onder voorbehoud" aanvaardt komen er nog wel een hele hoop vragen naar je inkomen en vermogen, samen met het nodige bewijsmateriaal dat je moet uploaden.

En, laat je je niet beinvloeden door de achterliggende psychologie, men probeert je wel wat te paaien met "je bent geacpeteerd" accepteer nu maar snel zodat je in het clubje terecht komt van degenen die het "gemaakt" hebben (en Amex de fee kan incasseren ;) ).

Accepteer als het voor jou nut heeft, bij mij komt het toevallig héél goed uit, qua timing, internationale expansie etc, ik heb echt op dit ogenblik een goed gevoel bij wat de kaart kan betekenen voor me...

Doe het vooral niet om "Centurion" te zijn, tenzij je (héél) veel centen op overschot hebt ;-)

Ben wel is benieuwd naar je praktische ervaringen omtrent de voordelen bovenop platinum.
Heb ook een uitnodiging gekregen voor centurion maar daar niet op in gegaan wegens, don't see the point buiten hun meer sponsoren :)

Ik chase nu ook niet perse maximale rewards. Ik gebruik AMEX vooral voor de tijd dat ik in de VS spendeer of het gemak van het ontbreken van een hard limit. Zie niet in wat dan de Centurion van meerwaarde zou zijn.

Ben wel is benieuwd naar je praktische ervaringen omtrent de voordelen bovenop platinum.
Heb ook een uitnodiging gekregen voor centurion maar daar niet op in gegaan wegens, don't see the point buiten hun meer sponsoren :)

Ik chase nu ook niet perse maximale rewards. Ik gebruik AMEX vooral voor de tijd dat ik in de VS spendeer of het gemak van het ontbreken van een hard limit. Zie niet in wat dan de Centurion van meerwaarde zou zijn.
Zoals eerder gezegd, heeft enkel nut als je heel veel reist en in hotels zit.

Voorbeeldje, was wat aan het rondbrowsen in het Centurion Lyfestyle platform (waar je vanalles kan boeken, van concert tickets, restaurant bezoekjes, vliegtickets, hotels, ...) omdat ik in september 2 dagen in Kuala Lumpur moet zijn.

Amex heeft een aantal hotelketens in hun Centurion programma zitten waar je nog eens extra voordelen hebt.
Sommige heb je sowieso ook al als Platinum kaarthouder, maar Centurion gaat nog een stapje verder:
  • Kamerupgrade is dan niet "on arrival " (dus bij de check-in), je krijgt die gelijk tijdens de reservatie.
  • Vanaf 2 nachten krijg je 300US$ krediet om te gebruiken in het hotel, eten, drinken, wellness, maakt niet uit.
Om een inkijkje te geven in wat ik bedoel, hieronder 3 screenshots voor een 2-daags verblijf in de Mandarin Oriental in Kuala Lumpur, de eerste wat de kamer zou kosten via booking.com (waar ik genius level 2 heb, zat op 3 maar sinds de Amex kaart niet veel meer gebruikt). De tweede wanneer je via het Amex Platinum platform boekt, en de derde via het Centurion platform.
Om 1 op 1 te vergelijken moet je bij booking.com naar de onderste kijken, dus met ontbijt inbegrepen:

mand1.jpg

mand2.jpg

mand3.jpg

Je ziet onmiddelijk al een prijsverschil, voor de twee nachten is via Amex boeken gelijk bijna 60€ goedkoper. Ik denk nu wel dat je nog goedkoper kan boeken dan via booking.com, nu ze die wurgcontracten niet meer mogen aansmeren aan hotels zijn ze hun "edge" wat kwijt!

Zowel voor Platinum als Centurion is de prijs gelijk, het verschil zit hem in de benefits, met name dat je bij Centurion bij de reservatie gelijk je upgrade krijgt, bij Platinum bij aankomst (je weet dus eigenlijk niet of je de upgrade gaat krijgen), en uiteraard 200$ extra te besteden.

Welke kamerupgrade je mogelijks krijgt is wat koffiedik kijken natuurlijk, meestal (uit ervaring van eerdere boekingen met de platinum kaart) is dat wel echt een kamer upgrade, en niet enkel dezelfde kamer maar met een wat beter zicht (voor 20€ meer), weerom geen garanties natuurlijk, en in piek toeristische periodes kan je al helemaal naast die upgrade grijpen...

Dus als je met Centurion boekt en de 260€ (aan huidige wisselkoers) krediet in rekening brengt heb je de twee nachten voor 190€, tegen 507€ via booking. com. En dat is echt wel value for money in zulk een hotel!

Je kan natuurlijk ook zeggen, heb dat ontbijt niet nodig, en ik wil de kamer gerust op voorhand betalen, dan zit je bij Booking.com op 393€ en via Amex (zowel platinum als Centurion) op 350€ rond, maar dan wel zonder al de benefits! Dus nog steeds goedkoper dan via booking.com.

Als je twee keer per jaar op reis gaat en dan 3 weken in een hotel zit, dan maakt het allemaal niet zoveel uit.

Ik heb nu zo een stuk of 10 à 12 van die twee- of driedaagse verblijven per jaar, en zelfs met de "maar" 100$ krediet die je als Platinum houder kreeg was dat toch aangenaam, zo wat cocktails slurpen of eens heel goed eten zonder dat gevoel te hebben van opgeblazen hotelprijzen te betalen, want was toch (deels) op kosten van Amex.

Laatst bewerkt:
En ook buiten de hotels die specifiek in het Centurion programma zitten, met je Centurion krijg je automatisch een redelijk hoog lidmaatschap bij enkele hotelketens, bij twee ketens (Hilton en Melia) een stapje hoger dan bij platinum.
Bij je platinum kaart:

beneplat.jpg

Bij Centurion:

benecent.jpg

Bij Hilton brengt die Diomand status toch wel wat op ...Ter info, als je niet via Amex (of een andere kredietkaart, er zijn er wel meerdere die zulke dingen inbegrepen hebben) een lidmaatschap krijgt, dan geraak je bij Hilton pas aan die diamon status wanneer je er minsten 50 nachten hebt verbleven, of 25 bezoeken met een totaal 11500$ gespendeerd...

hilton.jpg

Nu, onmiddelijk... via Centurion onze Marriott Bonvoy die naar het hoogste niveau gebumped wordt.
Praktisch, early check in, late check out, 110€ kamer die een gratis upgrade naar een 600€ suite krijgt,24/7 toegang tot de hotel lounge (free top shelf champagne booze and food),...
En hier had ik het helemaal mis!
Bij Marriott kom je niet in een hoger niveau dan wat je al had met je Platinum kaart, het is vooral Hilton waar je omhoog wordt gebumped, en die free executive lounge" toegang krijgt...

Je hebt ook wat events, de meeste zijn "complimentary", dus volledig gratis.
Sommigen zijn tegen betaling.

Zit niet verstopt achter de log in, dus kan die link wel posten me dunkt...

Zoals je ziet is het Centurion programma gedeeld met Nederland, wel begrijpelijk, alleen ons Belgenland zal daar wat klein voor zijn!

Ik vermoed dat tussen het soort mensen dat daar verschijnt wel connecties gaan gemaakt worden die zakelijk interessant kunnen zijn, is vermoedelijk het doel van zulke events.
Voor mij zeker niet, ik moet vooral minder werk binnen krijgen in plaats van meer :oi22:

Ben mijn status kwijt bij Delta door te switchen naar KLM, echter door akkefietje daar krijgen die nooit nog een enkele cent.
Centurion geeft meteen Platinum medallion enz dus overweeg het wel. Reis 2-tal keer per jaar business naar de VS en dan hier en daar nog wat trips.

Nooit bezig geweest met punten te maximaliseren alleszins maar wel al wat opgespaard aangezien er toch wel stevig wat spending op die kaart gebeurt. Professioneel richting exit aan het gaan dus reis intensiteit zal ook wel nog toenemen. Misschien toch gewoon is doen. On vera :)

Terug
Bovenaan